Από τη Σιμωνόπετρα... στη Σκήτη της Αγ.Άννας
Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2018
Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2018
ΟΜΙΧΛΗ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ
Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Θ.Ε. 3 ΚΟΙΝΩΝΙΑ 3.2 ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ (2ο δίωρο)
NEBEL IM AUGUST
1942. Ένα αγόρι Ρομά μπαίνει σε
ψυχιατρείο, παρά το γεγονός ότι δεν έχει κάποια νοητική στέρηση, ούτε είναι
ψυχικά άρρωστο.
Κατά την παραμονή του στο ίδρυμα,
βρίσκει ανάμεσα στους ασθενείς και τις νοσοκόμες μια οικογένεια που είχε χάσει
από καιρό. Ο Ερνστ ανακαλύπτει τη φιλία και την ασφάλεια μέσα σε αυτό το
αφιλόξενο περιβάλλον.
Σύντομα όμως θα ανακαλύψει ότι πίσω από
τη βιτρίνα του ψυχιατρείου, αυτό που πραγματικά συμβαίνει είναι το ναζιστικό
πρόγραμμα ευθανασίας. Θέλοντας να βοηθήσει τους νέους φίλους του, το αγόρι
προσπαθεί να σαμποτάρει το πρόγραμμα.
Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2018
Ο ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
Α' ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΣ - 1.5 ΑΓΙΟΤΗΤΑ (5ο δίωρο)
Ο Γέρος Ρώσος Μοναχός Με Την Προσευχή Του θα Σημαδέψει τη Ζωή Του Νεαρού Τότε Μοναχού Νικήτα. Έτσι Αρχίζει Η Ιστορία Του Σημερινού Αγίου Πορφυρίου.
Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2018
Peter Green - Apostle
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Ο Πίτερ Γκριν (Αγγλ. Peter Green) (γεννημένος ως Peter Allen Greenbaum, 29 Οκτωβρίου 1946[2]) είναι Βρετανός κιθαρίστας του μπλουζ ροκ. Ως ιδρυτής των Fleetwood Mac εισήχθη στο Rock and Roll Hall of Fame το 1998. Τραγούδια του Green όπως τα Albatross, Black Magic Woman, Oh Well, The Green Manalishi Crown και Man of the World, εμφανίστηκαν στα κορυφαία της εποχής και παίχτηκαν από διάφορους μουσικούς.
Ο Γκριν ήταν σημαντική μορφή της «δεύτερης μεγάλης εποχής»[3] του βρετανικού κινήματος μπλουζ. Ο B.B. King σχολίασε: «Έχει τον πιο γλυκό ήχο που έχω ακούσει, ήταν ο μόνος που μου προκάλεσε κρύο ιδρώτα»[4][5]. Οι Eric Clapton και Jimmy Page εξύμνησαν την κιθάρα που παίζει[6] και είναι αξιοσημείωτη η χρήση του vibrato και η οικονομία του στυλ του[3][7].
Το περιοδικό Rolling Stone τοποθέτησε τον Γκριν στον αριθμό 38 στον κατάλογο των «100 μεγαλύτερων κιθαριστών όλων των εποχών»[8]. Ο τόνος του στο instrumental The Supernatural βαθμολογήθηκε ως ένας από τους 50 μεγαλύτερους όλων των εποχών από το Guitar Player. Τον Ιούνιο του 1996, ο Γκριν ψηφίστηκε ως ο τρίτος καλύτερος κιθαρίστας όλων των εποχών στο περιοδικό Mojo
Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2018
Εκκόλαψη
Στην πρώτη Γυμνασίου ο Αμίλης,
στην τάξη του τριάντα μαθητές,
μαθήματα πολλά μεγάλης ύλης,
στο πρόγραμμα εφτά καθηγητές.
Η στοίβα των βιβλίων στο τραπέζι
δυσπρόσιτο πανύψηλο βουνό,
θα ήθελε καλύτερα να παίζει,
το έργο τής μελέτης βαρετό.
