Στόχοι: σωματική κίνηση, κριτική σκέψη, σεβασμός στη γνώμη του
άλλου, αυτοεκτίμηση, ενδοσκόπηση.
Χώρος: εσωτερικός ή εξωτερικός.
Υλικά: κιμωλία ή κλωστή ή κολλητική
ταινία ή λωρίδα χαρτί για το χωρισμό του δαπέδου. Δύο ταμπέλες από οποιοδήποτε
υλικό που θα αναγράφουν η μία «Συμφωνώ» και η άλλη «Διαφωνώ».
_______________________________________________________
Με την κιμωλία ή με κάποιο από τα υλικά χωρίζεται χώρος σε δύο μέρη. Στο ένα τοποθετείται το «Συμφωνώ» και στο άλλο το
«Διαφωνώ».
Οι μαθητές με το μέτωπο προς τον εκπαιδευτικό τοποθετούνται σε σειρά πάνω στη γραμμή και τους ζητείται να τοποθετηθούν σε κάθε δήλωση που κάνει ο εκπαιδευτικός από τη μία ή την άλλη πλευρά και ανάλογα με το βαθμό συμφωνίας ή διαφωνίας.
Μετά από την τοποθέτηση τους ζητείται να καθίσουν όλοι σε κύκλο και ο εκπαιδευτικός ρωτά κάποιους από τους συμμετέχοντες για τις απαντήσεις τους.
Γίνεται συζήτηση για τα θέματα που ανακύπτουν, για τους προβληματισμούς που είχαν, για τα συναισθήματα που τους γεννήθηκαν, για το πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να αποφασίζει κανείς, για το πόσο περίπλοκα είναι κάποια ζητήματα.
Οι μαθητές με το μέτωπο προς τον εκπαιδευτικό τοποθετούνται σε σειρά πάνω στη γραμμή και τους ζητείται να τοποθετηθούν σε κάθε δήλωση που κάνει ο εκπαιδευτικός από τη μία ή την άλλη πλευρά και ανάλογα με το βαθμό συμφωνίας ή διαφωνίας.
Μετά από την τοποθέτηση τους ζητείται να καθίσουν όλοι σε κύκλο και ο εκπαιδευτικός ρωτά κάποιους από τους συμμετέχοντες για τις απαντήσεις τους.
Γίνεται συζήτηση για τα θέματα που ανακύπτουν, για τους προβληματισμούς που είχαν, για τα συναισθήματα που τους γεννήθηκαν, για το πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να αποφασίζει κανείς, για το πόσο περίπλοκα είναι κάποια ζητήματα.
Καλό είναι στο τέλος, να αναλογιστούν πώς τους φάνηκε που κάποιοι συμμαθητές και
φίλοι τους ήταν στην άλλη πλευρά, τι ένιωσαν για αυτούς και για τους απόψεις τους.
Μία εναλλακτική λύση, κυρίως
για παιδιά Λυκείου, είναι η συζήτηση να γίνει επί τόπου και να τους ζητηθεί, αν κάποιος αλλάζει
έστω και λίγο γνώμη, να μετακινείται ανάλογα.
Έτσι, μαθαίνουν να ακούν τις απόψεις των άλλων και κάποιοι διαπιστώνουν τις αρετές της διαλλακτικότητας.
Απόσπασμα από το βιβλίο " Εκπαιδευτικοί εν δράσει" του Μάριου Κουκουνάρα.
Παράδειγμα του Συμφωνώ-Διαφωνώ στο ζήτημα της ευθανασίας (ΔΕ 16 - ΑΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ)
Σχετικά ερωτήματα - τοποθετήσεις:
---Μόνο ο Θεός έχει το δικαίωμα να τερματίσει τη ζωή.
---Έχει ο άνθρωπος δικαίωμα να δώσει τέλος στη ζωή του.
---Είναι αναγκαίο να εξετάζεται λεπτομερώς κάθε ασθενής που ζητάει ευθανασία.
(Υπάρχει περίπτωση να πάσχει από κατάθλιψη και αν αλλάξει η διάθεσή του να αναθεωρήσει την απόφαση για ευθανασία).
---Η ευθανασία, ενώ δικαιολογείται κοσμικώς ως "αξιοπρεπής θάνατος", στην πραγματικότητα αποτελεί υποβοηθούμενη αυτοκτονία, δηλαδή συνδυασμό φόνου και αυτοχειρίας. [ Ιερά Σύνοδος της Ελλάδας για την Ευθανασία, 2000]
Απόσπασμα από το βιβλίο " Εκπαιδευτικοί εν δράσει" του Μάριου Κουκουνάρα.
Παράδειγμα του Συμφωνώ-Διαφωνώ στο ζήτημα της ευθανασίας (ΔΕ 16 - ΑΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ)
Σχετικά ερωτήματα - τοποθετήσεις:
---Μόνο ο Θεός έχει το δικαίωμα να τερματίσει τη ζωή.
---Έχει ο άνθρωπος δικαίωμα να δώσει τέλος στη ζωή του.
---Είναι ηθικά σωστό να βοηθάει ένας γιατρός κάποιον συνάνθρωπό του να δώσει τέλος στη ζωή του.
(Στη φωτογραφία ο διαβόητος "Dr Death" Kevorkian, που συνέβαλε σε πάνω από 100 υποβοηθούμενες αυτοκτονίες στο Michigan των ΗΠΑ).
---Είναι αναγκαίο να εξετάζεται λεπτομερώς κάθε ασθενής που ζητάει ευθανασία.
(Υπάρχει περίπτωση να πάσχει από κατάθλιψη και αν αλλάξει η διάθεσή του να αναθεωρήσει την απόφαση για ευθανασία).
---Η ευθανασία, ενώ δικαιολογείται κοσμικώς ως "αξιοπρεπής θάνατος", στην πραγματικότητα αποτελεί υποβοηθούμενη αυτοκτονία, δηλαδή συνδυασμό φόνου και αυτοχειρίας. [ Ιερά Σύνοδος της Ελλάδας για την Ευθανασία, 2000]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου