Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ -ΚΟΛΑΣΗ



  Σύμφωνα με τους Πατέρες της Εκκλησίας, ο Παράδεισος και η κόλαση είναι σίγουρα τόποι.  Αυτοί οι τόποι δεν βρίσκονται μέσα στις «συντεταγμένες» του δικού μας χωρο-χρονικού συστήματος.

Θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι σε μια άλλη διάσταση.
Πέραν της γενικής γνώσης ότι ο Παράδεισος και η κόλαση είναι όντως «τόποι», αλλά όχι τόποι αυτού του κόσμου, του δικού μας χωρο-χρονικού συστήματος, δεν χρειάζεται να επιζητούμε από περιέργεια να γνωρίζουμε κάτι περισσότερο. 

Υπάρχουν μόνον ενδείξεις, ή τουλάχιστον κάποια στοιχεία, που υποδηλώνουν  αυτήν την άλλου είδους πραγματικότητα.
Η ορθόδοξη Θεολογία όταν κάνει λόγο για τον παράδεισο, εννοεί την τελική είσοδο στη δόξα της βασιλείας του Θεού, όπου υπό τον συνεχή φωτισμό θα υπάρχει η αγαπητική κοινωνία των ψυχών διαμέσου της θέας του Θεού.
Σε αντίθεση, η άλλη πλευρά αδυνατεί να δει τον Θεό, και επομένως οι ψυχές στερούνται την θέα του Θεού . Κι αυτό το πράγμα, λέει ο Μ. Βασίλειος , είναι μεγάλη στέρηση και ανεπανόρθωτη ζημιά, που μπορούμε να την καταλάβουμε , αν αναλογιστούμε απλώς τι χάνει εδώ ο τυφλός που δεν βλέπει τον ήλιο. 

  Η κόλαση είναι ακοινωνησία τόσο σε σχέση με το Θεό, όσο και σε σχέση με τους άλλους.

  Συγκλονιστική είναι μια διήγηση του γέροντα Μακαρίου, ο οποίος χτυπάει με το μπαστούνι του, καθώς βαδίζει στην έρημο, το πεταμένο κρανίο ενός ανθρώπου που η ψυχή του βρίσκεται στην κόλαση.  

  Και αμέσως  η ψυχή του αισθάνεται την επαφή με τον άγιο  και τον παρακαλεί να την ανακουφίσει.
  Στην ερώτηση του γέροντα προς την ψυχή του κολασμένου, ποια είναι η κατάσταση τους εκεί στην κόλαση, ο κολασμένος του λέει πως το πρόσωπο του καθενός είναι κολλημένο στη ράχη του άλλου , και δεν μπορεί κανένας να αντικρίσει τα πρόσωπα των άλλων.
  Τον παρακαλάει να προσευχηθεί, για να μπορέσουν να δουν λιγάκι το πρόσωπο του διπλανού τους.
Τέλεια ακοινωνησία  είναι η κατάσταση της κόλασης.

  Τέτοιες συμβολικές διηγήσεις όπως αυτή του γέροντα Μακάριου εκφράζουν το βαθύ θεολογικό περιεχόμενο της ορθόδοξης διδασκαλίας για την κόλαση και τον παράδεισο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου