Τρίτη 29 Απριλίου 2014
Δευτέρα 28 Απριλίου 2014
Η Μεγαλύτερη Βουδιστική Ακαδημία για Γυναίκες της Κίνας
Η φωτογραφία που τραβήχτηκε στις 25 του μηνός δείχνει τις μοναχές να περνάνε από μια αίθουσα στη Βουδιστική Ακαδημία Γυναικών του Ναού Πουσόου(普寿寺, Pushou Si) στο βουνό Ουτάϊ. Η Βουδιστική Ακαδημία Γυναικών του Ναού Πουσόου βρίσκεται στο βουνό Ουτάϊ (五台山, Wutai Shan), ένα από τα ιερά βουνά για τους βουδιστές στην Κίνα, και αποτελεί τη μεγαλύτερη βουδιστική ακαδημία γυναικών στην Κίνα. Ως ένας τόπος μελέτης του Βουδισμού, τώρα η ακαδημία έχει πάνω από 1000 άτομα. Ο Ναός Πουσόου χτίστηκε κατά τη Βόρεια Δυναστεία Σονγκ(960 μ.Χ.—1127 μ.Χ) και το 1991 η ηγουμένη του ναού μαζί με άλλες 30 μοναχές ανακατασκεύασαν το σημερινό μοναστήρι με τα ίδια τους τα χέρια.
Η εισαγωγή στην ακαδημία δεν περιορίζεται στα σύνορα της Κίνας, αφού ακόμα και ξένοι που καταφέρνουν να περάσουν τον έλεγχο της Κρατικής Διοίκησης Θρησκευμάτων της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας μπορούν να φοιτήσουν σε αυτή. Εδώ οι βουδίστριες τηρούν σκληρά τους 348 κανόνες του Βουδισμού. Κάθε μέρα σηκώνονται στις τρεις το πρωί και κοιμούνται στις δέκα το βράδυ. Εκτός από τα δύο γεύματα μες στην ημέρα και το μεσημεριανό διάλειμμα, περνάνε τον υπόλοιπο τους χρόνο διαβάζοντας βουδιστικά έργα, κάνοντας δουλειές και παρακολουθώντας μαθήματα. Ο κόσμος δε γνωρίζει πολλά για τη ζωή τους επειδή η ακαδημία δεν αναζητά την προσοχή από τον έξω κόσμο.
Φωτογραφία που τραβήχτηκε στις 25 Αυγούστου δείχνει την πύλη της ακαδημίας.
Φωτογραφία που τραβήχτηκε στις 25 Αυγούστου δείχνει μια μοναχή να περπατά στην ακαδημία.
http://greek.cri.cn
Κινέζικη Θρησκεία,μια θρησκεία σύνθετη από πολλές
Στην Κίνα υπάρχουν από παλιά πολλές θρησκείες, άλλες εγχώριες, όπως ο Κομφουκιανισμός και ο Ταοϊσμός, και άλλες επείσακτες, όπως ο Χριστιανισμός, το Ισλάμ και ο Μαχαγυάνα Βουδισμός. Οι κύριες μεταξύ αυτών είναι ο Κομφουκιανισμός ο Ταοϊσμός και ο Μαχαγυάνα Βουδισμός.
Οι τρεις αυτές θρησκείες υπάρχουν και ως χωριστά θρησκευτικά συστήματα, λίγοι όμως είναι εκείνοι που έχουν τη μία μόνο από αυτές ως αποκλειστική ή κύρια θρησκεία τους. Αυτό συμβαίνει, διότι η θρησκεία που ασκεί η πλειονότητα του κινεζικού λαού, και που γι' αυτό μπορεί να ονομαστεί κινέζικη θρησκεία, αποτελείται από τις τρεις παραπάνω θρησκείες σε συνδυασμό.
Ο συνδυασμός τους συνίσταται στη χρήση από τους ίδιους ανθρώπους πότε της μιας και πότε της άλλης, ανάλογα με τον επιδιωκόμενο σκοπό. Έτσι, για την επίτευξη σκοπών που μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσα από την εναρμόνιση του ανθρώπου με το γενικό τρόπο λειτουργίας της φύσης ή για την επίτευξη υγείας και μακροβιότητας οι Κινέζοι προστρέχουν στην ταοϊστική παράδοση.
Για την επίτευξη μιας αρμονικής κατάστασης στην περιοχή των διανθρώπινων σχέσεων, από εκείνες που αφορούν στα μέλη μιας οικογένειας ως εκείνες που αφορούν στις κοινωνικές και δημόσιες υποχρεώσεις, οι ίδιοι συμπεριφέρονται σύμφωνα με τους κανόνες του Κομφουκιανισμού, οι οποίοι διέπουν ακριβώς αυτές τις σχέσεις.
Για την επίτευξη μιας καλής μεταθανάτιας ζωής, οι Κινέζοι στρέφονται σ' εκείνους τους Βούδες και Μποντισάτβες που βοηθούν σ' αυτό τον τομέα.
(απόσπασμα από το ψηφιακό σχολείο)
Σάββατο 26 Απριλίου 2014
ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ - ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ
«Τουρκοκρατία»
Μέσα
από αυθεντικές πηγές της εποχής ζωντανεύει η ιστορία του Ελληνισμού στα δύσκολα
χρόνια της οθωμανικής δουλείας. Ποια η πνευματική και κοινωνική αντίσταση των
Ελλήνων κατά της δουλείας; Πόσο ετοίμασε και στήριξε το λαό για τον ξεσηκωμό η
Ορθοδοξία; Πόσο συμμετείχε με χιλιάδες νεομάρτυρες, με φωτισμένους διδασκάλους
του γένους, με πατριάρχες που θυσιάστηκαν, με κληρικούς και καλόγερους που
πήραν τα όπλα;
Συμμετέχουν: π. Γεώργιος Μεταλληνός (Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών), Βασίλης Τσούπρας (Θεολόγος –Κοινωνιολόγος). Έρευνα: Γεώργιος Τσούπρας (Δρ. Θεολογίας)
Συμμετέχουν: π. Γεώργιος Μεταλληνός (Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών), Βασίλης Τσούπρας (Θεολόγος –Κοινωνιολόγος). Έρευνα: Γεώργιος Τσούπρας (Δρ. Θεολογίας)
Παραγωγή:Ελληνική
Σκηνοθέτης: Μαρία Χατζημιχάλη-Παπαλιού
ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ - ΕΓΩ Ο ΠΑΝΣΕΛΗΝΟΣ, ΕΝΑΣ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΣ ΒΙΟΣ
Πανσέληνος Μανουήλ, Πρωτάτο 14 αιων.
