Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΣΙΝΕΜΑ V

 Η πίστη του αφοσιωμένου χριστιανού φοιτητή Τζος Γουίτον κλονίζεται από τις ιδέες του καθηγητή του φιλοσοφίας, Ράντισον, ο οποίος δεν πιστεύει στην ύπαρξη του θεού. 
Με το καλημέρα στην τάξη, ο καθηγητής κάνει κατανοητό ότι οι μαθητές πρέπει να αμφισβητήσουν γραπτώς την ύπαρξη του θεού, αλλιώς κινδυνεύουν να κοπούν.  
Ενώ οι συμφοιτητές του μοιάζουν να συμφωνούν ότι «ο θεός είναι νεκρός», ο Τζος βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι, στο οποίο ο ένας δρόμος οδηγεί στην πίστη κι ο άλλος στο μέλλον του.
http://imoniodoschristianmovies.blogspot.gr/2014/08/gods-not-dead-2014.html http://gamato.ning.com/group/god-s-not-dead-2014

Ο Παράδεισος Είναι Αληθινός 

Heaven Is For Real (2014)


Βασίζεται στο νούμερο ένα ομώνυμο best-seller των New York Times, που φέρνει στην οθόνη την αληθινή ιστορία ενός πατέρα σε μια μικρή πόλη που πρέπει να βρει το θάρρος και την βεβαιότητα να μοιραστεί με τον κόσμο την ασυνήθιστη εμπειρία αλλαγής ζωής του γιού του. 
Στην ταινία πρωταγωνιστούν ο υποψήφιος για Όσκαρ και βραβευμένος με Emmy ηθοποιός Greg Kinnear ως Todd Burpo και συμπρωταγωνιστεί η Kelly Reilly στον ρόλο του πραγματικού ζευγαριού - του οποίου ο γιος Colton (τον υποδύεται ο πρωτοεμφανιζόμενος Connor Corum) ισχυρίζεται ότι επισκέφθηκε τον Ουρανό κατά τη διάρκεια της εμπειρίας του λίγο πριν το θάνατο. 
Ο Colton αφηγείται τις λεπτομέρειες του εκπληκτικού ταξιδιού του με παιδική αθωότητα και μιλάει για πράγματα που συνέβησαν πριν από τη γέννηση του ... πράγματα που δεν θα μπορούσε να τα ξέρει. Ο Todd και η οικογένειά του, στη συνέχεια, καλούνται να εξετάσουν το νόημα από αυτό το αξιοσημείωτο γεγονός.



Δευτέρα 25 Αυγούστου 2014

Bon Jovi - Hallelujah


I heard there was a secret chord
that David played and it pleased the lord
but you don't really care for music do ya
Well it goes like this the fourth the fifth
the minor fall and the major lift
the baffled king composing hallelujah

Hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah

Well your faith was strong but you needed proof
you saw her bathing on the roof
her beauty and the moonlight overthrew you
she tied you to a kitchen chair
she broke your throne and she cut your hair
and from your lips she drew the hallelujah.

Hallelujah,hallelujah, hallelujah, hallelujah

Baby I've been here before
I've seen this room and I've walked this floor
You know, I used to live alone before I knew you
And I've seen your flag on the marble arch
and love is not a victory march
it's a cold and it's a broken hallelujah

Hallelujah,hallelujah, hallelujah, hallelujah

Well there was a time when you let me know
what's really going on below
but now you never show that to me do you
but remember when I moved in you
and the holy dove was moving too
and every breath we drew was hallelujah

Hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah

Well maybe there's a god above
but all I've ever learned from love
was how to shoot somebody who outdrew you
And it's not a cry that you hear at night
it's not somebody who's seen the light
it's a cold and it's a broken hallelujah

Hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah
Hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah
Hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah
Hallelujah

