Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

PROJECT: ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΞΕΝΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΙ Η ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ 6


Κ. Τζένη

ΕΡΓΑΣΙΑ 1η
 Β' Λυκείου Διδακτική ενότητα 7η
ΠΟΙΗΜΑ  
ΘΕΟΣ

                                      ΧΡΙΣΤΕ ΜΟΥ ΠΟΣΟ ΕΥΚΟΛΑ ΣΕ ΞΕΧΝΑΜΕ...

                                             "Χριστέ κατέβηκες στην γη       
                                              αμαρτωλούς να σώσεις,
                                              σ όλη την ανθρωπότητα
                                              αγάπη για να δώσεις.

                                              Πολλά τα παραδείγματα
                                              τα θαύματα αλλά τόσα
                                              και η διδασκαλία σου
                                              στου καθενός την γλώσσα.

                                              Από την πρώτη μέρα σου
                                              σ έχανε κατατρέξει
                                              πως θα περνάς τον θρόνο τους
                                              έτσι έχανε πιστέψει.

                                              Μα ο δικός σου θρόνος
                                              βρίσκεται στις καρδιές μας
                                              σκοπός της βασιλείας σου
                                              να σώσεις τις ψυχές μας.

                                              Για μας πολλά υπόφερες
                                              κι ακόμα θα τραβήξεις
                                              τον δρόμο του Πατέρα σου
                                              που θέλεις να μας δείξεις.

                                             Κάποτε σε σταύρωσαν
                                             και έκλαψε όλη η σφαίρα
                                             μα τώρα σε σταυρώνουν
                                             Χριστέ μου κάθε μέρα.

                                            Δώσε μας δύναμη Χριστέ
                                            στις μέρες που περνάμε
                                            γιατί μόνο στα δύσκολα
                                            Χριστέ σε αγαπάμε.


ΕΡΓΑΣΙΑ 2η

ΤΡΑΓΟΥΔΙ

ΣΤΙΧΟΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ :ΔΕ 2 ΕΓΩΙΣΜΟΣ

 

ΕΓΩΠΟΛΗ


Στου  Παραδείσου το περιβόλι
Μύρια λουλούδια όλα τα θαύμαζα,
Μα ένα λουλούδι ξεχωρίζει
Το θρόνο του Θεού στολίζει .
Ένα αγγελούδι μου είπε να το κόψω ,
Να το μυρίζω το άρωμά του να σκορπώ
Γιατί μου είπε το λένε αγάπη
Και θυσία για τον αδελφό

Βγες απ’ τήν Εγώπολη σου
Το εγώ σου σπάστο κάντο εσύ
Και τα δύο  μαζί να γίνουν εκείνος
Κι η αγάπη του σε όλους  να απλωθεί.

Γίνε ένα ποτάμι αγάπης
Με πηγή τον Ιησού,
Πλημμύρισε τον κόσμο όλο
Και φτάσε την αγάπη του.
Αγάπα όλους τους αδελφού σου ,
Αγάπα όμως και τους εχθρούς,
Σκέψου το πόσο αγαπάει  Εκείνος
Εμάς τους ολιγόπιστους.

ΣΧΟΛΙΟ
Το τραγούδι αναφέρετε στον εγωισμό του ανθρώπου και στο πρόσωπο του  ο όποιος μας αγαπά παρόλο  τις αμαρτίες που κάνουμε (ΣΚΕΨΟΥ ΤΟ ΠΟΣΟ ΑΓΑΠΑΕΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΟΛΙΓΟΠΙΣΤΟΥΣ)

ΠΟΙΗΜΑ 

ΔΕ 17η Ο συνάνθρωπος ως αδελφός


       Του ατομισμού σου

Του ατομισμού σου γκρέμισε τα κάστρα
Και της αγάπης  φτιάξε  το βωμό,
μέσα στο πέλαγος μην είσαι  ένα νησάκι
άσημο ,μόνο ,τιποτένιο ,φθονερό.

Ρίξε τις γέφυρες παντού να γεφυρώσεις
Κάθε  απόσταση που  είναι μακρινή
Κάνε τον πόνο και την θλίψη του  αδελφού σου 
Μέρα με τη μέρα να μικραίνει να μη ζει.

Γκρέμισε του ΕΓΩ τα κρύα παλάτια
Κι ανύψωσε το κάστρο του ΕΜΕΙΣ
Δώσε χαρά πολλή απ’ τή  χαρά σου
Και ζήσε με όλους το όνειρο μαζί. 

ΣΧΟΛΙΟ: Το ποίημα αναφέρεται  στο Εγωισμό και το Πάθος :  «Δεν είναι αυταπάτη η αγάπη του εαυτού μας: αυτό το αίσθημα είναι ολότελα φυσικό. Ο εγωισμός, το είδος της αγάπης που δίκαια δυσφημίστηκε, γιατί δεν είναι η αγάπη προς τον εαυτό μας, μα ένα πάθος αχαλίνωτο απ' τον εαυτό μας, πάθος ολέθριο που παρασέρνει τον φιλάργυρο προς το χρήμα του, κι όλους τους ανθρώπους προς το αντικείμενο των επιθυμιών τους. Ο εγωισμός  είναι η πιο μεγάλη κατάρα που δέρνει την ανθρωπότητα.