Πικρές για το σχολείο οι διαθέσεις,
μαθήματα στυφά και πληκτικά,
πολλές οι άγνωστές του λέξεις,
ασήκωτα τα Μαθηματικά.
Η ύλη ανηφόρα έχει πάρει,
αρχίσαν διαγωνίσματα πυκνά,
ένα δεκάρι, ένα εντεκάρι
και στ’ άλλα από δύο ως εφτά.
Κυλήσανε οι μήνες με το ζόρι,
στο τέλος εξετάσεις και βαθμοί,
περίεργο πώς βγήκαν μέσοι όροι,
απρόσμενο κι αυτός να προαχθεί!
Μονάχα τρεις οι στάσιμοι στην τάξη,
αυτοί με απουσίες σωρηδόν,
κατάλαβε τι γίνεται στην πράξη·
αρκούσε ίσως μόνο το παρών…
Δευτέρα Γυμνασίου ο Αμίλης
μαθήματα στυφά και πληκτικά,
του κάνουν διαρκώς παρατηρήσεις,
με θράσος απαντάει εχθρικά.
Δεν άργησαν και κάποιες τιμωρίες,
πολλούς αντιπαθεί καθηγητές,
μαζί με άλλους φίλους ταραξίες
αρχίσαν στο σχολείο τις φθορές.
Τον πήγαν και στην τρίτη Γυμνασίου,
και πάλι κάποιοι ψεύτικοι βαθμοί.
Μαζί με άλλους βάρος τού σχολείου·
τους έδωσαν στο τέλος το χαρτί…
Με μίσος ο Αμίλης έχει φύγει,
την απαξίωση εισέπραξε διπλά,
τον τρώει στο μυαλό του κάποιο φίδι,
εχθρούς τούς είδε όλους τελικά.
Το μίσος του διψά γι’ αψιμαχίες
με πέτρες στις συνάξεις στα στενά,
παρέες και φιλάθλων συμμαχίες,
και τώρα με μολότοφ πολεμά.
Για σύγκρουση δε χάνει ευκαιρία,
εχθρούς τούς βλέπει όλους τελικά,
και δίπλα του καμία παρουσία,
να τείνει κάποιος χέρι φιλικά.
Δεκαετίες υπουργοί, «μεταρρυθμίσεις»
και χρήματα και λόγια ηρωικά,
στις εξετάσεις ξαναψάχνουνε τις λύσεις
κι αφήνουν τα στυφά και πληκτικά.
Δεκαετίες θεατής η πολιτεία
ανέχεται τυφλές καταστροφές,
ανίκανη να βρει μια θεραπεία,
μετράει αναρίθμητες πληγές.
Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2018
ΧΑΡΑ ΘΕΟΥ: ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ (ΚΛΗΜΗΣ ΠΥΡΟΥΝΑΚΗΣ, Χ. ΑΝΔΡΕΟΠΟΥΛΟΣ, Α. ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ)
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ:
Η Χαρά Θεού συναντά τους Χάρη Ανδρεόπουλο, Ανδρέα Αργυρόπουλο και Κλήμη Πυρουνάκη και συζητά για την στάση της Εκκλησίας στα δύσκολα χρόνια της επταετίας.
Δημοσιογραφική εβδομαδιαία επιμορφωτική εκπομπή παραγωγής ΕΡΤ3 2018 (Γ’ ΚΥΚΛΟΣ)
Η Χαρά Θεού είναι μία εκπομπή για τη Χαρά της Ορθόδοξης Μαρτυρίας, για τη Χαρά της Προσφοράς, ως στάση ζωής. Τόποι και Άνθρωποι, Σύμβολα και Ιστορία, παραδείγματα καθημερινού βίου και Πνευματικής Πορείας που εμπνέουν και γεμίζουν Χαρά, στις δύσκολες για όλους μας μέρες.
ΠΗΓΗ
Η Χαρά Θεού συναντά τους Χάρη Ανδρεόπουλο, Ανδρέα Αργυρόπουλο και Κλήμη Πυρουνάκη και συζητά για την στάση της Εκκλησίας στα δύσκολα χρόνια της επταετίας.