ΗΘΟΣ ΑΗΘΕΣ. Π.ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΦΑΡΟΣ


Ο Πειραιώτης συγγραφέας, γνωστός και από άλλα του βιβλία ενδεικτικά αναφέρω: «ο διάλογος», «Γάμος», «Η απόγνωση της δύσεως και η ελπίδα της ανατολής» και άλλα, στον ίδιο εκδοτικό οίκο, καταφέρνει συχνά να μεταμορφώνει τις αυτάρεσκες δυνάμεις του λόγου σε πολύτιμες παρακαταθήκες ζωής.
Ο λόγος του, δεν πηγάζει από πηγές γεμάτο ναρκισσισμό. Αλλά είναι λόγος περιβεβλημένος με μια «σιωπηλή» σεμνότητα. Γιατί όπως λέει ο αββάς Μακάριος:
«Ου γαρ εισίν απλώς λόγοι λαλούμενοι, αλλά έργον αληθείας εστίν εν τη ψυχή γινόμενον»,
προέρχεται από μια αληθινά αγωνιούσα ψυχή που έχει επίγνωση των ορίων και των δυνατοτήτων της και από μια ευαίσθητη ύπαρξη που αγωνιά για το μέλλον αυτού του τόπου και των κατοίκων του.
     Με μια ανθίζουσα λεπτή οξύτητα και έναν εναργή και λιτό τρόπο γραφής ανατέμνει την σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα και καταγράφει με ευλάβεια θέματα, που άλλοι, κινούμενοι στον ίδιο με αυτόν χώρο θα τα θεωρούσαν τουλάχιστον ταμπού, ή εξοβελιστέα από την σκληροπυρηνική δογματική θρησκευτική οπτική τους. Χαλιναγωγώντας τις ετερόκλητες δυνάμεις που θα μπορούσαν να αναδυθούν από τα θέματα που αναλύει, και να ξενίσουν έτσι τον αναγνώστη, πετυχαίνει να του αφυπνίσει το θρησκευτικό κριτήριο και να τον κάνει κοινωνό μιας άλλης ευρύτερης ερμηνείας των θεμάτων που εξετάζει. Και σε αυτό στέκεται αρωγός τόσο η αμεσότητα του λόγου του, όσο και η λιτότητα των εκφραστικών του μέσων και του εύληπτου ύφους του.
    Όντας ο ίδιος σαν επιστήμονας και σαν ιερέας ενεργό μέλος της Εκκλησίας, φωτίζει από τα μέσα τις εσωτερικές διεργασίες που λαμβάνουν χώρα στις διάφορες φάσεις της εκκλησιαστικής παράδοσης και ζωής, έχοντας φωτοδότη πάντα την βαθιά του πίστη.
      Διαβάζοντας το βιβλίο αρκετοί αναγνώστες ορμόμενοι από έναν ενεργητικό φόβο απέναντι σε οτιδήποτε έχει σχέση με την ζωή της εκκλησίας και ένα «ιερό» άγχος απέναντι σε ορισμένα κοινωνικά προβλήματα ίσως παραξενευτούν. Παρασυρμένοι από μια αγκυλωτική πίστη και έναν μανιακό τρόπο έκφρασης, δεν διακρίνουν εύκολα τον πόνο και την αγωνία της ψυχής του Πειραιώτη συγγραφέα. Όπως αυτός διαφαίνεται μέσα στον λαγαρό και εύκαμπτο θρησκευτικά λόγο του Φιλόθεου Φάρου, αλλά και στον τρόπο με τον οποίον εξετάζει θέματα πέρα από τις δικές του επιλογές και ιδιοσυγκρασία.
     Ο ψυχολόγος και ιερέας, Πειραιώτης Φιλόθεος Φάρος, δεν στοχάζεται με τον νου, αλλά με την ενεργοποιό αγαπητική δύναμη της πίστης. Γι’ αυτό και τα κίνητρα που τον ώθησαν να γράψει αυτό το βιβλίο, έχει την προσωπική σφραγίδα ενός ατόμου που πραγματικά ενδιαφέρεται για τις σχέσεις της ποιμένουσας εκκλησίας με τον τραυματισμένο ψυχικά και απεγνωσμένο ηθικά λαό της.

Γιώργος Χ. Μπαλούρδος
Πρώτη δημοσίευση, εφημερίδα «Εξόρμηση», 22/10/1989.
Πειραιάς, Σάββατο, 12 Οκτωβρίου 2013.
http://giorgosbalurdos.blogspot.gr/

Κυριακή 24 Αυγούστου 2014

Αφιέρωμα στη Ιερά Μονή Παναγίας Δοβρά στη Βέροια

Στις ανατολικές πλαγιές του Βερμίου περιτριγυρισμένη από πυκνή βλάστηση, κοντά στη Βέροια, περίπου 5 χλμ. βορειοδυτικά της μακεδονικής πόλης, βρίσκεται η Ιερά Μονή της Παναγίας Δοβρά. Ιδρύθηκε το 12ο αιώνα και λειτούργησε αδιάλειπτα μέχρι το 1822. Tην ονομασία της την οφείλει στο χωριό Δοβρά που καταστράφηκε από τους Τούρκους. Κατά την περίοδο της Επαναστάσεως υπήρξε ένα από τα σημαντικότερα εθνικά και θρησκευτικά κέντρα της περιοχής...

Οχυρωμένοι το 1822 ο «Κολοκοτρώνης του Βορρά», οπλαρχηγός, Τάσος Καρατάσσος μαζί με άλλους συμπολεμιστές του, αγωνίστηκαν επιτυχώς εναντίον των Τούρκων στη μάχη της Δοβρά. Λίγο αργότερα στην εξέγερση του 1822, η μονή λεηλατήθηκε και κάηκε από τους Τούρκους, ενώ ο ηγούμενος της, ιερομόναχος Γεράσιμος απαγχονίζεται. Το Καθολικό που σώζεται σήμερα κτίσθηκε το 1844.Από το 1950 μέχρι το 1986 λειτούργησε, υπό την εποπτεία του Εθνικού Οργανισμού Προνοίας, η Παιδόπολη «Καλή Παναγιά», που φιλοξενούσε ορφανά και άπορα Ελληνόπουλα του δημοτικού.
Η μονή επανιδρύθηκε το 1995 κι έχει σήμερα 18 μοναχούς. Στους χώρους της Ιεράς Μονής της Παναγίας Δοβρά λειτουργούν οι κατασκηνώσεις της Ιεράς Μητρόπολης Βεροίας, αλλά και το εκπαιδευτικό Κέντρο Βυζαντινών Τεχνών.

Έντονη παρουσία με πολλά θαύματα στο μοναστήρι και στη γύρω περιοχή κατέχει ο νεοφανής Ρώσος Άγιος Λουκάς, επίσκοπος Κριμαίας και Συμφερουπόλεως, ο νέος Ιατρός (Εορτή 11 Ιουνίου). Η Ιερά Μονή κατέχει τεμάχιο του ιερού λειψάνου του Αγίου, ενώ χτίζεται και μεγάλος ναός προς τιμήν του.

Κάθε Τρίτη απόγευμα τελείται στον υπό κατασκευή Ιερό Ναό του Αγίου Λουκά εσπερινός και παράκληση, όπου έχει την ευκαιρία ο κάθε πιστός να προσκυνήσει τα λείψανά του. Η Ιερά Μονή Δοβρά είναι αφιερωμένη στην Κοίμηση της Θεοτόκου και ιδιαίτερα πανηγυρίζει κατά την εορτή της Ζωοδόχου Πηγής, εξαιτίας του περίφημου θαυματουργού Αγιάσματος που υπάρχει στο χώρο απέναντι από το Καθολικό. Στη μονή φυλάσσεται επίσης, ως πολύτιμο θησαύρισμα η θαυματουργός εικόνα της Παναγίας Δοβρά, στην οποία προσέρχονται για να προσκυνήσουν χιλιάδες πιστοί.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:

Αναδημοσίευση: http://veriotis-veria.blogspot.gr/

Πέμπτη 21 Αυγούστου 2014

PROJECT: ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΞΕΝΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΙ Η ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ (9)

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Δ’: Ποιήματα και τραγούδια της 1ης ομάδας για την Γ΄ Λυκείου.

Ι. Άννα Μαρία
 
ΕΡΓΑΣΙΑ 1η:
ΤΡΑΓΟΥΔΙ

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΝΟΤΗΤΑ 17η
ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΜΟΥ

Στίχοι:
Γιάννης Μηλιώκας
Μουσική:
Γιάννης Μηλιώκας
Πρώτη εκτέλεση:
Γιάννης Μηλιώκας

Άλλες ερμηνείες:
Στέλιος Ρόκκος

Είδα ένα κόσμο να γκρεμίζεται μπροστά μου
είδα να γίνεται γιαπί η γειτονιά μου
για το καλό μου

Είδα τα δέντρα που σκαρφάλωνα κομμένα
σε φορτηγό τα όνειρά μου φορτωμένα
για το καλό μου

Είδα το δάσκαλο να με χτυπάει με ζήλο
είδα τα χέρια μου πρησμένα από το ξύλο
είδα τα νεύρα μου σιγά σιγά να σπάνε
με καλοσύνη και στοργή να με χτυπάνε

Για το καλό μου για το καλό μου
ώσπου δεν άντεξε στο τέλος το μυαλό μου
πήρε ανάποδες στροφές για το καλό μου
και είμαι στο θάλαμο εννιά για το καλό μου
στην ηρεμία για να βρω τον εαυτό μου

Είδα να κόβουν τη μπουκιά για την μπουκιά μου
ρούχα να φτιάχνουν απ' τα ρούχα τα παλιά μου
για το καλό μου

Είδα τη μάνα μου να κλαίει απελπισμένα
είδα το γέρο μου να φεύγει για τα ξένα
για το καλό μου

Είδα τους φίλους μου να σκίζονται για μένα
είδα να θέλουν να ξεκόψω από σένα
είδα χαράματα να με τραβάν στο τμήμα
για να γλιτώσω το κελί να πω το ποίημα

Για το καλό μου για το καλό μου
ώσπου δεν άντεξε στο τέλος το μυαλό μου
πήρε ανάποδες στροφές για το καλό μου
και είμαι στο θάλαμο εννιά για το καλό μου
στην ηρεμία για να βρω τον εαυτό μου

Για το καλό μου για το καλό μου
έχει μουδιάσει το κορμί και το μυαλό μου
ενέσεις χάπια ηλεκτροσόκ για το καλό μου
σήμερα πήρανε νεκρό τον διπλανό μου
ενώ παλεύω για να βρω τον εαυτό μου
κι έχω κρυμμένο το σουγιά για το καλό μου


ΣΧΟΛΙΟ: Μέσα από αυτό το τραγούδι ο Μηλιώκας μιλάει για τη προσωπική του εμπειρία με τα ναρκωτικά και για την προσπάθεια του να απεξαρτητοποιηθεί. Οι στίχοι του τραγουδιού είναι βγαλμένοι μέσα από τη ζωή, αντιπροσωπεύοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την πραγματικότητα. Έχουν μεγάλο νόημα και σε αγγίζουν βαθιά και καθώς τους ακούς , τους αισθάνεσαι και τους βιώνεις και εσύ ο ίδιος. «Για το καλό μου για το καλό μου έχει μουδιάσει το κορμί και το μυαλό μου ενέσεις χάπια ηλεκτροσόκ για το καλό μου σήμερα πήρανε νεκρό τον διπλανό μου ενώ παλεύω για να βρω τον εαυτό μου κι έχω κρυμμένο το σουγιά για το καλό μου…»

ΠΝΙΓΜΕΝΑ ¨ΘΕΛΩ¨

ΠΝΙΓΜΕΝΑ ¨ΘΕΛΩ¨
Θέλω να πω ¨παράτα με¨, 
μα δεν μπορώ, 
γιατί είσαι δυνατός 
και θα με τιμωρήσεις.
Θέλω να πω ¨αγάπα με¨, 
μα δεν τολμώ. 
Θα με παρεξηγήσεις.

Θέλω να μείνω μόνος 
για δυο ώρες, 
μα σου ανοίγω 
το σαλόνι,
με χαμόγελο 
πλαστό. 
Ρώτησες αν με κούρασες 
κι απάντησα 
¨μα τι είναι αυτά που λες!¨, 
ενώ ήθελα πολύ 
να κοιμηθώ.

Θέλω να κάνουμε παρέα,
μα νιώθω πως θα αρνηθείς 
αν στο ζητήσω. 
Πάλι το στόμα μου 
κλειστό κρατώ 
κι ας έχω γράψει 
ποιήματα 
για να σου τραγουδήσω.

Θέλω να φύγω απ’ τη δουλειά, 
και μένω 
μόνο 
για τα χρήματα.
Θέλω να έρθω να σε βρω, 
μα με τρομάζουν 
τα αγγίγματα.  

Κι όλο απορώ: 
πότε θα ζήσω, Θεέ μου!
Και ποιος εντός μου, άραγε, 
έχτισε αυτούς 
τους πύργους
της αντίστασης 
που δεν αφήνουν 
την καρδιά 
να έρχεται 
στα ίσα της;!


















Θέλω να πω ¨παράτα με¨,
μα δεν μπορώ,
γιατί είσαι δυνατός
και θα με τιμωρήσεις.
Θέλω να πω ¨αγάπα με¨,
μα δεν τολμώ.
Θα με παρεξηγήσεις.
Θέλω να μείνω μόνος
για δυο ώρες,
μα σου ανοίγω
το σαλόνι,
με χαμόγελο
πλαστό.
Ρώτησες αν με κούρασες
κι απάντησα
¨μα τι είναι αυτά που λες!¨,
ενώ ήθελα πολύ
να κοιμηθώ.
Θέλω να κάνουμε παρέα,
μα νιώθω πως θα αρνηθείς
αν στο ζητήσω.
Πάλι το στόμα μου
κλειστό κρατώ
κι ας έχω γράψει
ποιήματα
για να σου τραγουδήσω.
Θέλω να φύγω απ’ τη δουλειά,
και μένω
μόνο
για τα χρήματα.
Θέλω να έρθω να σε βρω,
μα με τρομάζουν
τα αγγίγματα.
Κι όλο απορώ:
πότε θα ζήσω, Θεέ μου!
Και ποιος εντός μου, άραγε,
έχτισε αυτούς
τους πύργους
της αντίστασης
που δεν αφήνουν
την καρδιά
να έρχεται
στα ίσα της;!
Π. Ανδρέας ΚονάνοςΜου αρέσει!

Τετάρτη 20 Αυγούστου 2014

Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΖΩΗ

Η ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΗΘΟΥΣ Φ. ΦΑΡΟΣ
   Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΖΩΗ

          Υπάρχει όντως σοβαρό πρόβλημα με τη λατρευτική μας ζωή, αλλά αυτό συνίσταται στο ότι η λατρευτική μας ζωή έχει χάσει την κοινωνιακή λειτουργία της και έχει γίνει αποκλειστικά τελετουργική.
Το πρόβλημα  είναι ότι ο Ιερέας πλέον ευλογεί τους πιστούς χωρίς να τους γνωρίζει. Ευλογεί ένα ανώνυμο και απρόσωπο πλήθος το οποίο δεν έχει καμία σχέση μεταξύ τους. Ούτε καλημέρα δεν λέει κάποιος σ’ αυτόν που βρίσκεται ακριβώς δίπλα του.
Δεν είναι δυνατόν να κοινωνεί κανείς με το Θεό χωρίς να κοινωνεί με τον συνάνθρωπό του.
Η λειτουργία δεν είναι μία παράσταση που δίνουν οι κληρικοί και που παρακολουθούν παθητικά κάποιοι θεατές.
Ασφαλώς η λειτουργία είναι μία υπερβατική εμπειρία, είναι μία γεύση της βασιλείας του Θεού, που είναι ενότητα και κοινωνία.
Η λειτουργία είναι μία ευκαιρία συνάντησης του ανθρώπου με το Θεό, και όποιοι βιώνουν αυτή τη συνάντηση, ακτινοβολούν και δίνουν μια γεύση αυτής της εμπειρίας και σ’ αυτούς που βρίσκονται πλησίον τους και ένας από τους  λόγους που η λειτουργία δεν συγκινεί και δεν ελκύει , είναι ότι δεν υπάρχει αυτή η γεύση.
Ακόμη και οι κληρικοί που τελούν τη λειτουργία, εκπέμπουν μάλλον μία αίσθηση επαγγελματικής πορώσεως και μιας μηχανικής επαναλήψεως των λέξεων της λειτουργίας.
Είναι καιρός να ασχοληθούμε με τις πραγματικές αιτίες της κακοδαιμονίας της εκκλησιαστικής μας ζωής, που έχει υιοθετήσει πλήρως τους κοσμικούς τρόπους: Τον νομικισμό, τη γραφειοκρατία, τα πολιτικά, τεχνάσματα, και προ παντός την ακοινωνησία.

Η Θεία λειτουργία από κοινωνία αγάπης , έχει μεταβληθεί σε μία τελετουργική παράσταση, που διασκεδάζει μία ανώνυμη και απρόσωπη μάζα, που την αποτελούν άνθρωποι που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, και που αδιαφορούν ο ένας για τον άλλο. 