ΕΡΓΑΣΙΑ 3η:

Β' Λυκείου ΔΕ 17 Ο ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΣ ΩΣ ΑΔΕΛΦΟΣ

ΤΡΑΓΟΥΔΙ


ΣΤΙΧΟΙ :

Θα είναι στην καρδιά μου

Έλα σταμάτα  να κλαις Όλα θα πάνε καλά 
απαλά πιάσε το χέρι μου  κρατά το σφιχτά
θα σε προστατέψω  από τα πάντα γύρω σου
θα είμαι εδώ ,μην κλαις

Για τόσο μικρός ,φαίνεσαι πολύ δυνατός
τα χεριά μου θα σε  κρατήσουν για να είσαι
ασφαλής και ζεστός

Αυτός ο δεσμός μεταξύ μας δεν μπορεί να σπάσει
θα είναι εδώ, μην κλαις  επειδή  θα είσαι  μες στην
καρδιά μου!

Από αυτή τη μέρα ,τώρα και για πάντα
Ναι θα είσαι μες στην καρδιά μου!
Ότι και αν λένε
 ΠΑΝΤΑ
Γιατί δεν μπορούν να καταλάβουν πως νιώθουμε,
Απλά δεν εμπιστεύονται ότι δεν μπορούν να εξηγήσουν
Ξέρω ότι είμαστε διαφορετικοί ,αλλά βαθιά μέσα μας
δεν είμαστε καθόλου διαφορετικοί

Μην τους ακούς … Γιατί …
Τι ξέρουν αυτοί ;
Χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον ,να έχουμε ,να κρατάμε
Θα το δεις  με τον καιρό ξέρω
Όταν  σε καλέσει το πεπρωμένο πρέπει να φανείς  δυνατός
Μπορεί να μην είμαι μαζί  σου
Αλλά πρέπει να υπομείνεις
Θα τον δουν με τον καιρό

Το ξέρω …θα τους δείξουμε μαζί επειδή
Θα είσαι μες  στην καρδιά μου !
Θα είσαι εκεί από  αυτή τη  μέρα
Τώρα και για πάντα !
Απλά κοίτα πάνω απ΄τον ώμο σου (3)
Θα είμαι εκεί για πάντα …

ΠΟΙΗΜΑ
 Β' Λυκείου ΔΕ 21 ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ - ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
ΣΤΙΧΟΙ : ΜΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ
ΜΟΥΣΙΚΗ : ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Του καθενός μου,
του φίλου μου του κόσμου
είναι ο σταυρός δικός μου
γιατί είμαι θύμα
σ` αυτόν εδώ τον κόσμο
και μ` έχουν όλοι κτήμα

Τον κόσμο μάνα το κόσμο πήρα σβάρνα
σε μια ζωή ζητιάνα
να βρω ευθύνη και τη δικαιοσύνη
να μάθω ποιος τη δίνει

Το πρόσωπο μας
μες το μαρτύριο μας
αυτό δεν ειν` δικό μας
και στους καθρέφτες
δικές μας λεν κουβέντες
οι ψεύτες και οι κλέφτες

Τον κόσμο μάνα το κόσμο πήρα σβάρνα
σε μια ζωή ζητιάνα
να βρω ευθύνη και τη δικαιοσύνη
να μάθω ποιος τη δίνει

ΣΧΟΛΙΟ: Το ποίημα αναφέρεται στη δικαιοσύνη όπου στον κόσμο ετούνε  είναι δύσκολο να την βρεις.
«Οποιοσδήποτε κι αν είσαι, θέσε στην ψυχή σου τον ζυγό της δικαιοσύνης και ζύγιζε την κάθε πράξη σου. Μίλησε δίκαια, ομολόγησε το δίκιο, έστω και αν θίγει τα ατομικά σου συμφέροντα ή τον εγωισμό σου. Κοίταξε τα όλα με την ανωτερότητα, που απαιτεί η δικαιοσύνη.»

ΕΡΓΑΣΙΑ 4η:
ΤΡΑΓΟΥΔΙ
Β' Λυκείου ΔΕ.1η ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΣΤΙΧΟΙ :
Εδώ είμαι κι εγώ!
 
Λοιπόν...
Σήμερα ήρθε η στιγμή που θα υψώσω το ανάστημα μου
και θα το φωνάξω....
ΑΥΤΗ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΗΚΩΣΕΙ!!!
Έχω την εμφάνιση που έχω!!
Σκέφτομαι όπως σκέφτομαι!!
Νιώθω όπως νιώθω!!
Αγαπάω όπως αγαπάω...
Είμαι ένα ολόκληρο σύνθετο πακέτο!!
Πάρτε με ή αφήστε με!!
ΔΕΧΤΕΙΤΕ ΜΕ Ή ΦΥΓΕΤΕ!!
Μόνο μην προσπαθείτε να με κάνετε να νιώσω λιγότερο άνθρωπος
και μην προσπαθείτε να με αλλάξετε,
μόνο και μόνο επειδή δεν ταιριάζω με τις δικές σας απόψεις!
Γιατί ...
ΑΝ ΔΕΝ ΜΕ ΑΝΤΕΧΕΤΕ ΣΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΜΟΥ....
ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΞΙΖΩ ΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΟΥ!!!        


ΣΧΟΛΙΟ: H διαφορετικότητα των ανθρώπων είναι η ομορφιά της ζωής. Έτσι μαθαίνουμε να συν-ζούμε με τους συν-ανθρώπους μας και να συν-αποκαλύπτουμε την ολότητα που ο καθένας κομίζει μέρος της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...