Δημοσιογραφική εβδομαδιαία επιμορφωτική εκπομπή παραγωγής ΕΡΤ3 2018 (Γ’ ΚΥΚΛΟΣ)
Η Χαρά Θεού είναι μία εκπομπή για τη Χαρά της Ορθόδοξης Μαρτυρίας, για τη Χαρά της Προσφοράς, ως στάση ζωής. Τόποι και Άνθρωποι, Σύμβολα και Ιστορία, παραδείγματα καθημερινού βίου και Πνευματικής Πορείας που εμπνέουν και γεμίζουν Χαρά, στις δύσκολες για όλους μας μέρες.
ΠΗΓΗ
Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2018
Ο Ορθόδοξος Jonathan Jackson
Holy Mountain (Jonathan Jackson)
Παιδί μιας πολύ θρησκευόμενης προτεσταντικής
οικογένειας και με έντονες μεταφυσικές αναζητήσεις από πολύ μικρός ο Jonathan
Jackson, μαζί με την επίσης ηθοποιό σύζυγο του και τα δύο παιδιά τους,
βαπτίστηκε ορθόδοξος το ’12.
Λίγο καιρό αργότερα επισκέφθηκε για πρώτη φορά το Άγιο Όρος όπου σταδιακά ανέπτυξε μια όλο και στενότερη πνευματική αλλά και προσωπική σχέση με την Μονή Βατοπεδίου. Οι τελευταίοι δίσκοι του μάλιστα κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα διαμέσου της Πεμπτουσίας, ενός θρησκευτικού, πολιτιστικού και επιστημονικού εκδοτικού οργανισμό ιδιοκτησίας του Ινστιτούτου Έρευνας Διάσωσης και Προβολής Πνευματικών και Πολιτιστικών Παραδόσεων «Άγιος Μάξιμος ο Γραικός» το οποίο συνδέεται στενά με την Μονή Βατοπεδίου.
Διαμέσου της θρησκευτικής πίστης του και της συνεπαγόμενης εξ αυτής σχέσης του με το Άγιο Όρος ο τριανταεξάχρονος Αμερικανός μουσικός και ηθοποιός έχει μετατραπεί σε έναν άτυπο μεν αλλά και εξαιρετικά ένθερμο…φιλέλληνα, αναφέροντας με αφορμή το Άγιο Όρος τη χώρα μας σε συνεντεύξεις του και άλλες περιστάσεις.
Λίγο καιρό αργότερα επισκέφθηκε για πρώτη φορά το Άγιο Όρος όπου σταδιακά ανέπτυξε μια όλο και στενότερη πνευματική αλλά και προσωπική σχέση με την Μονή Βατοπεδίου. Οι τελευταίοι δίσκοι του μάλιστα κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα διαμέσου της Πεμπτουσίας, ενός θρησκευτικού, πολιτιστικού και επιστημονικού εκδοτικού οργανισμό ιδιοκτησίας του Ινστιτούτου Έρευνας Διάσωσης και Προβολής Πνευματικών και Πολιτιστικών Παραδόσεων «Άγιος Μάξιμος ο Γραικός» το οποίο συνδέεται στενά με την Μονή Βατοπεδίου.
Διαμέσου της θρησκευτικής πίστης του και της συνεπαγόμενης εξ αυτής σχέσης του με το Άγιο Όρος ο τριανταεξάχρονος Αμερικανός μουσικός και ηθοποιός έχει μετατραπεί σε έναν άτυπο μεν αλλά και εξαιρετικά ένθερμο…φιλέλληνα, αναφέροντας με αφορμή το Άγιο Όρος τη χώρα μας σε συνεντεύξεις του και άλλες περιστάσεις.
Χρειάστηκαν πολλά χρόνια για να ανακαλύψω την
ορθοδοξία, κυρίως γιατί η αμερικανική βιβλιογραφία που την αφορά είναι κατά
κάποιο τρόπο κρυμμένη.
Όλα τα σχετικά με την θρησκεία βιβλία που είχα διαβάσει ήταν γραμμένα από προτεστάντες ή καθολικούς. Τελικά, με την χάρη του Θεού και μετά από μια σκοτεινή νύχτα της ψυχής, άρχισα να διαβάζω για το Σχίσμα των εκκλησιών και τότε όλα έγιναν ξεκάθαρα για εμένα.
Η Ιστορία της ορθόδοξης εκκλησίας είναι θαυμαστή, η θεολογία της πάρα πολύ όμορφη και ο μυστικισμός της αληθινά θεϊκός. Όπως έχει πει ένας Γέροντας του Αγίου Ορους η Εκκλησία έχει την πνοή του Θεού. Μερικά από τα βιβλία που διάβασα κατά την διάρκεια της πορείας μου προς την ορθοδοξία είχαν ως θέμα τους συγκεκριμένα το Αγιο Όρος. Ετσι, αν και δεν επισκέφθηκα το Όρος Αθως παρά μετά την βάπτιση μου ως ορθόδοξος, οι προσευχές των μοναχών του με οδήγησαν στην αγκάλη της ορθοδοξίας, το πιστεύω αυτό με όλη την δύναμη της ύπαρξης μου.
Λίγα χρόνια μετά την βάπτιση μου πραγματοποίησα το πρώτο μου προσκύνημα στο Άγιο Όρος και αληθινά άλλαξε την ζωή μου! Αμφότεροι οι γιοι μου το έχουν επίσης επισκεφθεί. Ανέπτυξα μιαν ιδιαίτερη σχέση με τις μονές Βατοπαιδίου και Σίμωνος Πέτρου. Η πιο πρόσφατη επίσκεψη μου ήταν τον Αύγουστο και ήταν μια τόσο δυνατή αλλά και όμορφα θεραπευτική για την ψυχή εμπειρία.
Υπάρχει μια ξεχωριστή χάρη στο Άγιο Όρος που σε συνοδεύει για πολύ καιρό αφού έχεις φύγει από εκεί.
Ολόκληρη η συνέντευξη ΕΔΩ
Όλα τα σχετικά με την θρησκεία βιβλία που είχα διαβάσει ήταν γραμμένα από προτεστάντες ή καθολικούς. Τελικά, με την χάρη του Θεού και μετά από μια σκοτεινή νύχτα της ψυχής, άρχισα να διαβάζω για το Σχίσμα των εκκλησιών και τότε όλα έγιναν ξεκάθαρα για εμένα.
Η Ιστορία της ορθόδοξης εκκλησίας είναι θαυμαστή, η θεολογία της πάρα πολύ όμορφη και ο μυστικισμός της αληθινά θεϊκός. Όπως έχει πει ένας Γέροντας του Αγίου Ορους η Εκκλησία έχει την πνοή του Θεού. Μερικά από τα βιβλία που διάβασα κατά την διάρκεια της πορείας μου προς την ορθοδοξία είχαν ως θέμα τους συγκεκριμένα το Αγιο Όρος. Ετσι, αν και δεν επισκέφθηκα το Όρος Αθως παρά μετά την βάπτιση μου ως ορθόδοξος, οι προσευχές των μοναχών του με οδήγησαν στην αγκάλη της ορθοδοξίας, το πιστεύω αυτό με όλη την δύναμη της ύπαρξης μου.
Λίγα χρόνια μετά την βάπτιση μου πραγματοποίησα το πρώτο μου προσκύνημα στο Άγιο Όρος και αληθινά άλλαξε την ζωή μου! Αμφότεροι οι γιοι μου το έχουν επίσης επισκεφθεί. Ανέπτυξα μιαν ιδιαίτερη σχέση με τις μονές Βατοπαιδίου και Σίμωνος Πέτρου. Η πιο πρόσφατη επίσκεψη μου ήταν τον Αύγουστο και ήταν μια τόσο δυνατή αλλά και όμορφα θεραπευτική για την ψυχή εμπειρία.
Υπάρχει μια ξεχωριστή χάρη στο Άγιο Όρος που σε συνοδεύει για πολύ καιρό αφού έχεις φύγει από εκεί.
Ολόκληρη η συνέντευξη ΕΔΩ
Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2018
Pink Floyd - Money
Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ - 2.1 ΠΛΟΥΤΟΣ (1ο δίωρο)
9. Περί πλούτου
Αυτά τα λέω και δεν θα πάψω να τα λέω, κι ας με κατηγορούν πολλοί.
«Όλο με τους πλουσίους τα βάζεις», διαμαρτύρονται. Πράγματι, όχι όμως με όλους,
αλλά μόνο μ’ εκείνους που κάνουν κακή χρήση του πλούτου τους. Δεν χτυπάω τον πλούσιο,
αλλά τον άρπαγα. Άλλο πλούσιος, άλλο άρπαγας.
Να ξεχωρίζουμε τα πράγματα, για να μη δημιουργείται σύγχυση ή παρανόηση.
Είσαι πλούσιος; Δεν σε εμποδίζω. Αρπάζεις; Σε αποδοκιμάζω. Έχεις τα κτήματά σου;
Να τα χαίρεσαι. Παίρνεις τα ξένα; Δεν μπορώ να σωπάσω. Θέλεις να με πετροβολήσεις;
Είμαι έτοιμος και το αίμα μου να χύσω, φτάνει να σε σταματήσω από την αμαρτία. Δεν νοιάζομαι για το μίσος, δεν τρομάζω
από την πολεμική. Για ένα πράγμα μόνο νοιάζομαι, για την προκοπή εκείνων που με
ακούνε. […]
Άχρηστοι είναι οι πλούσιοι, ναι, άχρηστοι, εκτός κι αν είναι ελεήμονες
και φιλάνθρωποι. Μα, δυστυχώς, λίγοι πλούσιοι, πολύ λίγοι ξεχωρίζουν για τη φιλανθρωπία
τους. Οι περισσότεροι είναι βουτηγμένοι στη φιλαυτία, την ασπλαχνία, την αμαρτία.
Γι’ αυτό μην τους ζηλεύεις. Εσύ να σκέφτεσαι… τον ίδιο το Χριστό, ο οποίος δεν είχε πού να γείρει το κεφάλι Του.
Μιμήσου τη φτώχεια Εκείνου και των αγίων Του, που ήταν στερημένοι από τα υλικά αγαθά,
είχαν όμως αμύθητα πνευματικά πλούτη…
Ακόμα, δηλαδή, κι αν είχες δικές σου την ξηρά και τη θάλασσα, τις χώρες
και τις πολιτείες της οικουμένης, αν δούλευε για σένα η ανθρωπότητα, αν έδιναν για
χάρη σου οι πηγές χρυσάφι αντί για νερό, και τότε θα έλεγα πως δεν αξίζεις ούτε τρεις δεκάρες, αφού θα έχανες
τη Βασιλεία των Ουρανών. […]
Μη νομίζεις ότι, με το ν’ αποκτήσεις πολλά, αποκτάς και αληθινή ηδονή.
Ηδονή και ευχαρίστηση και ηρεμία έχεις με το να μη θέλεις να πλουτίζεις. Αν κυνηγάς
τον πλούτο, ποτέ δεν θα πάψεις να βασανίζεσαι. Γιατί η επιθυμία του πλούτου είναι
έρωτας ανικανοποίητος... Όσο περισσότερα χρήματα
επιθυμείς, τόσο μεγαλύτερη γίνεται η αγωνία σου… Ο Θεός σ’ έκανε πλούσιο
για να βοηθάς όσους έχουν ανάγκη, για να βρεις τη συγχώρηση των αμαρτημάτων σου
με τη φιλανθρωπία. Δεν σου έδωσε χρήματα για να τα φυλάς και να καταστραφείς, αλλά
για να τα μοιράζεις και να σωθείς.
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Απόσπασμα από το φάκελο μαθήματος της Γ’ Λυκείου
Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2018
What Have We Done To The World
Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ - ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ 1.4 ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ (4ο δίωρο)
Επιτίμιο π. Αμφιλοχίου
Μακρή
Είναι χαρακτηριστική και η περίπτωση του Γέροντα της Πάτμου
Αμφιλοχίου Μακρή (1888-16.4.1970), ο οποίος απαιτούσε από τους
εξομολογουμένους, σ' ένδειξη μετάνοιας, να φυτεύουν ένα δέντρο, επειδή -όπως
έλεγε συνήθως- ‘όποιος φυτεύει δέντρο φυτεύει ελπίδα, φυτεύει ειρήνη, φυτεύει
αγάπη και έχει τις ευλογίες του Θεού’. ‘Άλλες φορές έλεγε ‘Γνωρίζετε πως ο Θεός μας έδωσε μία ακόμη εντολή, που
δεν αναφέρεται στην Αγία Γραφή; Είναι
η εντολή να αγαπάτε τα δέντρα’.
(Απόσπασμα από το φάκελο μαθήματος της Γ' Λυκείου)
Τι έχουμε κάνει στον κόσμο
Η Θεολογία του Σώματος
Η ενσάρκωση του Χριστού φανερώνει τη διδασκαλία της Εκκλησίας για το Σώμα. Το σώμα του ανθρώπου είναι ιερό· με αυτό οι άνθρωποι μετέχουν στα μυστήρια: βαπτίζονται, χρίονται, κοινωνούν τον Χριστό.
Μάλιστα, οι πρώτοι Χριστιανοί κατηγορούνταν από τους νεοπλατωνικούς της εποχής ως "φιλοσώματον γένος". Δυστυχώς, με το πέρας των αιώνων πολλές νεοπλατωνικές αντιλήψεις πέρασαν και στη διδασκαλία των Χριστιανών, οι οποίες αντιμετωπίζουν το σώμα του ανθρώπου ως κακό.
Ειδικότερα στη δυτική Εκκλησία το σώμα αντιμετωπίζεται ως "βαρεία ύλη", δηλαδή ως κάτι το οποίο με εμποδίζει από τη συνάντησή μου με τον Χριστό.
Ωστόσο, οι Ορθόδοξοι Πατέρες ξεκαθάρισαν την ιερότητα του Σώματος, ότι είναι ένα με την ψυχή και θεώνεται με την κοινωνία του Σώματος και του Αίματος του Κυρίου.
Με τον π. Θεοδόσιο Μαρτζούχο
Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018
Meat Is Murder
Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ - ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ 1.4 ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ (4ο δίωρο)
ΟΙΚΟΘΕΟΛΟΓΙΑ: Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
3. Αποφθέγματα Αγίων, θεολόγων και
χριστιανών που αναφέρονται στο περιβάλλον:
α. Ελεήμων καρδιά
Καρδιά ελεήμων
είναι μία καρδιά που καίγεται για ολόκληρη την κτίση, για τους ανθρώπους, για
τα όρνια, για τα ζώα… και για όλα τα κτίσματα.
Με την ανάμνηση και τη θέα τους τρέχουν από τα μάτια του ανθρώπου
δάκρυα. Από την πολλή και σφοδρή αγάπη που συνέχει την καρδιά του δεν μπορεί να
ανεχθεί ή να ακούσει ή να δει κάποια καταστροφή να γίνει μέσα στην κτίση.
Γι’ αυτό και για τα άλογα ζώα και για τα ερπετά… κάθε στιγμή
προσφέρει προσευχή με δάκρυα, για να τα διαφυλάξει και να τα
ελεήσει ο Θεός.
Αββάς Ισαάκ ο Σύρος, Λόγοι Ασκητικοί
(Απόσπασμα από το φάκελο μαθήματος της Γ' Λυκείου)
Heifer whines could be human cries
Closer comes the screaming knife
This beautiful creature must die
This beautiful creature must die
A death for no reason
And death for no reason is MURDER
And the flesh you so fancifully fry
Is not succulent, tasty or kind
It's death for no reason
And death for no reason is MURDER
And the calf that you carve with a smile
Is MURDER
And the turkey you festively slice
Is MURDER
Do you know how animals die ?
Kitchen aromas aren't very homely
It's not "comforting", cheery or kind
It's sizzling blood and the unholy stench
Of MURDER
It's not "natural", "normal" or kind
The flesh you so fancifully fry
The meat in your mouth
As you savour the flavour
Of MURDER
NO, NO, NO, IT'S MURDER
NO, NO, NO, IT'S MURDER
Oh...and who hears when animals cry ?
Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2018
''Αυτή έναι η βιοηθική της εκκλησίας"
Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΗΘΙΚΗ 5.1 ΒΙΟΗΘΙΚΗ (1ο δίωρο)
Ο
μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος μιλά για τη βιοηθική, για την
τεχνολογικοποίηση της αναπαραγωγής και την εμπορευματοποίηση ιερών πραγμάτων.
Eπίσης αναφέρεται στην ευθανασία, στο φύλο και την ταυτότητα. Μιλά στα σχολεία
και την προσπάθεια που γίνεται για την αποδόμηση των εμφυλικών στερεοτύπων.
"Δηλαδή είναι στερεότυπο το να έχει κάποιος φύλο ανδρός ή φύλο γυναίκας. Δεν μπορούν δυο άνθρωποι σωματικά να ενωθούν, αν δεν είναι συμπληρωματικοί, δεν γίνεται, και δεν μπορούν λειτουργικά να ενωθούν, αν δεν έχουν φυσιολογία συμπληρωματική, τόσο απλό"
Διερωτάται και επισημαίνει ότι η εκκλησία δίνει πρακτικές απαντήσεις και στα θέματα της ευθανασίας.
"Ζούμε ένα θαύμα, έχουμε κάνει μια μονάδα που την ονομάσαμε Γαλιλαία (Μονάδα Ανακουφιστικής Φροντίδας "Γαλιλαία"). Να πιάσουμε τον ασθενή, τότε που τον ξεχνά η Ιατρική, ή αδυνατή να τον στηρίξει, τότε που κάπως τον αφήνει εγκατελημένο η πολιτεία. Να τον πιάσει η εκκλησία σε μια αγκαλιά, και να του δώσει ποιότητα ζωής στις τελευταίες του στιγμές. Όταν του δώσεις χαρά, αγάπη, πίστη, ελπίδα, ότι ο θάνατος δεν είναι τέλος, είναι γλύστρημα στην όντως ζωή -άμα το θέλει ο άνθρωπος να το ακούσει- αν δεν θέλει αυτό, τουλάχιστον να πιστέψει στην αγάπη των ανθρώπων. Είναι πολύ μεγάλη ανακούφιση. Αυτή έναι η βιοηθική της εκκλησίας"
"Δηλαδή είναι στερεότυπο το να έχει κάποιος φύλο ανδρός ή φύλο γυναίκας. Δεν μπορούν δυο άνθρωποι σωματικά να ενωθούν, αν δεν είναι συμπληρωματικοί, δεν γίνεται, και δεν μπορούν λειτουργικά να ενωθούν, αν δεν έχουν φυσιολογία συμπληρωματική, τόσο απλό"
Διερωτάται και επισημαίνει ότι η εκκλησία δίνει πρακτικές απαντήσεις και στα θέματα της ευθανασίας.
"Ζούμε ένα θαύμα, έχουμε κάνει μια μονάδα που την ονομάσαμε Γαλιλαία (Μονάδα Ανακουφιστικής Φροντίδας "Γαλιλαία"). Να πιάσουμε τον ασθενή, τότε που τον ξεχνά η Ιατρική, ή αδυνατή να τον στηρίξει, τότε που κάπως τον αφήνει εγκατελημένο η πολιτεία. Να τον πιάσει η εκκλησία σε μια αγκαλιά, και να του δώσει ποιότητα ζωής στις τελευταίες του στιγμές. Όταν του δώσεις χαρά, αγάπη, πίστη, ελπίδα, ότι ο θάνατος δεν είναι τέλος, είναι γλύστρημα στην όντως ζωή -άμα το θέλει ο άνθρωπος να το ακούσει- αν δεν θέλει αυτό, τουλάχιστον να πιστέψει στην αγάπη των ανθρώπων. Είναι πολύ μεγάλη ανακούφιση. Αυτή έναι η βιοηθική της εκκλησίας"
Τι θα γίνει με τον θάνατο;
‘’Το μεγαλύτερο πρόβλημα του
ανθρώπου, είναι ο θάνατος.