Δευτέρα 18 Αυγούστου 2014

Η Νέα Εποχή (New Age)

Δ.Χαριτόπουλος – Συνταγές ευτυχίας

happiness_sun
Ορίστε που ανησυχούσαμε. Τώρα μπαίνουμε στην Εποχή του Υδροχόου, που θα διαρκέσει δύο χιλιάδες εκατόν σαράντα έξι χρόνια ευτυχίας ακριβώς. Η κακή Εποχή των Ιχθύων, στη διάρκεια της οποίας η ανθρωπότητα αλληλοσφάχτηκε και υπέφερε από ηγέτες, δόγματα και αρρώστιες, ευτυχώς τελειώνει. Η Νέα Εποχή (New Age) επιφυλάσσει σε όλους μας μια ανώτερη ζωή, με ειρήνη, αρμονία, δικαιοσύνη και υψηλή πνευματικότητα.
Ποιος τα λέει αυτά;
Αν το ακροατήριο ήταν περιορισμένο, δεν θα είχε και τόση σημασία· μια δόση παραλογισμού στην κοινωνία δεν βλάπτει, αντιθέτως συμβάλλει στην ισορροπία της. Όμως τα τελευταία χρόνια γινόμαστε μάρτυρες μιας επιδημικής ανοητολογίας που πλήττει αποκλειστικά τις ευημερούσες χώρες του δυτικού πολιτισμού. Σε σημείο να υποψιάζεται κανείς πως πρόκειται για αναπόφευκτο τίμημα στη μονοκρατορία του οικονομισμού και της θεοποιημένης τεχνολογίας.
Το μελαγχολικό είναι πως αυτή η Νέα Εποχή που ενέσκηψε έχει την αφετηρία της σε μια γοητευτική νεανική εξέγερση.
Η ιστορία άρχισε στα μέσα της δεκαετίας του ’60 από την Αμερική” από εκεί που πρέπει πλέον να περιμένουμε κάθε καλό ή κακό. Τα παιδιά των χορτασμένων και κάποιοι διανοούμενοι ξέρασαν τον πόλεμο (Βιετνάμ), τον βλακώδη καταναλωτισμό, το εκπαιδευτικό σύστημα και τον αμερικάνικο τρόπο ζωής γενικότερα.
«Οι πολίτες των Ηνωμένων Πολιτειών μπορεί να έχουν πετύχει το υψηλότερο βιοτικό επίπεδο, αλλά έχουν καταλήξει στη χαμηλότερη ποιότητα ανθρώπινης ζωής».
Η αμερικάνικη νεολαία, επικουρούμενη από καθηγητές πανεπιστημίων (Χάρβαρντ κ.ά.), εξεγέρθηκε αποφασισμένη να κάνει ένα νέο ξεκίνημα” με ειρήνη, αδελφοσύνη και αγάπη για όλους. Ο ριζοσπαστισμός τους στόχευε ψηλά” το ίδιο το σύστημα.
«Για την ίδια μας την επιβίωση η Αμερική σαν πνεύμα πρέπει να εξαφανιστεί».
Αλλά δεν είχαν τον τρόπο.
Η πρότασή τους ήταν στην ουσία μια άρνηση” με κυρίαρχα χαρακτηριστικά τη φυγή, τις ουσίες και τον αποκρυφισμό. Τα παιδιά της Αμερικής προσέδωσαν ιδεολογικές διαστάσεις στον δρόμο (On the Road, Easy Rider), χάθηκαν στη μαριχουάνα, στο LSD και στο πεγιότ: μπέρδεψαν αντικουλτούρα, κοινόβια, καταλήψεις, Γούντστοκ, ανατολικές φιλοσοφίες, αντεργκράουντ τέχνη, ελεύθερα πανεπιστήμια και μοιραία κάποιοι κάψανε τα νιάτα τους και οι πολλοί γύρισαν στο σπίτι.
penis-panic-cover-detail-by-jean-paul-buquet
“Οταν αδειάζει ένα ασκί, γεμίζει κάποιο άλλο.
Το κενό της σύγχρονης ζωής και η κρίση ταυτότητας στέλνουν σήμερα τον κόσμο στους ψυχογιατρούς και στα κατάλοιπα της Νέας Εποχής, που οργανώθηκαν σε σέχτες και πήραν τη σκυτάλη.
Το ζήτημα τέθηκε διαφορετικά.
Αφού η ορθολογιστική σκέψη και η γνώση απέτυχαν να κάνουν τον άνθρωπο ευτυχισμένο και να απαντήσουν στα μεγάλα υπαρξιακά του ερωτήματα, ήρθε η ώρα της διαίσθησης.
Η συνταγή του New Age είναι παλιά.
Βάλτε λίγο βουδισμό και λίγο ινδουισμό” βάλτε αστρολογία, μαγιολίκια, μετεμψύχωση και εναλλακτική ιατρική” προσθέστε μερικές ψευτοεπιστημονικές δόσεις περί ενέργειας και σύμπαντος και έχετε την ιδεολογική σούπα της Νέας Εποχής έτοιμη για σερβίρισμα.
Το μέγα δέλεαρ είναι πως όλα γίνονται από μόνα τους.
Ο άνθρωπος δεν χρειάζεται να δράσει, να συλλογιστεί , να κρίνει και να συγκρίνει” ούτε βέβαια να μελετήσει και να ερευνήσει. Υπάρχει απάντηση για κάθε ερώτημα. Αρπάζεσαι για αρχή απ” αυτό που σε πνίγει και σταδιακά βυθϊζεσαι ολόκληρος στον μυστικισμό (από το ρήμα «μύω», που σημαίνει «κλείνω τα μάτια μου», «δεν βλέπω»” εξ ου και «μύωψ»).
Ο Μισέλ Λακρουά στο βιβλίο του Το «New Age» τραβάει τα μαλλιά του για όσα συμβαίνουν από το τέλος της δεκαετίας του ’80 στη Γαλλία με τους διάφορους αγύρτες που υποδύονται τους σοφούς, τους πνευματικούς δάσκαλους και τους θεραπευ­τές τα ινστιτούτα, τις σέχτες, τα σεμινάρια και τις χιλιάδες εκδόσεις βιβλίων που προσπαθούν να καταργήσουν τον άνθρωπο-πολίτη και να τον στείλουν στην ενδοσκόπηση και στον σολιψισμό.
kokopellijam_600
Ασφαλώς δεν φαντάζεται τι συμβαίνει στην Ελλάδα. Οι συνταγές ευτυχίας προσφέρονται σε κάθε γωνία. Οι τσαρλατάνοι, οι πνευματιστές και τα μέντιουμ (μοντερνιστί «channeling») έχουν επιστρέψει τελευταίως από την κύρια είσοδο των Μαζικών Μέσων. Ο παραλογισμός προτείνεται σαν πραγματικότητα και η πραγματικότητα σαν παραλογισμός.
Ιδιαιτέρως δημοφιλής είναι η θεωρία της «ενέργειας».
Της θετικής ή αρνητικής ενέργειας που εκλύεται μυστηριωδώς από παντού” ανθρώπους, χώρους, τοπία, αντικείμενα, κρυστάλλους, λιβάνια, ψάρια και μυρωδικά. Φεύγει η χαζή διακοπές, κι αν δεν σταυρώσει γκόμενο, όπως ήλπιζε, ευθύνεται η αρνητική ενέργεια του νησιού, τα αρνητικά βάιμπς του ξενοδοχείου και της παρέας.
Επίσης, η «θετική σκέψη».
Δεν χρειάζεται προσπάθεια” αρκεί να σκέφτεσαι θετικά και όλα γίνονται. Αυτό που γράφει ο γκουρού της διεθνούς μπουρδολογίας Πάολο Κοέλιο, «αν θέλεις κάτι πολύ, όλη η φύση θα συμμαχήσει μαζί σου για να το πετύχεις», ή κάπως έτσι, έχει γίνει η νέα καραμέλα των αφελών που δεν εννοούν να κουνήσουν το δαχτυλάκι τους.
SENASFlowering
Άλλη θεωρία: «Δεν χρησιμοποιούμε παρά μόνο το 10% του εγκεφάλου μας».
Αυτή κι αν είναι παρηγοριά” κάνει τον μπουμπούνα να αισθάνεται ένας αδικημένος έξυπνος. “Ενα θύμα της εκπαίδευσης και των λαθεμένων συναισθημάτων που του ενέπνευσαν οι γύρω του καθώς δεν του δίδαξαν να χρησιμοποιεί τις δυνατότητες του μυαλού του, που είναι απεριόριστες.
Μεγάλη υπόθεση είναι η ενόραση και ο διαλογισμός.
«Για ποιον λόγο θα έπρεπε να θυσιάσουμε ένα μεγάλο μέρος της ζωής μας μελετώντας, ( .. ) ο διαλογισμός μας τοποθετεί στο ίδιο επίπεδο με τον Νεύτωνα και τον Αϊνστάιν, μάλιστα τους υποσκελίζει» ..
Άρπα τη, σπασίκλα, που ξόδεψες τα χρόνια σου στα βιβλία ενώ μπορούσες να φτάσεις στο ίδιο αποτέλεσμα με την εσωτερική ενόραση.
Η κλασική ιατρική θεωρείται ξεπερασμένη. Κόσμος και κοσμάκη ς προσφεύγει στην απελπισία του σε πρωτόγονες μεθόδους αυτοθεραπείας με την αύρα του σώματος, κρυστάλλους ή απλώς τις ψυχικές του δυνάμεις , Κι αν πεθάνουν, δεν πειράζει. Τι υπάρχει στο βάθος όλων των φόβων και των φοβιών : Το «άγχος του θανάτου».
Εδώ χτύπησαν κέντρο.
Μη φοβάστε. Ουκ έστι τελευτή. Παρελθόν και παρόν είναι το ίδιο· ο θάνατος έχει ηττηθεί. Ο άνθρωπος προορίζεται να ζήσει πολλές ζωές και διάφορους ρόλους. Ένας διπλωματούχοι; -πόθεν;­ τσαρλατάνος μας πληροφορεί από ένθετο σοβαρής εβδομαδιαίας εφημερίδας:
«ο θάνατος είναι ένα μεταβατικό στάδιο, όπως διαδέχεται την ημέρα η νύχτα. Αυτό πρέπει να το καταλάβει ο κόσμος, για να μην τον φοβάται . ι … ) Από τη στιγμή που θα αρρωστήσουμε και η ύλη φεύγει, παραμένουν το πνεύμα και η ψυχή, τα οποία μετεμψυχώνονται επ” αόριστον».
buddha-satue
Η ψώρα του φενγκ σούι έχει προσβάλει κυρίως τα νωθρά μυαλά της ευμάρειας καθώς συνδυάζεται με διακοσμητικές επιλογές.
Μερικές βασικές οδηγίες:
«_ “Εχετε πάντα την πόρτα και το καπάκι της τουαλέτας κλειστά.
»_ Οι σωλήνες που στάζουν συμβολίζουν τον πλούτο που χάνεται.
»_ Οι καμπανούλες, οι κρύσταλλοι, τα γκονγκ και το χτύπημα των χεριών ξορκίζουν το κακό.
»_ Το κάψιμο των λιβανιών και η χρήση αρωματικών ελαίων ανυψώνουν την ενέργεια σε ένα δωμάτιο.
»_ Τα κεριά στις γωνίες και στο κέντρο ενός δωματίου θα βοηθήσουν στην απομάκρυνση της λιμνάζουσας ενέργειας.
»_ Τα διακοσμητικά ή τα ζωντανά Ψάρια συμβολίζουν την ευτυχία. Πρέπει να είναι εννέα και το ένα μαύρο».
Δεν είναι για γέλια.
Για να πιστέψει κάποιος αυτές τις παλαβομάρες , δεν πρέπει να είναι απλώς ιδιαζόντως αφελής, αλλά και βαθιά απελπισμένος άνθρωπος.
Και αυτό είναι επικίνδυνο.
http://ellinikahoaxes.gr/

