Προσδοκώμενα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
|
Οι μαθητές/μαθήτριες να:
-
αναδεικνύουν τις διαστάσεις της Ορθόδοξης χριστιανικής
διδασκαλίας και άλλων θρησκευτικών παραδόσεων για τη συμβίωση των ανθρώπων,
τις σύγχρονες μορφές της και τη μοναξιά,
-
αξιολογούν με θρησκευτικά κριτήρια τις δυνατότητες συμβίωσης των
ανθρώπων.
|
Βιώνοντας:
Μορφές σύγχρονης συμβίωσης.
Μοναξιά.
Ο συγγραφέας Γ. Χειμωνάς έχει εκφράσει την άποψη ότι « το χαρτί που έχει κρυμμένο στο μανίκι του ο αιώνας λέγεται «μελαγχολία» κι αυτή έχει τον τελευταίο λόγο……….
Αν οι αιώνες αποκτούσαν ένα όνομα, σίγουρα ο δικός μας αιώνας θα ονομαζόταν αιώνας της μελαγχολίας…»
Όλοι στον αιώνα μας χώρισαν και γίνανε μονάδες, ο καθένας αποτραβιέται στη μοναξιά του, ο καθένας απομακρύνεται απ’ τον άλλον, κρύβεται και κρύβει το έχει του και καταλήγει ν’ απωθεί τους όμοιους του και ν’ απωθείται απ’ αυτούς!!!!
Η μοναξιά δεν προέρχεται από την απουσία, προέρχεται από τον εγωισμό και την κακία του άλλου ανθρώπου.
Κοίτα όλους αυτούς τους μοναχούς ανθρώπους
Κοίτα όλους αυτούς τους μοναχούς ανθρώπους
Η Ελεονώρα Ρίγκμπυ μαζεύει το ρύζι από μια εκκλησία που μόλις έγινε γάμος
Ζει σε ένα όνειρο
Περιμένει στο παράθυρο
Κοιτάζοντας με ένα ύφος
Που βρίσκεται μες στη κανάτα που κρατά κοντά στην πόρτα
Για ποιον να είναι;
Όλοι οι μόνοι άνθρωποι
Από πού να έρχονται άραγε;
Όλοι οι μόνοι άνθρωποι
Πού να ανοίγουν άραγε;
Ο πατήρ ΜακΚένζι γράφει τους στίχους μιας ομιλίας του που κανείς δεν θα ακούσει
Κανείς δεν έρχεται κοντά
Κοίτα τον να εργάζεται, μαντάροντας τις κάλτσες του τη νύχτα που δεν είναι κανείς εκεί
Ποιος νοιάζεται;
Όλοι οι μόνοι άνθρωποι
Από πού να έρχονται άραγε;
Όλοι οι μόνοι άνθρωποι
Πού να ανοίγουν άραγε;
Η αγάπη θα μας κάνει χίλια κομμάτια...
Love
will tear us apart
When the routine bites hard
And ambitions are low
And the resentment rides high
But emotions won't grow
And we're changing our ways
Taking different roads
Then love, love will tear us apart again
Why is the bedroom so cold
Turned away on your side?
Is my timing that flawed
Our respect run so dry?
Yet there's still this appeal
That we've kept through our lives
Love, love will tear us apart again
Do you cry out in your sleep
All my failings exposed
Get a taste in my mouth
As desperation takes hold
Is it something so good
Just can't function no more?
When love, love will tear us apart again
|
Η αγάπη θα μας κάνει χίλια κομμάτια
Όταν η ρουτίνα
αρχίζει και γίνεται ανυπόφορη
Και οι προσδοκίες
είναι χαμηλές
Και η μνησικακία
κυριεύει
Αλλά τα συναισθήματα
δεν τρέφονται
Και αλλάζουμε τις
πορείες μας
Παίρνοντας
διαφορετικούς δρόμους
Τότε η αγάπη, η
αγάπη θα μας κάνει χίλια κομμάτια ξανά
Γιατί η
κρεβατοκάμαρα είναι τόσο κρύα
Γύρισες στην πλευρά
σου?
Είναι ο συγχρονισμός
μου που ράγισε
Ο σεβασμός μας που
τελείωσε?
Κι όμως υπάρχει
ακόμα αυτή η έλξη
Που κρατήσαμε σε όλη
μας τη ζωή
Η αγάπη, η αγάπη θα
μας κάνει χίλια κομμάτια ξανά
Κλαις φωναχτά στον
ύπνο σου
Όλα τα ελαττώματά
μου στην φόρα
Πάρε μια γεύση στο
στόμα μου
Όσο η απελπισία
κυριαρχεί
Είναι κάτι τόσο καλό
Απλά δεν μπορεί να
λειτουργήσει πια?
Όταν η αγάπη, η
αγάπη θα μας
|
«Ο γάμος είναι μυστήριο αγάπης. Γιατί η
γυναίκα και ο άνδρας δεν είναι δύο άνθρωποι, αλλά ένας...»
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος , Προς
Κολοσσαείς, Ομιλία ΙΒ, ΕΠΕ 22, 342)
«Αυτό είναι πραγματική οικογενειακή ζωή,
αυτό είναι ο αληθινός πλούτος, αυτή η μεγαλύτερη περιουσία, όταν δηλαδή, ο
άντρας δεν συγκρούεται με τη γυναίκα του, αλλά είναι ενωμένοι σαν ένα σώμα… Δεν
υπάρχει τίποτε, τίποτε πολυτιμότερο από το ν’ αγαπιέται πολύ ο άντρας από τη
γυναίκα του και η γυναίκα από τον άντρα της».