Δεν θα ξέραμε τίποτα για τον Μανουήλ Πανσέληνο, τον μεγαλύτερο ζωγράφο της ελληνικής ή βυζαντινής τεχνοτροπίας ή της «μανιέρα γκρέκα», όπως την αποκαλούσαν, ξεχωρίζοντάς την από την Αναγεννησιακή ζωγραφική.
Δεν θα ξέραμε ούτε το όνομα αυτού που ζωγράφισε τις εκπληκτικές τοιχογραφίες του 13ου αιώνα στο Πρωτάτο και στις άλλες μονές του Αγίου Όρους.
Όμως, τρεις αιώνες αργότερα, ένας μοναχός, ο Διονύσιος εκ Φουρνά, διέσωσε το όνομά του, γράφοντας μια πραγματεία περί ζωγραφικής για να φωτιστούν οι νεώτεροι, όπως έγραψε, από τον «ως σελήνη λάμποντα κυρ Μανουήλ Πανσέληνο».
Σε ένα φανταστικό βίο, ο Πανσέληνος μιλά για τον εαυτό του.
Σε ένα φανταστικό βίο, ο Πανσέληνος μιλά για την ζωγραφική πριν απ΄αυτόν και μετά απ’ αυτόν μέχρι σήμερα.
Σε ένα φανταστικό βίο, ο Πανσέληνος δεν θα μπορούσε να είναι πουθενά αλλού από τον Παράδεισο.
Σκηνοθεσία: Μαρία Χατζημιχάλη Παπαλιού
Σενάριο – Έρευνα: Λένα Βουδούρη
Μοντάζ: Γιάννης Τσιτσόπουλος
Διεύθυνση φωτογραφίας: Βαγγέλης Κουλίνος
Πρωτότυπη μουσική: Μάριος Αριστόπουλος
Συμμετέχει: ο Αιδεσιμολογιότατος π. Σταμάτης Σκλήρης
(Α' ΛΥΚΕΙΟΥ - 18. Οι άγιες εικόνες, έκφραση της πίστης)
Παρασκευή 25 Απριλίου 2014
ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ -ΚΟΛΑΣΗ
Σύμφωνα με τους Πατέρες της Εκκλησίας, ο
Παράδεισος και η κόλαση είναι σίγουρα τόποι.
Αυτοί οι τόποι δεν βρίσκονται μέσα στις «συντεταγμένες» του δικού μας
χωρο-χρονικού συστήματος.
Θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι σε μια
άλλη διάσταση.
Πέραν της γενικής γνώσης ότι ο
Παράδεισος και η κόλαση είναι όντως «τόποι», αλλά όχι τόποι αυτού του κόσμου,
του δικού μας χωρο-χρονικού συστήματος, δεν χρειάζεται να επιζητούμε από
περιέργεια να γνωρίζουμε κάτι περισσότερο.
Υπάρχουν
μόνον ενδείξεις, ή τουλάχιστον κάποια στοιχεία, που υποδηλώνουν αυτήν την άλλου είδους πραγματικότητα.
Η
ορθόδοξη Θεολογία όταν κάνει λόγο για τον παράδεισο, εννοεί την τελική είσοδο στη
δόξα της βασιλείας του Θεού, όπου υπό τον συνεχή φωτισμό θα υπάρχει η αγαπητική
κοινωνία των ψυχών διαμέσου της θέας του Θεού.
Σε αντίθεση, η άλλη πλευρά αδυνατεί να
δει τον Θεό, και επομένως οι ψυχές στερούνται την θέα του Θεού . Κι αυτό το
πράγμα, λέει ο Μ. Βασίλειος , είναι μεγάλη στέρηση και ανεπανόρθωτη ζημιά, που
μπορούμε να την καταλάβουμε , αν αναλογιστούμε απλώς τι χάνει εδώ ο τυφλός που
δεν βλέπει τον ήλιο.
Η
κόλαση είναι ακοινωνησία τόσο σε σχέση με το Θεό, όσο και σε σχέση με τους
άλλους.
Συγκλονιστική είναι μια διήγηση του
γέροντα Μακαρίου, ο οποίος χτυπάει με το μπαστούνι του, καθώς βαδίζει στην
έρημο, το πεταμένο κρανίο ενός ανθρώπου που η ψυχή του βρίσκεται στην
κόλαση.
Και αμέσως η ψυχή του αισθάνεται την επαφή με τον άγιο και τον παρακαλεί να την ανακουφίσει.
Στην ερώτηση του γέροντα προς την ψυχή
του κολασμένου, ποια είναι η κατάσταση τους εκεί στην κόλαση, ο κολασμένος του
λέει πως το πρόσωπο του καθενός είναι κολλημένο στη ράχη του άλλου , και δεν
μπορεί κανένας να αντικρίσει τα πρόσωπα των άλλων.
Τον παρακαλάει να προσευχηθεί, για να
μπορέσουν να δουν λιγάκι το πρόσωπο του διπλανού τους.
Τέλεια ακοινωνησία είναι η κατάσταση της κόλασης.
Τέτοιες συμβολικές διηγήσεις όπως αυτή
του γέροντα Μακάριου εκφράζουν το βαθύ θεολογικό περιεχόμενο της ορθόδοξης
διδασκαλίας για την κόλαση και τον παράδεισο.
Πέμπτη 24 Απριλίου 2014
Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ.
Για το συνειδητό χριστιανό η Ανάσταση είναι το τέλος αυτής της ζωής και έχει διπλή σημασία. "Τέλος" σημαίνει το τέρμα, αλλά και το σκοπό, το στόχο. Δε ζούμε για να πεθάνουμε, πιστεύει ο χριστιανός, αλλά ζούμε για να αναστηθούμε εκ νεκρών και σωματικά. Ο θάνατος είναι η προτελευταία πράξη του δράματος της ζωής μας ως εκκλησιαστικών ανθρώπων. Η αυλαία της ζωής πέφτει με την ανάσταση των νεκρών που εγκαινιάστηκε με την Ανάσταση του Χριστού.