Παναγίες της Οικουμένης























Αναδημοσίευση: http://e-theologia.blogspot.gr/

Σάββατο 16 Αυγούστου 2014

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΣΙΝΕΜΑ ΙV

BEYOND THE HILLS ( Πίσω από τους λόφους)








Η Βοϊκίτσα και η Αλίνα μεγάλωσαν μαζί σε ορφανοτροφείο και στάθηκαν η μία στην άλλη, από την πρώτη δημοτικού, σαν να ήταν οικογένεια. Στα 19 της, η Αλίνα αποφασίζει να πάει να δουλέψει στη Γερμανία.
Η Βοϊκίτσα βρίσκει καταφύγιο σ’ ένα ορθόδοξο μοναστήρι και γίνεται καλόγρια. Εκεί, δεν βρίσκει μόνο το Θεό, αλλά και την οικογένεια που δεν είχε ποτέ. Η Αλίνα επιστρέφει από τη Γερμανία και παλεύει να ξαναβάλει τη Βοϊκίτσα στη ζωή της. Εκείνη ζητά την άδεια να φύγει για λίγο από τη μονή, προκειμένου να βοηθήσει τη φίλη της, αλλά η απάντηση του παπά δεν αφήνει περιθώρια: όταν διαλέξεις το δρόμο του Θεού, δεν υπάρχει επιστροφή. Η Βοϊκίτσα δεν είναι έτοιμη να εγκαταλείψει τη γαλήνη που έχει βρει, ενώ η Αλίνα δεν μπορεί να χωνέψει αυτήν της την απόφαση: τι απέγινε το κορίτσι που ήξερε παλιά; 
Η Αλίνα ξεκινά να παλεύει με όλες της τις δυνάμεις για να φέρει και πάλι τη Βοϊκίτσα κοντά της, αλλά ο Θεός είναι ο πιο δύσκολος αντίζηλος, και σύντομα οι άνθρωποι της μονής αρχίζουν να υποψιάζονται πως κάτι διαβολικό υπάρχει πίσω από τη δύναμη που παρακινεί την Αλίνα.





ΕΝΩΠΙΩΝ ΘΕΩΝ & ΑΝΘΡΩΠΩΝ
(DES HOMMES ET DES DIEUX)
Σύνοψη
 Ένα μοναστήρι στα βουνά της βόρειας Αφρικής τη δεκαετία του ’90. Οκτώ χριστιανοί καλόγεροι από τη Γαλλία, ζουν σε αρμονία με τους αδελφούς τους μουσουλμάνους. Όταν ένα συνεργείο από ξένους εργάτες σφαγιάζεται από μια ομάδα φανατικών ισλαμιστών, ο φόβος κυριεύει την περιοχή. Ο στρατός θα προσφέρει προστασία στους μοναχούς, αλλά εκείνοι θα αρνηθούν. Αρχίζουν να
αναρωτιούνται αν θα πρέπει να εγκαταλείψουν το μοναστήρι ή όχι. Παρά την αυξανόμενη απειλή, συνειδητοποιούν ότι πρέπει να μείνουν… με ότι αυτό συνεπάγεται.
Η ταινία εμπνεύστηκε από τη ζωή των Κιστερκιανών μοναχών που ζούσανε στην Αλγερία, από το 1993, έως την απαγωγή τους το 1996.


