Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013

ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ

Η πρώτη κραυγή του ανθρώπου είναι το κλάμα.
Από 'κει και πέρα, οι άνθρωποι ή παραμένουν άνθρωποι και κλαίνε, 
ή γίνονται τέρατα, και κάνουν τους άλλους να κλαίνε.. 


Μενέλαος Λουντέμης



Ο άνθρωπος είναι χτήνος! (…..) Τούκαμες κακό; Σε σέβεται και σε τρέμει. 
Τούκαμες καλό; Σου βγάζει τα μάτια.
~Νίκος Καζαντζάκης


Πόσους ανθρώπους είδα χωρίς να έχουν πάνω τους ένα κομμάτι ρούχο. 
Πόσα ρούχα είδα χωρίς να υπάρχουν μέσα τους άνθρωποι.
~Τζελαλεντίν Ρουμί


"Βαρέθηκα πια αυτή την προσέγγιση στη ζωή που στηρίζεται στο «εγώ». Κουράστηκα ν' ακούω τον κόσμο να λέει «εγώ» και «εγώ». Θα 'θελα για μια φορά να τους ακούσω να λένε «εμείς». Δεν είναι όμορφο το «εμείς»; Το «εγώ» είναι σημαντικό, μα έχετε καταλάβει πόση δύναμη κλείνει μέσα του το «εμείς»; Εσείς κι εγώ μαζί είμαστε πιο δυνατοί απ' όσο εσείς κι εγώ μόνοι μας και μ'αρέσει να σκέφτομαι ότι, όταν βρισκόμαστε μαζί, δε δίνω μόνο, αλλά και παίρνω. Έτσι μπορώ να έχω τέσσερα χέρια, δυο δικά μου και δυο δικά σου, δυο κεφάλια - πράγμα που σημαίνει νέες δημιουργικές ιδέες - και δυο διαφορετικούς κόσμους, το δικό σου και το δικό μου.

Γι' αυτό το λόγο σου ανοίγω την πόρτα να μπεις..."


~Λέο Μπουσκάλια/ Να ζεις ν' αγαπάς και να μαθαίνεις 


Τ' όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη.
Τ' όνειρο της μάνας είναι η ειρήνη.
Τα λόγια της αγάπης κάτω απ' τα δέντρα,
είναι η ειρήνη..

~Γιαννης Ριτσος


Υπάρχουν άνθρωποι που αγωνίζονται για μια μέρα
και είναι καλοί
υπάρχουν άνθρωποι που αγωνίζονται για ένα χρόνο
και είναι καλύτεροι
υπάρχουν κι άλλοι που αγωνίζονται για πολλά χρόνια
και είναι ακόμη πιο καλοί
Μα, υπάρχουν κι αυτοί που αγωνίζονται όλη τους τη ζωή
αυτοί είναι οι απαραίτητοι..


~Μπέρτολτ Μπρεχτ

Ὅταν κάποτε φύγω ἀπὸ τοῦτο τὸ φῶς
θὰ ἑλιχθῶ πρὸς τὰ πάνω ὅπως ἕνα
ρυακάκι ποὺ μουρμουρίζει.
Κι ἂν τυχὸν κάπου ἀνάμεσα
στοὺς γαλάζιους διαδρόμους
συναντήσω ἀγγέλους, θὰ τοὺς
μιλήσω ἑλληνικά, ἐπειδὴ
δὲν ξέρουνε γλῶσσες. Μιλᾶνε
μεταξύ τους μὲ μουσική.


~Νικηφόρος Βρεττάκος / Ἡ Ἑλληνικὴ γλῶσσα







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...