Αυτή είναι η χριστιανική πίστη σε μια μόνο φράση. Τίποτε άλλο, τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο. Όλα τα άλλα προέρχονται από την αναστάσιμη πίστη, σχετίζονται μ' αυτήν και φωτίζονται από αυτήν. Πιστεύουμε στον Χριστό όχι γενικά και αφηρημένα σαν μια ιδεώδη ηθικοθρησκευτική προσωπικότητα, σαν το Σωκράτη ή το Βούδα, ημίθεο ή υπεράνθρωπο. Αλλά πάρα πολύ συγκεκριμένα πιστεύουμε στον Χριστό ως Θεάνθρωπο, τέλειο Θεό και τέλειο άνθρωπο,Υιό και Λόγο του Θεού Πατρός, που ενανθρώπησε για να θεωθεί ο άνθρωπος, να φτάσει σε μια κατάσταση πνευματικής τελειότητας, να γίνει άγιος, Θεός, όχι κατά φύση αλλά κατά χάρη, δηλαδή όχι κατά την ουσία αλλά μετέχοντας στις ενέργειες του Θεού.
Κυρίως πιστεύουμε στην Ανάσταση του Χριστού που δια του θανάτου κατάργησε το θάνατο και χάρισε ζωή σ' όσους βρίσκονται μέσα στα μνήματα, σύμφωνα με το αναστάσιμο τροπάριο. Ζωή χαρίζεται στον άνθρωπο μόνο από την ίδια τη ζωή, την πηγή της όντως ζωής που λέγεται και είναι ο Χριστός, ο αρχηγός της ζωής (Πράξ. 3, 15), η ίδια η ζωή μας (Κολ. 3,4). Όπως παίρνουμε τη ζωή από κάποιον άλλον φορέα της ζωής, δηλαδή γεννιόμαστε από γονείς και δεν είμαστε αυτοφυείς, παρόμοια και στην εκκλησιαστική μας ύπαρξη παίρνουμε ζωή από το Χριστό, που ζει μέσα στην Εκκλησία και κοινωνείται σε κάθε λειτουργία στη θεία ευχαριστία, τη "θεία κοινωνία" δια της οποίας γινόμαστε "μέτοχοι ζωής αιωνίου".
Κυρίως πιστεύουμε στην Ανάσταση του Χριστού που δια του θανάτου κατάργησε το θάνατο και χάρισε ζωή σ' όσους βρίσκονται μέσα στα μνήματα, σύμφωνα με το αναστάσιμο τροπάριο. Ζωή χαρίζεται στον άνθρωπο μόνο από την ίδια τη ζωή, την πηγή της όντως ζωής που λέγεται και είναι ο Χριστός, ο αρχηγός της ζωής (Πράξ. 3, 15), η ίδια η ζωή μας (Κολ. 3,4). Όπως παίρνουμε τη ζωή από κάποιον άλλον φορέα της ζωής, δηλαδή γεννιόμαστε από γονείς και δεν είμαστε αυτοφυείς, παρόμοια και στην εκκλησιαστική μας ύπαρξη παίρνουμε ζωή από το Χριστό, που ζει μέσα στην Εκκλησία και κοινωνείται σε κάθε λειτουργία στη θεία ευχαριστία, τη "θεία κοινωνία" δια της οποίας γινόμαστε "μέτοχοι ζωής αιωνίου".
(Απόσπασμα απο το ψηφιακό σχολείο)
When you're sad and when you're lonely
And you haven't got a friend
Just remember that death is not the end
And all that you held sacred
Falls down and does not mend
Just remember that death is not the end
Not the end, not the end
Just remember that death is not the end
When you're standing on the crossroads
That you cannot comprehend
Just remember that death is not the end
And all your dreams have vanished
And you don't know what's up the bend
Just remember that death is not the end
Not the end, not the end
Just remember that death is not the end
When the storm clouds gather round you
And heavy rains descens
Just remember that death is not the end
And there is no-one there to comfort you
With a helping hand to lend
Just remember that death is not the end
Not the end, not the end
Just remember that death is not the end
For the tree of life is growing
Where the spirit never dies
And the bright light of salvation
Up in dark and empty skies
When the cities are on fire
With the burning flesh of men
Just remember that death is not the end
And you search in vain to find
Some law-abiding citizen
Just remember that death is not the end
Not the end, not the end
Just remember that death is not the end
Not the end, not the end
Just remember that death is not the end
(Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΕ 24. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΘΑΝΑΤΟ)
Τρίτη 22 Απριλίου 2014
Ορθόδοξη Κίνα.Αναστάσιμος ύμνος.
Χριστός Ανέστη εκ νεκρών,
θανάτω θάνατον πατήσας
και τοις εν τοις μνήμασιν,
ζωήν χαρισάμενος
Divna Ljubojević - Χριστός Ανέστη εκ νεκρών
Χριστός Ανέστη εκ νεκρών,
θανάτω θάνατον πατήσας
και τοις εν τοις μνήμασιν,
ζωήν χαρισάμενος
Σάββατο 19 Απριλίου 2014
Παρασκευή 18 Απριλίου 2014
Ω γλυκύ μου έαρ
Ω γλυκύ μου έαρ,
γλυκύτατόν μου Τέκνον,
πού έδυ σου το κάλλος;
Υιέ Θεού παντάναξ,
Θεέ μου πλαστουργέ μου,
πώς πάθος κατεδέξω;
Έρραναν τον τάφον αι Μυροφόροι μύρα,
λίαν πρωί ελθούσαι.
Ω Τριάς Θεέ μου,
Πατήρ Υιός και Πνεύμα,
ελέησον τον κόσμον.
Ιδείν την του Υιού σου,
Ανάστασιν, Παρθένε,
αξίωσον τους δούλους σου.
γλυκύτατόν μου Τέκνον,
πού έδυ σου το κάλλος;
Υιέ Θεού παντάναξ,
Θεέ μου πλαστουργέ μου,
πώς πάθος κατεδέξω;
Έρραναν τον τάφον αι Μυροφόροι μύρα,
λίαν πρωί ελθούσαι.
Ω Τριάς Θεέ μου,
Πατήρ Υιός και Πνεύμα,
ελέησον τον κόσμον.
Ιδείν την του Υιού σου,
Ανάστασιν, Παρθένε,
αξίωσον τους δούλους σου.
Πέμπτη 17 Απριλίου 2014
Το βαθύτερο νόημα της Σταύρωσης του Κυρίου
Στα κείμενα του μαθήματος μας, βρίσκουμε το νόημα των σωτήριων αυτών ημερών.
Ο Κύριος -μας λένε- θυσιάστηκε για χάρη μας.
Έδωσε τον εαυτό του θυσιάστηκε δηλαδή για να απαλλαγούμε από τη φοβερή εξουσία του θανάτου.
Συγχώρησε τον άνθρωπο για την αμαρτία του, αλλά και τον δόξασε.
Τον συμφιλίωσε με το Θεό, έκαμε τη γη ουρανό, πάτησε (=σύντριψε) με το θάνατο του το θάνατο και το διάβολο, θεμελίωσε την Εκκλησία και μας χάρισε τη ζωή.
Ο θάνατος του είναι δοξασμένος, γιατί μας δώρισε την αθανασία και τη δόξα, με την εκ νεκρών Ανάσταση.
(AΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 10η ΔΕ - Προσκυνούμεν σου τα Πάθη, Χριστέ...)
(AΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 10η ΔΕ - Προσκυνούμεν σου τα Πάθη, Χριστέ...)
Μεγάλη Πέμπτη ~ Αλκίνοος Ιωαννίδης
Αυτός που κρέμασε τον ήλιο
στο μεσοδόκι τ' ουρανού
κρέμεται σήμερα στο ξύλο
ίλεως, Κύριε, γενού.
Και στ' ασπαλάθια της ερήμου
μια μάνα φώναξε, παιδί μου.
Με τ' Απριλιού τ' αρχαία μάγια
με των δαιμόνων το φιλί
μπήκε στο σπίτι κουκουβάγια
μπήκε κοράκι στην αυλή
κι όλα τ' αγρίμια στο λαγκάδι
πήραν το δρόμο για τον Άδη.
Θα ξανασπείρει καλοκαίρια
στην άγρια παγωνιά του νου
Αυτός που κάρφωσε τ' αστέρια
στην άγια σκέπη τ' ουρανού
κι εγώ κι εσύ, και εμείς κι οι άλλοι
θα γεννηθούμε τότε πάλι.
«ΠΑΤΕΡ ΑΦΕΣ ΑΥΤΟΙΣ ΟΥ ΓΑΡ ΟΙΔΑΣΙ ΤΙ ΠΟΙΟΥΣΙ»
Τα λόγια Του πάνω στο Σταυρό είναι λόγια γεμάτα αγάπη.
Εμφανίζεται η Θεϊκή Του φύση, το απόλυτο καλό, χωρίς κανένα ίχνος μίσους,
ακόμη και γι αυτούς που τον βασανίζουν.
Μέσα στον αβάσταχτο πόνο, που Του προκαλούσε το φρικτό μαρτύριο,
ο Θεός της αγάπης, συγχωρεί τους σταυρωτές Του, προσεύχεται γι’ αυτούς
στον Ουράνιο Πατέρα Του και τους δικαιολογεί.
«Πάτερ ἄφες αὐτοῖς· οὐ γάρ οἴδασι τί ποιοῦσι» .......
«Πατέρα μου, συγχώρεσέ τους, γιατί δεν ξέρουν τι κάνουν».
Μας διδάσκει την αρετή της συγχώρεσης, μας....... δείχνει τον τρόπο
για να πλησιάσουμε Τον Θεό τον δρόμο που οδηγεί στη Θέωση.
O Θάνατος του Ιησού Χριστού.
Πεθαίνει ο Χριστός γιατί έχει ουσιαστικά ταυτίσει τον Εαυτό Του με μάς, έχει κυριολεκτικά επωμιστεί την τραγωδία της ανθρώπινης ζωής. Ο Θάνατος Του, λοιπόν, είναι η μεγαλειώδης αποκάλυψη της φιλανθρωπίας και της αγάπης Του. Και επειδή ο Θάνατός Του είναι αγάπη, ευσπλαχνία, φιλανθρωπία, αλλάζει αυτόματα η φύση του θανάτου. Από τιμωρία γίνεται πράξη που αντανακλά αγάπη και συγχώρεση, δηλαδή ο θάνατος γίνεται το τέλος της αποξένωσης από τον Θεό και της μοναξιάς. Η καταδίκη μετατρέπεται σε συγγνώμη, σε ζωή...
Τελικά, ο Θάνατος του Ιησού Χριστού είναι σωτήριος θάνατος επειδή εκμηδενίζει την πηγή του θανάτου: το Κακό. Ο Χριστός δέχεται το θάνατο από αγάπη για τον άνθρωπο, και προσφέρει τον Εαυτό Του στους φονευτές Του, οι οποίοι κερδίζουν φαινομενικά τη νίκη. Όμως στην ουσία αυτή η νίκη είναι η ολοκληρωτική και αποφασιστική ήττα του Κακού.
Για να θριαμβεύσει το Κακό θα πρέπει να εκμηδενίζεται το Καλό και να αποδεικνύει το Κακό σαν τέλεια αλήθεια για τη ζωή, να δυσφημίζεται το Καλό και, με μια λέξη, να φανερώνει το Κακό την υπεροχή του. Αλλά ύστερα από όσα έπαθε ο Χριστός, είναι ο μόνος που θριαμβεύει. Το Κακό δεν έχει την παραμικρή δύναμη επάνω Του, γιατί δεν είναι δυνατόν ο Χριστός να δεχτεί το Κακό σαν αλήθεια.
Έτσι με τον Χριστό η υποκρισία αποκαλύπτει το αληθινό πρόσωπό της σαν υποκρισία, ο φόνος σαν φόνος, ο φόβος σαν φόβος, και καθώς ο Ιησούς Χριστός σιωπηλά πορεύεται προς το Σταυρό και το Τέλος, η ανθρώπινη τραγωδία φτάνει στην αποκορύφωσή της.
Ο θρίαμβος του Χριστού, η νίκη Του κατά του Κακού, η δόξα Του γίνονται όλο και περισσότερο εμφανή. Βλέπουμε δε σταδιακά αυτή τη νίκη να την αναγνωρίζουν, να την ομολογούν και να την διακηρύσσουν πρώτα η γυναίκα του Πιλάτου, ύστερα ο συσταυρωμένος ληστής και ο κεντηρίωνας. Και καθώς ο Χριστός πεθαίνει στο Σταυρό, αφού αποδέχτηκε ολόκληρη τη φρίκη του θανάτου: την απόλυτη μοναξιά («Θεέ μου, Θεέ μου ίνα τι με εγκατέλειπες;»), δεν έμεινε παρά να ακουστεί η τελευταία ομολογία: «αληθώς Θεού Υιός ην ούτος»...
Αυτός, λοιπόν, είναι ο Θάνατος, αυτή είναι η Αγάπη, η Υπακοή και η πληρότητα της Ζωής που καταστρέφει ό,τι έκανε το θάνατο παγκόσμιο μοιραίο προορισμό. «Και τα μνημεία ανεώχθησαν, και πολλά σώματα των κεκοιμημένων αγίων ηγέρθη...» (Ματθ. 27:53). Ήδη αρχίζει να ακτινοβολεί η Ανάσταση... Αυτό είναι το διπλό μυστήριο της ημέρας αυτής, της Μεγάλης Παρασκευής, και οι ακολουθίες με τους υπέροχους ύμνους το αποκαλύπτουν και μάς καλούν να συμμετέχουμε σ’ αυτό.
