Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014

Η θρησκεία είναι απλώς μια λέξη...

David Eugene Edwards 


"Το πραγματικό νόημα της θρησκείας είναι να βοηθάς τους άστεγους, τις χήρες και τα ορφανά, όπως διδάσκει και η Αγία Γραφή. Αυτό είναι το πραγματικό νόημα της θρησκείας.
 Όλα τα υπόλοιπα είναι απλώς «παχιά λόγια». 
Οπότε είναι φυσικό η έννοια της θρησκείας να έχει αρνητική σημασία ακόμη και για τους ανθρώπους που μελετούν, πιστεύουν και εφαρμόζουν τις διδαχές της Αγίας Γραφής.
 Και στην πραγματικότητα, οι εκπρόσωποι της θρησκείας και του θρησκευτικού νόμου ήταν αυτοί με τους οποίους εναντιώθηκε ο Χριστός. 
Η θρησκεία είναι απλώς μια λέξη που χρησιμοποιείται ανά διαστήματα για να εξυπηρετήσει διαφορετικούς σκοπούς και επιδιώξεις. Εγώ πιστεύω απόλυτα στη Βίβλο και μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιοι με θεωρούν θρήσκο. Αλλά, όπως είπα και πριν, η θρησκεία είναι απλώς μια λέξη."


Ένας σύγχρονος κήρυκας του Ευαγγελίου που περιφέρεται με το μπάντζο του με τους θρυλικούς 16 Horsepower μέχρι τις ηλεκτρισμένες μέρες των Wovenhand, οι ζωντανές του εμφανίσεις παραμένουν μια θρησκευτική εμπειρία.


Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Η θρησκεία αποτελεί μέρος τον πνευματικού πολιτισμού κάθε έθνους.

Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ Β2
3. Θρησκεία ένα πανανθρώπινο φαινόμενο.





«Η θρησκεία αποτελεί μέρος τον πνευματικού πολιτισμού κάθε έθνους και γι' αυτό θα
έπρεπε να αντιμετωπίζεται με πνεύμα επιστημονικό. Η φιλολογία, η τέχνη, η αρχιτεκτονική, η φιλοσοφία, η ηθική, τα ήθη και τα έθιμα κάθε λαού δέχονται μεγάλη επίδραση από τη θρησκεία...»
(Ζάο Φουζάν, Κινέζος ακαδημαϊκός)
Να σχολιάσετε κριτικά τις βασικές θέσεις του κειμένου.
(25 Μονάδες)

Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014

Η θεωρία της μεγάλης έκρηξης.

Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ Β2
9. Αρχή και πορεία του κόσμου


Ένας από τους πρωτοπόρους της θεωρίας της Μεγάλης Έκρηξης ήταν ένας ιερέας, ο Ζορζ Λεμέτρ. Είπε κάποτε: «Υπάρχουν δύο τρόποι να φτάσει κανείς στην αλήθεια. Αποφάσισα να τους ακολουθήσω και τους δύο. Δεν τίθεται ζήτημα σύγκρουσης. Το πρόβλημα προκύπτει όταν φανατικοί προσπαθούν να εξηγήσουν τη φύση χρησιμοποιώντας τη Βίβλο. Εάν τη διαβάσουμε όπως ένας θρησκόληπτος, τότε η Γη δεν κινείται και ο κόσμος είναι 6.000 χρόνων. Ωστόσο νομίζω ότι οι περισσότεροι σκεπτόμενοι χριστιανοί δεν διαβάζουν τη Βίβλο κατά γράμμα αλλά σύμφωνα με το πνεύμα της».
Σχολιάστε το παραπάνω κείμενο.

(25 Μονάδες)

Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

25η Νοεμβρίου Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών

Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, με απόφασή της στις 17 Δεκεμβρίου 1999, ανακήρυξε την 25η Νοεμβρίου ως Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών για να αναδείξει ένα σημαντικό πρόβλημα με παγκόσμια διάσταση. 








Στατιστικά Στοιχεία για την Ελλάδα:



  • Η βία κατά των γυναικών είναι κυρίως υπόθεση ενδοοικογενειακή, καθώς το 68% των γυναικών που υπέστησαν κακοποίηση είναι έγγαμες.
  • Το 16% των γυναικών που απευθύνθηκαν στα Συμβουλευτικά Κέντρα είναι αλλοδαπές.
  • Από το σύνολο των αλλοδαπών γυναικών - θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας, περίπου τέσσερις στις δέκα προέρχονται από τα Βαλκάνια.





