Β' ΛΥΚΕΙΟΥ - ΘΕΟΣ-1.2 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ (2ο δίωρο)
Ο ιερέας και κοσμολόγος Georges Lemaître πριν 100
περίπου χρόνια υποστήριξε ότι η θεωρία της μεγάλης έκρηξης είναι η ακριβής
θεωρία για τη δημιουργία και την εξέλιξη του σύμπαντος.
Δεν δίστασε να διαφωνήσει με σύγχρονους της εποχής του, υποστηρίζοντας ότι η Αγία Γραφή δεν έχει σκοπό να διδάξει επιστήμη. Όπως λέει ο ίδιος, αυτό θα σήμαινε ότι υπάρχει αυθεντική θεολογική άποψη για τα θεωρήματα των μαθηματικών, κάτι που προφανώς δεν ισχύει.
Σχετικά με τα όρια της κοσμολογίας, ο κ. Λαχανάς, καθηγητής θεωρητικής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, με αφορμή την έναρξη λειτουργίας του επιταχυντή του Cern, είχε δηλώσει "η θεωρία της μεγάλης έκρηξης μας λέει ότι μπορεί να μην γνωρίζουμε τι έγινε στην αρχή του κόσμου (το λεγόμενο σημείο μηδέν), αλλά μπορούμε να ξέρουμε τι έγινε από μερικά εκατομμυριοστά του δευτερολέπτου και μετά [...] Δεν θα απαντούσα όχι στην άποψη της δημιουργίας του κόσμου από ένα υπέρτατο ον, τον Θεό, που δεν μπορούμε να τον δούμε και που άναψε την πρώτη φλόγα, αλλά τώρα δεν μιλάω ως φυσικός, αλλά ως απλός άνθρωπος."
Η μεν Αγία Γραφή δεν είναι επιστημονικό εγχειρίδιο, η δε κοσμολογία είναι μία επιστήμη όπως οι άλλες και συνεπώς δεν είναι σωστό να μεταβάλλεται σε φιλοσοφικό ή θεολογικό στοχασμό.
Δεν δίστασε να διαφωνήσει με σύγχρονους της εποχής του, υποστηρίζοντας ότι η Αγία Γραφή δεν έχει σκοπό να διδάξει επιστήμη. Όπως λέει ο ίδιος, αυτό θα σήμαινε ότι υπάρχει αυθεντική θεολογική άποψη για τα θεωρήματα των μαθηματικών, κάτι που προφανώς δεν ισχύει.
Σχετικά με τα όρια της κοσμολογίας, ο κ. Λαχανάς, καθηγητής θεωρητικής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, με αφορμή την έναρξη λειτουργίας του επιταχυντή του Cern, είχε δηλώσει "η θεωρία της μεγάλης έκρηξης μας λέει ότι μπορεί να μην γνωρίζουμε τι έγινε στην αρχή του κόσμου (το λεγόμενο σημείο μηδέν), αλλά μπορούμε να ξέρουμε τι έγινε από μερικά εκατομμυριοστά του δευτερολέπτου και μετά [...] Δεν θα απαντούσα όχι στην άποψη της δημιουργίας του κόσμου από ένα υπέρτατο ον, τον Θεό, που δεν μπορούμε να τον δούμε και που άναψε την πρώτη φλόγα, αλλά τώρα δεν μιλάω ως φυσικός, αλλά ως απλός άνθρωπος."
Η μεν Αγία Γραφή δεν είναι επιστημονικό εγχειρίδιο, η δε κοσμολογία είναι μία επιστήμη όπως οι άλλες και συνεπώς δεν είναι σωστό να μεταβάλλεται σε φιλοσοφικό ή θεολογικό στοχασμό.