- του π. Alexander Schmemann (+1921-1983)
από το βιβλίο:
Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ:
Σύντομη λειτουργική εξήγηση των ημερών της Μεγάλης Εβδομάδας
Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ:
Σύντομη λειτουργική εξήγηση των ημερών της Μεγάλης Εβδομάδας
Εκδόσεις ΑΚΡΙΤΑΣ
Aπο το διαδίκτυο.
Τρίτη 15 Απριλίου 2014
Δευτέρα 14 Απριλίου 2014
Emfasis στην αξία της ανθρώπινης ύπαρξης.
H Emfasis ιδρύθηκε για να αντιμετωπίσει τις συνολικές ανάγκες
όλων των ευπαθών και κοινωνικά αποκλεισμένων ομάδων που
έχουν ανάγκη κοινωνικής, ψυχολογικής και οικογενειακής υποστήριξης
στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας.
http://www.emfasisfoundation.org/el
όλων των ευπαθών και κοινωνικά αποκλεισμένων ομάδων που
έχουν ανάγκη κοινωνικής, ψυχολογικής και οικογενειακής υποστήριξης
στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας.
http://www.emfasisfoundation.org/el
Η EMFASIS ΕΙΝΑΙ...
…το πνευματικό δημιούργημα μιας ομάδας Ελλήνων πολιτών, μόνιμων κατοίκων του εξωτερικού, το οποἰο υλοποιείται απὀ μια ομἀδα Ελλἠνων επιστημόνων και πλαισιώνεται από εθελοντές, με σκοπό να προσφέρουν την απάντηση τους στις ανθρωπιστικές ανάγκες του Ελλαδικού χὠρου, που βιώνει μια απο τις πιο βαθιές κοινωνικο-οικονομικές κρίσεις στην ιστορία του.Κυριακή 13 Απριλίου 2014
Σάββατο 12 Απριλίου 2014
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ (Οδηγίες με παράδειγμα θεμάτων)
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.)
στο πλαίσιο της Πράξης
‘ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
(ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ - ΕΠΑΛ)’
προσκαλεί
την εκπαιδευτική κοινότητα να υποβάλλει προς κρίση, με στόχο να ενταχθούν
στην Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση, θέματα για τα εξεταζόμενα μαθήματα της Α’ Τάξης των Ημερήσιων
Γενικών Λυκείων,της Α’ και Β’ Τάξης των Εσπερινών Γενικών Λυκείων
και της Α’ Τάξης Ημερήσιων και των Εσπερινών ΕΠΑΛ.
Δείτε την Πρόσκληση: [ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ]
Δείτε τις Οδηγίες και τις Προδιαγραφές για την Εκπόνηση Θεμάτων:
2. [ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ]
4. [ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ]
5. [ΦΥΣΙΚΗ]
6. [ΧΗΜΕΙΑ]
7. [ΒΙΟΛΟΓΙΑ]
8. [ΙΣΤΟΡΙΑ]
9. [ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ]
10. [ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ]
11. [ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ]
ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ 7-10 ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΟΥΝ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΘΕΜΑΤΩΝ.
Παρασκευή 11 Απριλίου 2014
India's Kumbh Mela festival
Η Kumbh Mela είναι ένα ινδουιστικό προσκύνημα στην πόλη της Αλαχαμπάντ η οποία λαμβάνει χώρα κάθε τρία χρόνια.
Στο περσινό φεστιβάλ, 100 εκατομμύρια προσκυνητές ταξιδεύουν για να κάνουν μπάνιο στο ποτάμι Saraswati που διασχίζει την πόλη.
Μια εκπληκτική σειρά από φωτογραφίες που τραβήχτηκαν από τον φωτογράφο Eric Lafforgue, δείχνει τον σύνθετο και συχνά κρυφό κόσμο των προσκηνητών και των Sadhus (οι "Άγιοι της Ινδιας") που παρακολουθούν το φεστιβάλ.
Νεαροί άνδρες προετοιμάζονται να γίνουν Naga Sadhu σε ένα από τα χιλιάδες αρχαία τελετουργικά που λαμβάνουν χώρα κατά μήκος της όχθης του ποταμού Saraswati.
Ένας Sadhu περνά τις μέρες του ευλογώντας τους προσκυνητές, που έρχονται για να αγγίξουν τα πόδια του, ως ένδειξη σεβασμού, και τρίβει στάχτη στα μέτωπά τους.
Οι Sadhus πρέπει να εγκαταλείψουν όλα τα υλικά αγαθά τους και την οικογένειά τους, ζουν μια ζωή φτώχειας, στεγάζονται σε ναούς ή σπηλιές, αρχίζουν κάθε μέρα με την κολύμβηση σε κρύο νερό, και ζουν από δωρεές από τους προσκυνητές.
Ένας Naga Sadhu με πολύ μακριά μαλλιά.
Νεοσύλλεκτος Sadhu ξυρισμένος.
Μαλλιά που συλλέγονται σε μια μπάλα (δεξιά) και θάβονται στις όχθες του Γάγγη για να συμβολίσουν την παραίτηση της προηγούμενης ζωής τους.
Το περσινό φεστιβάλ συγκέντρωσε 100 εκατομμύρια προσκυνητές, καθιστώντας την μεγαλύτερη συγκέντρωση των ανθρώπων στην ιστορία.
Ένας προσκυνητής στέκεται κρατώντας μια κατσαρόλα με νερό που λαμβάνεται από τον ποταμό Γάγγη - ένας από τους ιερότερους τόπους του πλανήτη για τα άτομα της ινδουιστικής πίστης.
Ένας Naga Sadhu, στο φεστιβάλ Kumbh Mela, με ένα ζευγάρι σκούρα γυαλιά ηλίου για τον φωτογράφο Eric Lafforgue.
Ο Sadhu Amar Bharati, κρατώντας όρθιο το χέρι του εδώ και 38 χρόνια, είναι ένας από τους πολλούς φακίρηδες που συρρέουν στην Kumbh Mela.
Αυτός ο φακίρης παραμένει μέσα σε ένα θάμνο με αγκάθια όλη την ημέρα, ευλογώντας τους προσκυνητές.
Ένας άνθρωπος προσεύχεται καθώς παίρνει μια βουτιά στα ιερά νερά του Γάγγη κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ Kumbh Mela.
Ένας νεαρός «μαύρος Sadhu» που φροντίζει καύσεις των νεκρών.
και ένας φακίρης που πήρε όρκο να μην αφήσει το πόδι του αγγίζει το έδαφος για δύο χρόνια. Όπως και άλλοι που αναλαμβάνουν τέτοιες ακραίες επιδείξεις της πίστης, θεωρείται ένας ζωντανός Θεός από τους προσκυνητές.
Naga Sadhu τρέχουν στο ποτάμι για να κάνουν μπάνιο νωρίς το πρωί.
Ένας νεαρός πιστός ξυρίζει το κεφάλι του κατά τη διάρκεια Kumbh Mela.
Ένα μικρό κορίτσι φοράει μακιγιάζ για να την κάνει να μοιάζει με το θεό Σίβα κατά τη διάρκεια των εορτασμών του Kumbh Mela.
Πολλοί Sadhu εκτελούν κατορθώματα αντοχής, όπως αφήνοντας τα μαλλιά τους να αναπτύσσονται πολύ ή να στέκονται στο ένα πόδι για χρόνια, προκειμένου να αποδείξουν την αφοσίωσή τους.
http://www.dailymail.co.uk
Στο περσινό φεστιβάλ, 100 εκατομμύρια προσκυνητές ταξιδεύουν για να κάνουν μπάνιο στο ποτάμι Saraswati που διασχίζει την πόλη.
Μια εκπληκτική σειρά από φωτογραφίες που τραβήχτηκαν από τον φωτογράφο Eric Lafforgue, δείχνει τον σύνθετο και συχνά κρυφό κόσμο των προσκηνητών και των Sadhus (οι "Άγιοι της Ινδιας") που παρακολουθούν το φεστιβάλ.
Νεαροί άνδρες προετοιμάζονται να γίνουν Naga Sadhu σε ένα από τα χιλιάδες αρχαία τελετουργικά που λαμβάνουν χώρα κατά μήκος της όχθης του ποταμού Saraswati.
Ένας Sadhu περνά τις μέρες του ευλογώντας τους προσκυνητές, που έρχονται για να αγγίξουν τα πόδια του, ως ένδειξη σεβασμού, και τρίβει στάχτη στα μέτωπά τους.
Οι Sadhus πρέπει να εγκαταλείψουν όλα τα υλικά αγαθά τους και την οικογένειά τους, ζουν μια ζωή φτώχειας, στεγάζονται σε ναούς ή σπηλιές, αρχίζουν κάθε μέρα με την κολύμβηση σε κρύο νερό, και ζουν από δωρεές από τους προσκυνητές.
Ένας Naga Sadhu με πολύ μακριά μαλλιά.
Νεοσύλλεκτος Sadhu ξυρισμένος.
Μαλλιά που συλλέγονται σε μια μπάλα (δεξιά) και θάβονται στις όχθες του Γάγγη για να συμβολίσουν την παραίτηση της προηγούμενης ζωής τους.
Το περσινό φεστιβάλ συγκέντρωσε 100 εκατομμύρια προσκυνητές, καθιστώντας την μεγαλύτερη συγκέντρωση των ανθρώπων στην ιστορία.
Ένας προσκυνητής στέκεται κρατώντας μια κατσαρόλα με νερό που λαμβάνεται από τον ποταμό Γάγγη - ένας από τους ιερότερους τόπους του πλανήτη για τα άτομα της ινδουιστικής πίστης.
Ένας Naga Sadhu, στο φεστιβάλ Kumbh Mela, με ένα ζευγάρι σκούρα γυαλιά ηλίου για τον φωτογράφο Eric Lafforgue.
Ο Sadhu Amar Bharati, κρατώντας όρθιο το χέρι του εδώ και 38 χρόνια, είναι ένας από τους πολλούς φακίρηδες που συρρέουν στην Kumbh Mela.
Αυτός ο φακίρης παραμένει μέσα σε ένα θάμνο με αγκάθια όλη την ημέρα, ευλογώντας τους προσκυνητές.
Ένας άνθρωπος προσεύχεται καθώς παίρνει μια βουτιά στα ιερά νερά του Γάγγη κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ Kumbh Mela.
Ένας νεαρός «μαύρος Sadhu» που φροντίζει καύσεις των νεκρών.
και ένας φακίρης που πήρε όρκο να μην αφήσει το πόδι του αγγίζει το έδαφος για δύο χρόνια. Όπως και άλλοι που αναλαμβάνουν τέτοιες ακραίες επιδείξεις της πίστης, θεωρείται ένας ζωντανός Θεός από τους προσκυνητές.
Naga Sadhu τρέχουν στο ποτάμι για να κάνουν μπάνιο νωρίς το πρωί.
Ένας νεαρός πιστός ξυρίζει το κεφάλι του κατά τη διάρκεια Kumbh Mela.
Ένα μικρό κορίτσι φοράει μακιγιάζ για να την κάνει να μοιάζει με το θεό Σίβα κατά τη διάρκεια των εορτασμών του Kumbh Mela.
Πολλοί Sadhu εκτελούν κατορθώματα αντοχής, όπως αφήνοντας τα μαλλιά τους να αναπτύσσονται πολύ ή να στέκονται στο ένα πόδι για χρόνια, προκειμένου να αποδείξουν την αφοσίωσή τους.
http://www.dailymail.co.uk
ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ
Ο παρών τόμος, πολυσυλλεκτικός και εξάπαντος διεπιστημονικός, αποτελεί τον καρπό ενός ωραίου εγχειρήματος. Μια κάποια απάντηση σε προτροπή δημιουργικά θρασύτατων φοιτητών, οι οποίοι έδωσαν την αφορμή σε επιστήμονες που ξεκινούν από διαφορετικές αφετηρίες, να ονειρευτούν και να τολμήσουν τη συμβολή. Τουτέστιν τη συνάντηση και το μοίρασμα εμπειριών, σκέψεων, επιστημονικών ερευνητικών αποτελεσμάτων, για θέματα, όπως ο έρωτας και η σεξουαλικότητα, που συνιστούν τον εσώτερο πυρήνα του είναι της ανθρωπινότητας και σε πολλές περιπτώσεις εκχωρήθηκαν δίκην λύτρων στις σκοτεινές δυνάμεις της ιδεολογίας, της συστηματικότητας και του οποιουδήποτε φονταμενταλισμού. Πραγματικότητα που δίχως άλλο μας θυμίζει και το σύνθημα, Χθες οι παπάδες σήμερα οι επιστήμονες, που συχνά-πυκνά συναντούμε σε τοίχους του Πανεπιστημίου μας. Ένα σύνθημα που στοχεύει την αμαρτία της βεβαιότητας και των οποιωνδήποτε φανερών και κρυφών μεσσιανισμών –θρησκευτικών, επιστημονικών κα., δεν έχει καμιά σημασία– που αυτή κουβαλά..