  • Η αντίληψη ότι η κακοποιημένη γυναίκα είναι συνήθως χαμηλού μορφωτικού επιπέδου και εισοδήματος, δεν επιβεβαιώνεται. 7 στις 10 γυναίκες - θύματα είναι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή και ανώτερης ή ανώτατης εκπαίδευσης. Το ίδιο ισχύει και για την οικονομική κατάσταση, καθώς 6 στις 10 γυναίκες που έχουν υποστεί κακοποίηση βρίσκονται σε μέτρια ή καλή οικονομική κατάσταση.
  • Περισσότεροι από τους μισούς δράστες είναι δευτεροβάθμιας ή ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης, ενώ ένας στους δέκα εκ των δραστών είναι άνεργος.
  • http://www.sansimera.gr/
    ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ: εδώ , εδώ, εδώ , ΕΔΩ και ΕΔΩ

    Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

    12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας

    Εικόνα
     B' Λυκείου
    12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
    β) Χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
    1. Σύσταση και διοίκηση της Εκκλησίας. Κατά την ορθόδοξη διδασκαλία εφόσον η φανέρωση της Εκκλησίας γίνεται στα πλαίσια της τοπικής ευχαριστιακής σύναξης πρωταρχικό ρόλο για τη σύσταση της Εκκλησίας παίζει η αδιάκοπη συνέχεια και σωστή λειτουργία αυτής της σύναξης. Αυτά τα διασφαλίζει ο θεσμός του επισκόπου όταν αδιάσπαστα
    Εξωκκλήσι της Πάτμου
    συνεχίζεται από την εποχή των αποστόλων, όταν βρίσκεται σε κοινότητα πίστεως με τους υπόλοιπους επισκόπους και όταν περιβάλλεται από τον πιστό λαό. Το σύνολο των επισκόπων ενός τόπου ή όλης της Εκκλησίας λαμβάνει αποφάσεις και διοικεί μέσα από το θεσμό της Συνόδου και ειδικά της Οικουμενικής που φωτίζεται από το Άγιο Πνεύμα.
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B126/498/3244,13176/
    Η παρουσίαση του μαθήματος

    12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας from ΠΕ 01

    ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ - ΛΥΣΕΙΣ ΘΕΜΑ Α2
    ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

    ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΟΜΟΛΟΓΙΕΣ


    Και το ψηφιακό σχολείο

    Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

    Ο ΙΗΣΟΥΣ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ

    Με συγκινεί πολύ που ο Χριστός μας
    έτρωγε με ¨αμαρτωλούς, τελώνες και πόρνες¨.
    Αυτοί ήταν οι φίλοι Του, οι άνθρωποί Του, οι κοντινοί Του.
    Μ’ αυτούς πέρναγε το απόγευμά Του, και τις νύχτες Του.
    Πριν πέσει μπρούμυτα στο όρος των Ελαιών
    για την ολονύκτια προσευχή Του,
    έπινε κι έτρωγε μαζί τους,
    και πήγαινε στη Γεθσημανή
    ήδη μεθυσμένος απ’ την αγάπη Του
    για τα ¨παιδιά του δρόμου¨
    που Τον λάτρευαν.
    Τους άγγιζε χωρίς να σιχαίνεται ή να αποστρέφεται κανέναν,
    χωρίς να προσβάλει ή να διορθώνει ενοχλητικά,
    χωρίς ζόρισμα και υψωμένο δάκτυλο διδασκαλίας.
    Και έλεγε δημόσια,
    χωρίς ντροπή, ότι ήρθε γι’ αυτούς!
    Να τους καλέσει σε μετάνοια.
    Σε αλλαγή σκέψης.
    Σε έμπνευση ζωής.
    Δεν τους κάλεσε σε κατάθλιψη,
    μα σε μια αισιόδοξη οπτική
    και ζωογόνο προοπτική ζωής.
    Και κυρίως,
    ο Χριστός μας,
    τραγούδησε τη χαρά της ζωής!
    Λουλούδια, θάλασσες,
    ποτάμια και πουλιά,
    όλα,
    έκαναν ¨ποιητή¨,
    τον Ποιητή των πάντων!
    Γι’ αυτό όλοι Τον ερωτεύτηκαν.
    Άντρες – γυναίκες.
    Δεν τους τρόμαζε
    ο υιός της Παρθένου.
    Διότι η Μορφή Του δεν έβγαζε μομφή.
    Ο Ιησούς:
    Που μαγνητίζει
    τους όμορφους αμαρτωλούς.
    Εσένα. Εμένα.
    Όλους μας.
    Π.Ανδρέας Κονάνος

    Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

    mercy of maria


    ΦΩΤΟ: Μία άστεγη κοντά στην πλατεία Μοναστηρακίου. Το φαινόμενο των αστέγων έχει αυξηθεί κατά περίπου 25% από το 2009.

    «Δεν μου αρέσουν οι άνθρωποι της δύναμης και της ισχύς, οι άτρωτοι και ατσαλάκωτοι. Έχουν κάτι παγωμένο στο βλέμμα τους. Τους λείπει η ευσπλαχνία. Δυνατός δεν είναι αυτός που δεν κλαίει μήτε εκείνος που δεν φοβήθηκε ποτέ, μα αυτός που μπορεί να πει, πεινώ, διψώ, πάρε μια αγκαλιά...» π.Χ.Π.


    Στο Έλεος Της Παρθένου Μαρίας.
    «καθώς πίνω πολύ, καθώς φωνάζω από πόθο... καθώς σκουπίζω το παρελθόν μου... για να κρατήσει κάτι καλό... καθώς δαίμονες σέρνονται κάτω από το δέρμα μου... καθώς φεύγω μακριά δεν μπορώ να κάνω τίποτα παρά να προσευχηθώ... ότι η Παρθένος Μαρία θα με πάρει στην αγκαλιά της... Στο Έλεος Της Παρθένου Μαρίας θα τοποθετήσω το πονεμένο μου κεφάλι; Στο Έλεος Της Παρθένου Μαρίας θα βρω το αναπαυτικό μου μέρος;»
    As I drink too much
    As I scream out of lust
    At the moon for someone to touch me
    As I fail to please
    What the moon won`t ease
    I can`t sit still from running wild
    As I wipe my past
    For something good to last
    As demons are crowling under my skin
    As I walk away
    There`s nothing to do but pray
    That Maria will take me in her arms
    At the mercy of Maria
    Will I lay my aching head
    At the mercy of Maria
    Will I find my resting place
    At the mercy of Maria
    Will I lay my aching head
    At the mercy of Maria
    Will I find my resting place
    from: Sophia Siglitiki Drekou

    13. Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό; Προσέγγιση της γιορτής της Μεταμόρφωσης

    Α' ΛΥΚΕΙΟΥ
    13. Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό; Προσέγγιση της γιορτής της Μεταμόρφωσης

    Η Μεταμόρφωση του Χριστού
    Η «δόξα» του Χριστού φανερώθηκε στη Μεταμόρφωση με το άκτιστο* φως. Ο Θεός κατά την ουσία του δεν έχει καμιά αναλογία και σχέση με την κτίση. Γι' αυτό κανένα κτίσμα δεν μπορεί να γνωρίσει την ουσία του, που είναι «απρόσιτη» και «αμέθεκτη». Ο Θεός, όμως, γεφυρώνει αυτή την απόσταση και μας δίνει τη δυνατότητα να τόν γνωρίσουμε, όσο, βέβαια, η περιορισμένη μας φύση μάς το επιτρέπει, μέσα από τις ενέργειες του, που είναι «μεθεκτές».
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A106/116/898,3332/

    Η παρουσίαση του μαθήματος, εμπλουτισμένη  με θέματα της "Τράπεζας θεμάτων".




    Και το ψηφιακό σχολείο

    Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

    Αρχείο Ερωτήσεων Τράπεζας Θεμάτων Β' Λυκείου 2014-2015 ανά Διδακτική Ενότητα

                    
                 Ο Εξαιρετικός συνάδελφος Γιώργος Γιαννίκης αρχειοθέτησε όλες τις ερωτήσεις (Α2-Β2) ανά διδακτική ενότητα.


    Υπενθυμίζει  πως στο σχετικό αρχείο θα βρείτε μια στήλη όπου λέει ΔΕ. Αυτή αναφέρεται στην Διδακτική Ενότητα. Επίσης υπάρχει και μία άλλη στήλη που αναφέρεται ως Τύπος. Σε αυτήν την στήλη, όπου υπάρχει Β, η ερώτηση είναι της Ομάδας Β και βαθμολογείται με 25 μονάδες. Όπου είναι Α, εκεί, όταν η ερώτηση ξεκινάει με "α)" τότε η ερώτηση βαθμολογείται με 10 μονάδες, ενώ αν ξεκινάει με β) τότε με 15 μονάδες.


    Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014

    Εγώ είμαι τα πάντα για σένα. Τι άλλο θέλεις ;

    Β' ΛΥΚΕΙΟΥ - ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΘΕΜΑ Β2
    7. Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;
    (απόσπασμα από βίντεο που επιμελήθηκε ο συνάδελφος Π. Ασημακόπουλος)

    ΘΕΜΑ Β2
    «Εγώ για σένα πατέρας, εγώ αδελφός, εγώ σύζυγος, εγώ σπίτι, εγώ τροφή, εγώ ρούχο, εγώ ρίζα, εγώ θεμέλιο, ό,τι θέλεις εγώ. Να μη σου λείψει τίποτα. Θα δουλέψω εγώ. Ήρθα να σε υπηρετήσω, όχι να με υπηρετήσεις. Εγώ και φίλος, και μέλος του σώματός σου και κεφάλι, και αδελφός και αδελφή και μητέρα, όλα εγώ. Μόνο να είσαι κοντά μου. Εγώ φτωχός για σένα και αλήτης για σένα. Στον σταυρό για σένα, στον τάφο για σένα. Στον ουρανό παρακαλώ για σένα τον Πατέρα μου, στη γη έρχομαι πρεσβευτής του Πατέρα μου για σένα. Εσύ είσαι τα πάντα για μένα, και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος μου και μέλος του σώματός μου. Τι άλλο θέλεις;» (άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος)

    Στο παραπάνω κείμενο αναφέρονται πολλά στοιχεία της διδασκαλίας της Εκκλησίας για το πρόσωπο του Ιησού Χριστού. Να τα παρουσιάσετε και να σχολιάσετε το βασικό μήνυμα του κειμένου προς τον σύγχρονο άνθρωπο.

    (25 Μονάδες)

    Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

    Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

    ΘΕΜΑ Α2 - ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ

    Ταξινόμηση και ενδεικτικές απαντήσεις μέσα από το βιβλίο, του Θέματος Α2.
    Ατέλειες - λάθη σίγουρα θα υπάρχουν. Ένας αρχικός μπούσουλας για τους συναδέλφους αλλά και για τους μαθητές.


    3. Θρησκεία: ένα πανανθρώπινο φαινόμενο 
    4. Ποιος είναι ο Θεός κατά την πίστη του Χριστιανισμού 
    5. Η Βασιλεία του Θεού: όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία; 
    7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;» 
    9. Αρχή και πορεία του κόσμου 
    10. Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο 
    11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο; 
    12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας 
    21. Φανατισμός και ανεξιθρησκία 
    24. Πίστη και Επιστήμη: αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμπληρούμενα; 
    25. Ελληνισμός και Χριστιανισμός 
    28. Τα αφρικανικά θρησκεύματα 
    29. Ο Ιουδαϊσμός 
    30. Το Ισλάμ (Α΄) 
    31. Το Ισλάμ (Β΄) 
    32.Ο Ινδουισμός (Α΄) 
    33.Ο Ινδουισμός (Β΄) 
    35. Ο Βουδισμός 
    36. Η κινεζική θρησκεία 
    37. Η ιαπωνική θρησκεία


    Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

    ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΑΝΟΙΓΩ ΤΟ ΒΡΑΔΥ


    GI_V_THRI_0_14978
    ΘΕΜΑ Β2
    «Την πόρτα ανοίγω το βράδυ, | τη λάμπα κρατώ ψηλά, | να δούνε της γης οι θλιμμένοι, |να ’ρθούνε, να βρουν συντροφιά. | Να βρούνε στρωμένο τραπέζι, | σταμνί για να πιει ο
    καημός | κι ανάμεσά μας θα στέκει | ο πόνος, του κόσμου αδερφός. | Να βρούνε γωνιά ν’ακουμπήσουν, | σκαμνί για να κάτσει ο τυφλός | κι εκεί καθώς θα μιλάμε | θα ’ρθει
    συντροφιά κι ο Χριστός» (Τάκης Λειβαδίτης)

    Ποια στοιχεία της χριστιανικής διδασκαλίας για τον Χριστό και τη Βασιλεία Του αναδεικνύει ο συγγραφέας στο παραπάνω ποίημα; Να αναπτύξετε την άποψή σας.