Πρόλογος 
Το 1996, η απαγωγή και δολοφονία εφτά μοναχών που ζούσαν στο χωριό Τίμπιριν της Αλγερίας, ήταν το αποκορύφωμα της βίας και της αγριότητας που είχε ξεσπάσει λόγω της αντιπαράθεσης της κυβέρνησης και των εξτρεμιστικών τρομοκρατικών οργανώσεων που θέλανε να τη συντρίψουν. Η εξαφάνιση των μοναχών- που βρεθήκανε στη μέση αυτής της αντιπαράθεσης- είχε τεράστια επίδραση στις κυβερνήσεις, τις θρησκευτικές κοινότητες και τη διεθνή κοινή γνώμη. Η ταυτότητα των δολοφόνων και οι ακριβείς συνθήκες της δολοφονίας παραμένουν ένα μυστήριο έως και σήμερα.
Την υπόθεση ανέλαβαν τα γαλλικά δικαστήρια το 2003. Ορισμένα έγγραφα
αποκαλύφθηκαν μόλις πρόσφατα. Στους επερχόμενους μήνες ενδέχεται να γίνουν νέες αποκαλύψεις που θα φωτίσουν επιτέλους την αλήθεια. 
Σχετικά με την ταινία 
Το Ενώπιων Θεών κι Ανθρώπων του Ξαβιέ Μποβουά, έχει ως πηγή έμπνευσης την τραγωδία στο αλγερινό χωριό. Εξερευνεί τους τελευταίους μήνες της ζωής αυτής της μικρής κοινότητας χριστιανών σε μουσουλμανικό έδαφος. Η ταινία δείχνει περισσότερο ενδιαφέρον στο πνεύμα των γεγονότων, και τι διακινδυνευόταν στη ζωή τους, παρά στην ακριβή εξιστόρηση των γεγονότων.
Η ιστορία ξεκινά λίγες εβδομάδες πριν οι τρομοκράτες εκδώσουν τελεσίγραφο, προς όλους τους ξένους να εγκαταλείψουν τη χώρα.
Μια οπλισμένη ομάδα τρομοκρατών μάλιστα εισέβαλε στο μοναστήρι την παραμονή των Χριστουγέννων. Το δίλημμα των μοναχών είναι ξεκάθαρο: να μείνουν ή να φύγουν; 
Η απόφαση θα πρέπει να είναι ομόφωνη. Η κάθε απόφαση όμως για εκείνους έχει και τις αντίστοιχες συνέπειες. Όταν θα αρνηθούν την προστασία του στρατού, η κυβέρνηση τους ζητά να επιστρέψουν στη Γαλλία.
Ο κάθε μοναχός θα πάρει την απόφαση του εκτιμώντας τους ανθρώπινους, πολιτικούς και θρησκευτικούς κινδύνους κι αναζητώντας την απάντηση μέσα από τα βάθη της ψυχής και της συνείδησης του. Αυτή η ένταση συνοδεύει την πρακτική και μυστική καθημερινότητα της κοινότητας: οι δεσμοί τους με τους ντόπιους, το πνεύμα ειρήνης και φιλευσπλαχνίας, είναι οι τρόποι με τους οποίους προσπαθούν να καταπολεμήσουν τη βία που κατατρώει τη χώρα.
Το Ενώπιων Θεών κι Ανθρώπων, είναι ο μάρτυρας της αφοσίωσης των μοναχών στο να μεταδώσουν το μήνυμα της ειρήνης στους μουσουλμάνους αδελφούς τους: στην πιθανότητα ύπαρξης αδελφικού και πνευματικού κοινού εδάφους μεταξύ του χριστιανισμού και του ισλαμισμού.
Οι μοναχοί αποκαλούσαν το στρατό «οι αδελφοί της πεδιάδας» και τους τρομοκράτες «οι αδελφοί των βουνών». Κάθε άλλο παρά αδαείς,
γνώριζαν πολύ καλά ότι ήταν ανάμεσα σε δύο πλευρές με διφορούμενες θέσεις.
Η ταινία του Μποβουά υιοθετεί την οπτική γωνία των μοναχών και τους ρυθμούς ζωής στο Κιστερκιανό μοναστήρι. Η ζωή της κυλά
σύμφωνα με τη Βίβλο, τον Κανόνα του Αγίου Βενέδικτου (γράφτηκε τον 7ο αιώνα) και τα απομνημονεύματα των πατέρων της μοναχικής ζωής.
Χρησιμοποιεί τις παραδοσιακές μορφές μοναστικής προσευχής. Η «λειτουργία των ωρών» , είναι μια ομαδική προσευχή βασισμένη σε ψαλμωδίες, που γίνεται σε παρεκκλήσι εφτά φορές την ημέρα. Το τραγούδι είναι αναπόσπαστο κομμάτι της προσευχής και του ρυθμού της Κιστερκιανής ζωής. Οι μοναχοί τραγουδούν με μια φωνή για να εισέλθουν στην κοινωνία με την Ανάσα της Ζωής.
Ομόφωνα, ενώνονται ως ένας.
Οι Κιστερκιανοί μοναχοί προτιμούν τη σιωπή – το οποίο είναι και κανόνας- κατή τη μεγαλύτερη διάρκεια της ημέρας. Αλλά η ζωή τους χτίζεται με βάση τη διδασκαλία του ηγουμένου, και ομαδικές ανταλλαγές γνωστές ως «κεφάλαια». Όλες οι αποφάσεις παίρνονται με ψηφοφορία, αφού έχουν γίνει συζητήσεις του καθενός με τον ηγούμενο.
Η ζωή των μοναχών 
Οι Κιστερκιανοί και οι μοναχοί του Τάγματος της Σιωπής δεν έχουνε καμία αποστολή διάδοσης του ευαγγελίου, κι απέχουν από τον προσηλυτισμό.
Ο Κανόνας του Αγίου Βενέδικτου, προσκαλεί τους μοναχούς να εξασκούν την φιλοξενία και την κοινοκτημοσύνη, ειδικά με τους φτωχούς και τους ξένους, κι εκείνους που υποφέρουν. Ενθαρρύνει τη χειρονακτική εργασία και την αγροτική εργασία.
Τα μοναστήρια είναι συνήθως απομονωμένα από πυκνοκατοικημένες περιοχές, για να ζουν οι μοναχοί κοντά στη φύση. Κάθε μοναχός του Τάγματος της Σιωπής, επιλέγει μία μέρα του μήνα για να περπατήσει στη φύση και να συλλογιστεί μόνος του. Σήμερα, το Τάγμα των Κιστερκιανών της Αυστηρούς Υποταγής, μετρά 2600 καλόγερους και 1883 καλόγριες σε 96 μοναστήρια και μονές ανά τον κόσμο.

http://sevenfilms.blogspot.gr/