Επιμελητής: Σταμούλης, Χρυσόστομος
Πέμπτη 10 Απριλίου 2014
Τετάρτη 9 Απριλίου 2014
Μορμόνοι,Joseph Smith & ο εξωγήινος άγγελος Μορόνι(!!!)
Η «ΕΚΚΛΗΣΙΑ» ΤΩΝ ΜΟΡΜΟΝΩΝ
Ιδρυτής είναι ο Ιωσήφ Σμίθ όταν στις 21
Σεπτεμβρίου του 1823 σε ηλικία 17 χρονών, του παρουσιάστηκε ο άγγελος Μορόνι. Ο άγγελος Μορόνι άνοιξε
κουβέντα μαζί του και του είπε: «σε λόφο, κοντά στο σπίτι σου, είναι θαμμένο
ένα αρχαίο βιβλίο, φυλαγμένο εκεί από το 421 μχ. Το βιβλίο αυτό το « αιώνιο
ευαγγέλιο» του Θεού, είναι γραμμένο σε δύο χρυσές πλάκες και στην αρχαία
αιγυπτιακή γραφή».
Δεν παρέλειψε βέβαια ο άγγελος Μορόνι να
αναγγείλει στον νεαρό Ιωσήφ ότι είναι προορισμένος από τον Θεό για την αποστολή
του να διδάξει σε όλα τα έθνη.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥΣ
Πιστεύουν ότι ο Χριστός ήταν πολύγαμος
(παντρεύτηκε δηλαδή πολλές γυναίκες) και είχε παιδιά. Κατά την επίγεια ζωή του
είχε σαν συζύγους την Μαρία την Μαγδαληνή και τις αδελφές του Λαζάρου τη Μάρθα
και τη Μαρία.
Μετά το τέλος του κόσμου θα επανέλθει στη γη,
θα εγκαθιδρυθεί στο μεγάλο ναό των Μορμόνων στη Γιούτα, όπου θα κρίνει τους
εθνικούς και τους απίστους. Θα επιβραβεύσει επίσης τους Μορμόνους, ιδρύοντας το
βασίλειο της χιλιετίας στην Αμερική, καθιστώντας αυτούς άρχοντες του κόσμου.
Για να επιτύχουν τη «θέωσή» τους οι άνθρωποι,
η οποία στηρίζεται κατά βάση στην απόκτηση πολλών παιδιών (!), καθιερώθηκε από
τους Μορμόνους η πολυγαμία (μόνο των ανδρών)! Ο ίδιος ο Σμίθ στηριζόμενος σε
μια υποτιθέμενη αποκάλυψή του στις 12 Ιουλίου 1843 στο θέσπισε και νομιμοποίησε την πολυγαμία!
Η λατρεία της αίρεσης είναι τυπική προτεσταντική, έχει έντονο μυστικιστικό στοιχείο.
Ιδιαίτερη σημασία έχει για τους Μορμόνους η
τελετή του Βαπτίσματος, η οποία γίνεται μόνο στους ενηλίκους, η τελετή του
«Μυστικού Δείπνου» και η «χειροθεσία», η χειροτονία δηλαδή των κληρικών της
αιρέσεως.
Ως ιερά βιβλία θεωρούνται όπως αναφέραμε, το «Βιβλίο του Μόρμον», η Παλαιά και η Καινή Διαθήκη, το «Βιβλίο των Διδασκαλιών και Επιγαμιών, το «ακριβό Μαργαριτάρι» κ.α.
Οι Μορμόνοι, τέλος, ζουν βίο λιτοδίαιτο, απέχουν της κρεατοφαγίας και των ποτών, ακολουθώντας τις τάσεις του προτεσταντισμού.
Η Θεοκρατική Πολιτεία των Μορμόνων προσαρτήθηκε στις Η.Π.Α. το 1860 με το όνομα ΓΙΟΥΤΑ.
(Α' ΛΥΚΕΙΟΥ - 40. Τέσσερα παραδείγματα - προκλήσεις)
Ν' αγαπάς - Θαλασσινός Παντελής
Ν' αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα,
τους γνωστούς και τους άγνωρους τόπους,
τα πουλιά, τα λουλούδια, τα σύννεφα,
και πολύ ν' αγαπάς τους ανθρώπους.
Τα θεριά ν' αγαπάς και τ' ανήμερα,
τα νησιά, τα ποτάμια, τ' αστέρια.
Κι αν ποτέ σε πληγώσουν κατάστηθα
φίλοι, αγρίμια, λευκά περιστέρια,
ν' αγαπάς, να ξεχνάς και να χαίρεσαι
τη δική σου γαλήνη και κείνα
που μ' αγάπη το νου μας φωτίζουνε,
και βλασταίνουν αμάραντα κρίνα.
τους γνωστούς και τους άγνωρους τόπους,
τα πουλιά, τα λουλούδια, τα σύννεφα,
και πολύ ν' αγαπάς τους ανθρώπους.
Τα θεριά ν' αγαπάς και τ' ανήμερα,
τα νησιά, τα ποτάμια, τ' αστέρια.
Κι αν ποτέ σε πληγώσουν κατάστηθα
φίλοι, αγρίμια, λευκά περιστέρια,
ν' αγαπάς, να ξεχνάς και να χαίρεσαι
τη δική σου γαλήνη και κείνα
που μ' αγάπη το νου μας φωτίζουνε,
και βλασταίνουν αμάραντα κρίνα.
Τρίτη 8 Απριλίου 2014
Μέλη της αίρεσης Άμις μεταφέρουν ένα σπίτι με... τα χέρια τους!
Οι κανόνες τους απαγορεύουν τη χρήση μηχανημάτων και ηλεκτρικών συσκευών οπότε αποφάσισαν να... «μετακομίσουν» με έναν πρωτότυπο τρόπο.
Λένε ότι έχοντας πίστη, μπορούμε να μετακινήσουμε ολόκληρα βουνά. Τι γίνεται όμως στη περίπτωση που θέλουμε να μετακινήσουμε ένα.. σπίτι;
Μέλη μιας κοινότητας της Χριστιανικής αίρεσης Άμις (Amish) από το Σπάρτανσμουργκ της Πενσιλβανία, αποφάσισαν να δοκιμάσουν αυτό το εγχείρημα με τα χέρια τους, καθώς οι κανόνες της απαγορεύει τη χρήση μηχανημάτων και ηλεκτρικών συσκευών.
Βίντεο που τραβήχτηκε από κινητό, δείχνει την προσπάθεια 80 περίπου ανθρώπων οι οποίοι σηκώνουν από τα θεμέλια το σπίτι, την ίδια στιγμή που κάποιοι άλλοι τους καθοδηγούν στο σημείο που πρέπει να το τοποθετήσουν.
Οι Άμις κατοικούν στην Αμερική και είναι Ευρωπαίοι που έφθασαν στις ΗΠΑ το 18ο αιώνα, ο πληθυσμός τους ανέρχεται στους 250.000 και ζουν απομονωμένοι σε μικρές κοινότητες χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα ή καμία από τις σύγχρονες ανέσεις.
Το βράδυ χρησιμοποιούν κεριά, μετακινούνται με κάρο, ράβουν μόνοι τους τα ρούχα τους και τρέφονται από τα περιβόλια και τα ζώα τους. Κατοικούν μόλις 2 ώρες μακριά από τη Νέα Υόρκη αλλά αρνούνται πεισματικά να έχουν την οποιαδήποτε σχέση με τη σύγχρονη κοινωνία και την τεχνολογία.
http://www.protothema.gr/Δευτέρα 7 Απριλίου 2014
Πριν και μετά :Τα πρόσωπα των τοξικομανών.
Πριν και μετά :Τα πρόσωπα των τοξικομανών
Before and after: The faces of drug addicts
Η αλλαγή μέσα σε λίγα χρόνια στα πρόσωπα τοξικομανών, που εθίστηκαν σε ναρκωτικά
όπως κοκαΐνη, ηρωΐνη, μεθαμφεταμίνη και οξυκωδόνη.
Από αυτές τις φωτογραφίες φαίνεται η καταστροφική επίδραση που μπορεί να έχουν οι
ναρκωτικές ουσίες στο ανθρώπινο σώμα.
Before and after: The faces of drug addicts
Η αλλαγή μέσα σε λίγα χρόνια στα πρόσωπα τοξικομανών, που εθίστηκαν σε ναρκωτικά
όπως κοκαΐνη, ηρωΐνη, μεθαμφεταμίνη και οξυκωδόνη.
Από αυτές τις φωτογραφίες φαίνεται η καταστροφική επίδραση που μπορεί να έχουν οι
ναρκωτικές ουσίες στο ανθρώπινο σώμα.
Κυριακή 6 Απριλίου 2014
Amish: Οι άνθρωποι επέλεξαν να ζουν στο παρελθόν!
Ίσως τους έχετε ακούσει ή κάποια απίθανη θεωρία που να σχετίζεται με αυτούς... η αλήθεια είναι ότι ο τρόπος ζωής τους προκαλεί πολλά ερωτήματα στους "απέξω"! Οι Amish της αμερικανικής επαρχίας είναι μια θρησκευτική ομαδά ανθρώπων, (βασικά πολλές καθώς ζουν σε διάφορες περιοχές), που έπελεξε να ζει διαφορετικά και αυτή η επιλογή τους έχει γεννήσει πολλές θεωρίες για τον "μυστικιστικό" τρόπο ζωής τους και έχει εξάψει την φαντασία πολλών!
Απόλυτα φυσικό θα έλεγα καθώς η εικόνα ανθρώπων ντυμένων με ρούχα εποχής που μοιάζουν βγαλμένα από κάποια χολιγουντιανή ταινιά, που κυκλοφορούν με άμαξες που τις σέρνουν άλογα και δεν συναλλάσονται πέρα από κάποια εμπορικά παρέ δώσε με τον υπόλοιπο πληθυσμό δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη!!
Ποια είναι όμως στην πραγματικότητα αυτή η ομάδα που επέλεξε να ζει στον παρελθόν;;
Οι Amish είναι μια παραδοσιακή χριστιανική(;) ομάδα γνωστοί για την απλή ζωή τους,τον απλό ρουχισμό τους και την απροθυμία τους να υιοθετήσουν τις ανέσεις της σύγχρονης τεχνολογίας .
Η ιστορία του ναού Amish ξεκίνησε με ένα σχίσμα στην Ελβετία μέσα σε μια ομάδα της Ελβετίας και της Αλσατίας Anabaptists το 1693 υπό την ηγεσία του Jakob Ammann . Εκείνοι που ακολούθησαν Ammann έγιναν γνωστοί ως Amish.
Στις αρχές του 18ου αιώνα, πολλοί Amish μετανάστευσαν στην Πενσυλβανία για διάφορους λόγους. Σήμερα, οι πιο παραδοσιακοί απόγονοι των Amish συνεχίζουν να μιλούν γερμανικά που ονομάζονται Ολλανδικά της Πενσυλβάνια. Αλλα δεν διαμένουν μόνο σε αυτή την περιοχή πια. Εκτιμούν την αγροτική ζωή , τη χειρωνακτική εργασία και την ταπεινότητα.
Μέλος της εκκλησίας Amish γίνεται κάποιος Amish με την βάπτιση που πραγματοποείται μεταξύ των ηλικιών 16-25.Τα μέλη προέρχονται από παιδιά ήδη μελών, δεν είναι σύνηθες να γίνονται μέλη άτομα που δεν μεγάλωσαν Amish. Και αν και οι πλειοψηφία των απογόνων των Amish παραμένουν στην εκκλησία και ακολουθούν τον τρόπο ζωής των γονιών τους, δεν είναι υποχρεχρεωμένοι να το κάνουν.
Μάλιστα υπάρχει ένα "τελετουργικό" που κάθε Amish έφηβος περνάει και είναι η δοκιμασία αυτή που καθορίζει αν θέλει να ζήσει την ζωή του ως Amish ή όχι. To Rumspringa πέρνει μέρος στην ηλικία 14-16 και τελειώνει με την βάπτιση του μέλους και την ενσωμάτψση του στην εκκλησία... αλλά όπως προείπα δεν επιστρέφουν όλοι. Κατα το Rumspringa οι νεαροί και νεαρές αφήνονται να εξερευνήσουν το έξω κόσμο και τους πειρασμούς του! Εκείνοι που θα τον απορρίψουν θα επιστρέψουν για να λάβουν την θέση τους στην εκκλησία των Amish, εκείνοι που θα αποδεκτούν δεν θα επιστρέψουν ποτέ.
Στην πραγματικότητα όσο περίεργοι κι αν φαίνονται και όσο κι αν μας προβληματίζουν οι κλειστές κοινωνίες τους και ο συντηριτικός τρόπος ζωής του, απλά οι Amish επελέξαν να διαφορετικά από εμάς!