    (25 Μονάδες)

    Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

    ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΟΛΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ 2014-15

    ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ 
    ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ 2014-15


    ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ 
    ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ 2014-15



    Το παγκάκι που βρυχάται


    «Καταριέμαι την ποίηση που περνά τον εαυτό της για πολυτέλεια, 
    πολιτιστικό στολίδι των ουδέτερων εκείνων που νίπτουν τα χέρια τους 
    και απέχουν για να ξεφύγουν. Καταριέμαι την ποίηση εκείνων που δε συμμετέχουν μέχρι να βρωμίσουν ολάκεροι». (Γκαμπριέλ Θελάγια)
    Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
    Το παγκάκι που βρυχάται

    Πέτρος Κατσάκος
    «Λιγόστεψαν τα παγκάκια για τους ερωτευμένους και τους ονειροπόλους
     ποιητές σε αυτή την πόλη. Δεν βρίσκουν τόπο να σταθούν οι στίχοι και 
    οι όρκοι της αιώνιας αγάπης. Κάποιοι ανεμοδαρμένοι απαγκιάζουν πλέον
     στα παγκάκια μας.

    Απόκληροι και άστεγοι, πένητες και φυγάδες κατέλαβαν τις θέσεις 
    στάθμευσης των μοσχαναθρεμμένων οπισθίων μας. Εκεί που κάποτε 
    χαράζαμε καρδιές κι ονόματα, τώρα κάποιος ανέστιος κοιμάται.

    Εκεί που κάποτε ανταμώναμε τον έρωτα, τώρα κάποιος την πείνα 
    και την φτώχεια βάζει τις νύχτες προσκεφάλι. Κάποιος θα
     ξαποσταίνει τις άδειες ώρες του μέσα στις μικρές αγγελίες και 
    στα «ζητείται». Κάποιος θα δραπετεύει από τα είκοσι υπόγεια 
    τετραγωνικά της Καλλιφρονά για λίγο ανοιξιάτικο φως.

    Κατειλημμένα τα παγκάκια μας από περιττές υπάρξεις, που κάθε φορά
     που σηκώνονται αφήνουν πίσω τους και μια ενοχλητική ιστορία για να 
    καθίσει επάνω της ο επόμενος. Μια ιστορία γεμάτη αγκάθια που
     τσιμπάνε και ματώνουν σε ένα παγκάκι που βρυχάται.

    Εκεί, κάτσε και μάτωσε. Όχι με τα οπίσθια όμως. 
    Κάτσε με το μυαλό σου. Στριμώξου πάνω στους εφιάλτες του 
    προηγούμενου και αφουγκράσου αυτά που άφησε φεύγοντας.
     Πάρε τον βρυχηθμό του και κάνε τον στίχο. Χάραξέ τον με τον 
    σουγιά της γλώσσας σου πάνω στο παγκάκι για να τον βρει ο επόμενος.
     Κι εγώ σε αυτή την ποίηση θα υποκλιθώ και όχι στα βραβεία σου. 
    Εκεί θέλω τους στίχους σου.
    Να λερωθείς και να ματώσεις σε ένα παγκάκι που βρυχάται.»
    ΒΙΝΤΕΟ: «Βίκυ Μοσχολιού - Άνθρωποι μονάχοι» 
    Στίχοι: Γιάννης Καλαμίτσης Μουσική: Γιάννης Σπανός

    «Άνθρωποι μονάχοι σαν ξερόκλαδα σπασμένα
    σαν ξωκλήσια ερημωμένα, ξεχασμένα
    άνθρωποι μονάχοι σαν ξερόκλαδα σπασμένα
    σαν ξωκλήσια ερημωμένα, σαν εσένα, σαν εμένα...»
    http://sophia-siglitiki.blogspot.gr/

    ΑΝΑΡΧΙΚΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ


    Κι είναι κι αυτοί 
    που πνίγονται
    σ’ αυτό τον κόσμο,
    και τίποτε δεν τους χωρά, 
    και κανείς δεν τους χορταίνει.
    Λίγοι τους καταλαβαίνουν.
    Οι πιο πολλοί
    τους παρεξηγούν.
    Ελάχιστοι υποπτεύονται
    το μυστικό τους.
    Άνθρωποι αντισυμβατικοί,
    ασυνήθιστοι,
    παράξενοι,
    παράδοξοι.
    Μη βολεμένοι.
    Δεν θυμίζουν
    τον εαυτό μας.
    Είναι όμως
    αγαπημένα παιδιά
    του Θεού
    κι αυτοί.
    Που δεν μπορούν
    συστήματα,
    θεσμούς και τύπους,
    ακόμα κι αν μυρίζουνε
    λιβάνι.
    Σα να ‘ρχονται
    από άλλη
    εποχή.
    Τους βλέπω
    γύρω στο 33 μ.Χ.
    να περπατάνε
    φιλικά
    με το Χριστό
    και να κοιτάνε εκστατικά
    το βλέμμα
    της δικής Του
    αγάπης.
    Της καταδεκτικής.
    Από τότε, πέρασαν χρόνια...
    Π.Ανδρέας Κονάνος

    Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014

    11. ΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ

     Γ'  ΛΥΚΕΙΟΥ
    11. ΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ
    pic313
    Έρωτας είναι το ξεκλείδωμα της ύπαρξης στον Άλλον. 
    (Σκηνή από το συναξάρι των συζύγων αγίας Ναταλίας και αγίου Αδριανού. Η Ναταλία στήριξε τον 28χρονο Αδριανό στο μαρτύριο του, το 298. Έργο π. Σταμ. Σκλήρη, 1996)

    Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ




    Η Εκκλησία εξ αρχής τόνισε ότι τα δύο φύλα είναι ισότιμα. Ο Παύλος είχε επισημάνει ότι με το έργο του Χριστού που προσέφερε σωτηρία σε όλο το ανθρώπινο γένος, και με τη δυνατότητα όλων να γίνουν μέλη του Σώματος του Χριστού, καταργήθηκε η ανισότητα άντρα και γυναίκας :
    pic312
    Αυτό το κήρυγμα ισονομίας υπήρξε επαναστατικό. Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος (4ος αι.) καυτηριάζοντας αντιλήψεις που παραχωρούσαν στον άντρα το δικαίωμα να μοιχεύει, ενώ τιμωρούσαν αυστηρά τη γυναίκα για την ίδια πράξη, κάνει μια εντυπωσιακή κριτική στο κοινωνικό και νομικό κατεστημένο: "Δεν δέχομαι αυτή τη νομοθεσία, κι ούτε επαινώ αυτή τη συνήθεια. Άντρες έφτιαξαν τους νόμους, και γι' αυτό στρέφεται εναντίον των γυναικών η νομοθεσία"1.
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-C134/152/1091,4008/