Όλη μας η ζωή, είναι μια πορεία προς αυτόν, είτε το θέλουμε είτε όχι.
Και εμείς, αντί να ασχολούμαστε με αυτό, τί κάνουμε;
Τρωγόμαστε μεταξύ μας.
Κοιτάμε, πως ο ένας, θα βγάλει το μάτι του άλλου.
Κοιτάμε πως θα αρπάξουμε, πως θα εξασφαλίσουμε, πως θα δικαιωθούμε.
Και δώστου οι έχθρες, και δώστου τα μαλώματα και δώστου οι εγωισμοί.
Σε ένα σπίτι δύο άνθρωποι, και να μην μπορούνε να συνεννοηθούν…
Τόσο μικρά σκεφτόμαστε.
Τόσο στενόμυαλα.
Τόσο μικρόψυχα…’’
Όλη μας η ζωή, είναι μια πορεία προς αυτόν, είτε το θέλουμε είτε όχι.
Και εμείς, αντί να ασχολούμαστε με αυτό, τί κάνουμε;
Τρωγόμαστε μεταξύ μας.
Κοιτάμε, πως ο ένας, θα βγάλει το μάτι του άλλου.
Κοιτάμε πως θα αρπάξουμε, πως θα εξασφαλίσουμε, πως θα δικαιωθούμε.
Και δώστου οι έχθρες, και δώστου τα μαλώματα και δώστου οι εγωισμοί.
Σε ένα σπίτι δύο άνθρωποι, και να μην μπορούνε να συνεννοηθούν…
Τόσο μικρά σκεφτόμαστε.
Τόσο στενόμυαλα.
Τόσο μικρόψυχα…’’
Τον άκουγα καθώς μου μιλούσε,
σιωπηλός…
‘’Και με το θάνατο; Τι γίνεται με
τον θάνατο;…’’, τον ρώτησα.
Χαμογέλασε. Σηκώθηκε αργά-αργά και
έκανε να φύγει…Καθώς απομακρυνότανε, τον άκουσα να μουρμουράει: ‘’…θανάτου ἑορτάζομεν νέκρωσιν, ᾋδου
τὴν καθαίρεσιν…’’
Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος
Ψυχολόγος M.Sc.
Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2018
He's Calling
FRANK MARINO and MAHOGANY RUSH - He's Calling (Greek subs)
The fantastic Frank Marino,one of the worlds greatest musicians and an Orthodox Christian playing perhaps the most rowdy and jamming song for JESUS ever.......From the superb album "Eye Of The Storm" (2000)...
Above the highest clouds as far as I can see
Beyond the tallest mountains and from within the sea
Upon the wind that blows in from I don't know where
He's callin'
Among the sons of men and daughters of a generation cold
I see a longing pain and misery of old
But in my soul I know they're never alone
He's callin
To the lonely
The only way to go home
Is to go home
To the broken
He's spoken… "Won't you come home?"
"Won't you come home?"
But in your soul you know you're never alone
He's callin'
You're never alone…
He's callin'
The fantastic Frank Marino,one of the worlds greatest musicians and an Orthodox Christian playing perhaps the most rowdy and jamming song for JESUS ever.......From the superb album "Eye Of The Storm" (2000)...
Above the highest clouds as far as I can see
Beyond the tallest mountains and from within the sea
Upon the wind that blows in from I don't know where
He's callin'
Among the sons of men and daughters of a generation cold
I see a longing pain and misery of old
But in my soul I know they're never alone
He's callin
To the lonely
The only way to go home
Is to go home
To the broken
He's spoken… "Won't you come home?"
"Won't you come home?"
But in your soul you know you're never alone
He's callin'
You're never alone…
He's callin'