    11. τα δυο φυλα γ λυκείου from nimessalas53


    Aretha Franklin - I say a little prayer 

    Λέω μια προσευχούλα

    Τη στιγμή που ξυπνάω
    Πριν βάλω το μέικ-απ μου
    Λέω μια προσευχούλα για 'σένα
    Καθώς χτενίζω τώρα τα μαλλιά μου,
    Και αναρωτιέμαι τι να φορέσω,
    Λέω μια προσευχούλα για 'σένα
    Για πάντα, για πάντα, θα είσαι πάντα στην καρδιά μου
    Και θα σ' αγαπώ
    Για πάντα, για πάντα, ποτέ δεν θα χωρίσουμε
    Αχ, πόσο σ' αγαπώ
    Μαζί, μαζί, έτσι πρέπει να είμαστε
    Η ζωή χωρίς εσένα
    Θα μου ράγιζε την καρδιά
    Τρέχω να προλάβω το λεωφορείο, χρυσέ μου
    Και ενώ πηγαίνω (με το λεωφορείο) σκέφτομαι εμάς, χρυσέ μου
    Λέω μια προσευχούλα για 'σένα
    Στη δουλειά, περνάω την ώρα μου
    Και σε όλη τη διάρκεια του διαλείμματος μου για καφέ
    Λέω μια προσευχούλα για 'σένα
    Για πάντα, για πάντα, θα είσαι πάντα στην καρδιά μου
    Και θα σ' αγαπώ
    Για πάντα, για πάντα, ποτέ δεν θα χωρίσουμε
    Αχ, πόσο σ' αγαπώ
    Μαζί, μαζί, έτσι πρέπει να είμαστε
    Η ζωή χωρίς εσένα
    Θα μου ράγιζε την καρδιά
    Για πάντα, για πάντα, θα είσαι πάντα στην καρδιά μου
    Και θα σ' αγαπώ
    Για πάντα, για πάντα, ποτέ δεν θα χωρίσουμε
    Αχ, πόσο σ' αγαπώ
    Μαζί, μαζί, έτσι πρέπει να είμαστε
    Η ζωή χωρίς εσένα
    Θα μου ράγιζε την καρδιά
    Αγάπη μου, πίστεψέ με (πίστεψέ με)
    Για 'μένα δεν υπάρχει κανείς άλλος, παρά μόνο εσύ
    Σε παρακαλώ, αγάπησε με και εσύ
    Είμαι ερωτευμένη μαζί σου (απάντησε στην προσευχή μου)
    Απάντησε στην προσευχή μου μωρό μου (απάντησε στην προσευχή μου)
    Πες ότι μ' αγαπάς και εσύ (απάντησε στην προσευχή μου)
    Απάντησε στην προσευχή μου μωρό μου (απάντησε στην προσευχή μου)
    Για πάντα, για πάντα, θα είσαι πάντα στην καρδιά μου
    Και θα σ' αγαπώ
    Για πάντα, για πάντα, ποτέ δεν θα χωρίσουμε
    Αχ, πόσο σ' αγαπώ
    Μαζί, μαζί, έτσι πρέπει να είμαστε
    Η ζωή χωρίς εσένα
    Θα μου ράγιζε την καρδιά (ωω)
    Αγάπη μου, πίστεψέ με (πίστεψέ με)
    Για 'μένα δεν υπάρχει κανείς άλλος, παρά μόνο εσύ
    Σε παρακαλώ, αγάπησε με και εσύ
    Αυτή είναι η προσευχή μου (απάντησε στην προσευχή μου)
    Απάντησε στην προσευχή μου μωρό μου (απάντησε στην προσευχή μου)
    Αυτή είναι η προσευχή μου (απάντησε στην προσευχή μου)
    Απάντησε σ' αυτήν ακριβώς τώρα μωρό μου (απάντησε στην προσευχή μου)
    Πες ότι μ' αγαπάς και εσύ (απάντησε στην προσευχή μου)
    Αυτή είναι η προσευχή μου (απάντησε στην προσευχή μου)

    ΥΛΙΚΟ

    Έγινε η απώλεια συνήθειά μας

    ΗΛΑΥΝΕΤΟ ΥΠΟ ΤΟΥ ΔΑΙΜΟΝΟΣ ΕΙΣ ΤΑΣ ΕΡΗΜΟΥΣ

    Β' Λυκείου
    11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
                  Οι άνθρωποι σήμερα πιστεύουμε ότι το κακό είναι αποτέλεσμα των δικών μας λανθασμένων επιλογών ή το θεωρούμε μία περίπου φυσική κατάσταση, την οποία δύσκολα μπορούμε να αντιμετωπίσουμε. Ιδιαίτερα στις ανθρώπινες σχέσεις, το κακό είναι μία κατάσταση που συναντούμε στους άλλους ανθρώπους όταν βλέπουμε ότι δεν συμπεριφέρονται όπως εμείς θα θέλαμε, όταν βλέπουμε ότι δεν έχουν αγάπη, όταν κοιτάζουν το συμφέρον τους, όταν λειτουργούν με μικρότητα. Απέναντι στο κακό συνήθως δύο απαντήσεις βρίσκουμε: η μία έχει να κάνει με το νόμιμο, τη χρήση δηλαδή από την πλευρά μας των μέσων που η ανθρώπινη κοινωνία έχει δοκιμάσει να εφαρμόσει προκειμένου το κακό να μην επικρατήσει. Και αυτά έχουν να κάνουν με την έννοια της δικαιοσύνης. Το κακό ταυτίζεται με την αδικία. Οι νόμοι αποκαθιστούν την δικαιοσύνη και την τάξη σε μία κοινωνία. Έτσι καταφεύγουμε στη συνδρομή τους, προκειμένου να μην επικρατήσει το άδικο στη ζωή. Τα αποτελέσματα βεβαίως δεν είναι πάντοτε όπως θα τα θέλαμε. Από την μία δεν είναι βέβαιο ότι κι εμείς δεν έχουμε αδικία και κακό στη σκέψη μας και στη συμπεριφορά μας έναντι των άλλων και από την άλλη, συνήθως ο νόμος είναι υπέρ του ισχυρού ή εκείνου που γνωρίζει να τον ερμηνεύει με τέτοιο τρόπο που να επιβάλλει το δικό του θέλημα. Ο δεύτερος τρόπος είναι η απομάκρυνση από εκείνον που πράττει το κακό. Καταλαβαίνουμε ότι δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε μία κακή στάση ζωής, μία κακή συμπεριφορά και επιλέγουμε να αποστασιοποιηθούμε από τον εκφραστή της.
                    Στην πνευματική ζωή το κακό δεν είναι απρόσωπο. Ξεκινά από τον εφευρέτη του που είναι ο διάβολος. Ο Θεός δεν δημιούργησε το κακό. Αυτό έρχεται ως αποτέλεσμα επιλογής, τόσο των πνευματικών υπάρξεων όπως είναι ο διάβολος και οι δαίμονες, όσο και ημών των ανθρώπων. Το κακό έγκειται στον χωρισμό της ύπαρξης από το Θεό και την αγάπη Του και την επιλογή της αυτοθεοποίησης. Αυτή η στάση ζωής οδηγεί στην ουσιαστική μοναξιά τον άνθρωπο. Και δεν είναι μόνο η μοναξιά σε σχέση με το Θεό. Είναι και η μοναξιά σε σχέση με τον κόσμο. Ο αυτοθεοποιημένος άνθρωπος δεν μπορεί να έχει γνήσια κοινωνία με τον πλησίον. Είναι παραδομένος στην ιδιοτέλεια. Βλέπει υποτιμητικά, ως αντικείμενο τον συνάνθρωπό του. Θέλει τους άλλους για την προσωπική του ευχαρίστηση, για να επιβεβαιώνουν την εξουσία του. Μεταμφιέζεται ακόμη και σε ταπεινό, για να πετύχει την δόξα των ανθρώπων με κάθε τρόπο. Στην πράξη όμως ζει μία εσωτερική έρημο. Είναι γυμνός από διαρκή χαρά και αρκείται στις στιγμιαίες ηδονές που του δίνουν την ψευδαίσθηση της ικανοποίησης, στην ουσία όμως τον κρατούν στο μνήμα της απουσίας της αγάπης. «Ελαύνεται υπό του δαίμονος εις τας ερήμους» της ακοινωνησίας (Λουκ. 8, 29). Και στην ουσία βιώνει το κακό με τέτοιον τρόπο που αλυσοδένεται σ’ αυτό, χωρίς να μπορεί να ελευθερωθεί αληθινά, ακόμη κι αν δείχνεται ελεύθερος.

    Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

    11. Η Ανάσταση του Χριστού

    Α' Λυκείου
    11. Η Ανάσταση του Χριστού
               Η πίστη της Εκκλησίας στην Ανάσταση του Χριστού αποτέλεσε από την αρχή της ίδρυσής της τον ακρογωνιαίο της λίθο. Ο Απόστολος Παύλος είναι κατηγορηματικός. Γράφει: Αν δεν αναστήθηκε ο Χριστός το κήρυγμά μας (των αποστόλων) είναι κενό περιεχομένου αλλά και η πίστη σας είναι κενή.
     Δεύτε λάβετε φως, νύχτα του Πάσχα, Αλβανία. Ο Μακ. Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ. Αναστάσιος και πιστοί
                                    Όταν ομολογούμε στο «Σύμβολο της Πίστεως» Εικόνα, σημαίνει πως περιμένουμε να αναστηθεί το σώμα μας, που μεταμορφωμένο, πνευματικό και άφθαρτο θα ενωθεί με την ψυχή μας, για να ζήσουμε αιώνια μαζί με το Χριστό.
    http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A106/116/898,3330/

    Η παρουσίαση του μαθήματος, εμπλουτισμένη  με θέματα της "Τράπεζας θεμάτων".


    ΔΕ 11η Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ from ΠΕ 01

    Οι λύσεις της τράπεζας θεμάτων


    Και το ψηφιακό σχολείο