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, Εις
Πράξ., Ὁμ. ΜΘ', ΕΠΕ 16Β, 124.
Λόγια
αγάπης συζύγου
«Λόγια αγάπης να της λες… Εγώ από όλα, την
δική σου αγάπη προτιμώ και τίποτε δεν μου είναι οδυνηρό, όσο το να βρεθώ σε
διάσταση μαζί σου. Κι’ αν όλα χρειαστεί να τα χάσω κι’ αν στους εσχάτους βρεθώ
κινδύνους, οτιδήποτε κι’ αν πάθω, όλα μου είναι υποφερτά, όσο εσύ μου είσαι
καλά.. Και τα παιδιά τότε μου είναι πολύ αγαπητά, εφ’ όσον εσύ με συμπαθείς.
Όλα δικά σου είναι.
Αυτό με συμβουλεύει ο Παύλος λέγοντας ότι ο άνδρας δεν εξουσιάζει το σώμα του, αλλά η γυναίκα του. Κι αν δεν έχω εγώ εξουσία στο σώμα μου, αλλά εσύ, πόσο μάλλον δικά σου είναι όλα τα άλλα. Σώμα δεν έχεις πιά δικό σου … Δεν είμαστε δυο σώματα μετά το γάμο, αλλά γίναμε ένα· δεν έχουμε δυο περιουσίες, αλλά μία … Όλα δικά σου είναι, κι εγώ δικός σου είμαι, κορίτσι μου …
Ποτέ να μη μιλάς με πεζό τρόπο, αλλά με φιλοφροσύνη, με τιμή, με αγάπη πολλή. Να την τιμάς, και δεν θα βρεθεί στην ανάγκη να ζητήσει την τιμή από τους άλλους. Να την προτιμάς από όλους για όλα, για την ομορφιά, για την σύνεση της, και να την επαινείς. Να κάνεις φανερό ότι σε αρέσει η συντροφιά της και ότι προτιμάς να μένεις στο σπίτι για να είσαι μαζί της, από το να βγαίνεις στην αγορά. Από όλους τους φίλους να την προτιμάς, και από τα παιδιά που σου χάρισε ακόμα, κι αυτά εξ αιτίας της να τα αγαπάς».
Αυτό με συμβουλεύει ο Παύλος λέγοντας ότι ο άνδρας δεν εξουσιάζει το σώμα του, αλλά η γυναίκα του. Κι αν δεν έχω εγώ εξουσία στο σώμα μου, αλλά εσύ, πόσο μάλλον δικά σου είναι όλα τα άλλα. Σώμα δεν έχεις πιά δικό σου … Δεν είμαστε δυο σώματα μετά το γάμο, αλλά γίναμε ένα· δεν έχουμε δυο περιουσίες, αλλά μία … Όλα δικά σου είναι, κι εγώ δικός σου είμαι, κορίτσι μου …
Ποτέ να μη μιλάς με πεζό τρόπο, αλλά με φιλοφροσύνη, με τιμή, με αγάπη πολλή. Να την τιμάς, και δεν θα βρεθεί στην ανάγκη να ζητήσει την τιμή από τους άλλους. Να την προτιμάς από όλους για όλα, για την ομορφιά, για την σύνεση της, και να την επαινείς. Να κάνεις φανερό ότι σε αρέσει η συντροφιά της και ότι προτιμάς να μένεις στο σπίτι για να είσαι μαζί της, από το να βγαίνεις στην αγορά. Από όλους τους φίλους να την προτιμάς, και από τα παιδιά που σου χάρισε ακόμα, κι αυτά εξ αιτίας της να τα αγαπάς».
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, Εις την
προς Εφεσίους, ομιλ. Κ΄, 5, ΕΠΕ, 21, P. G. 62, 146-148.
Εκεί όπου ο άνδρας και η γυναίκα και τα
παιδιά είναι συνδεδεμένοι με δεσμούς ομόνοιας και φιλίας και αρετής, εκεί
βρίσκεται ανάμεσά τους ο Χριστός.
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, Εις Γέν., Ομ.
Ζ', ΕΠΕ 8, 138
Αναλύοντας:
Η χριστιανική
διδασκαλία για τη συμβίωση των ανθρώπων. Κοινωνία και σχέσεις προσώπων.
Ο άνθρωπος είναι ένα ον με δύο διαφορετικά φύλα, καθένα από τα οποία έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, σωματικά και ψυχικά. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα χαρακτηριστικά του ανθρώπινου γένους δε βρίσκονται στον άντρα από μόνο του, ούτε στη γυναίκα από μόνη της. Από μόνοι τους, είναι "μισά" όντα, που αποζητούν την ολοκλήρωση και την αλληλοσυμπλήρωση. Η συμπλήρωση του καθενός επιτυγχάνεται με τη συνάντηση με το αντίθετο φύλο, δηλαδή με το άνοιγμα σε έναν άλλον κόσμο, διαφορετικό, που έχει να προσφέρει διαστάσεις άγνωστες στην ατομικότητα του δικού του φύλου. Υπ' αυτή την έννοια, πλήρης άνθρωπος δεν είναι ο άντρας από μόνος του ούτε η γυναίκα από μόνη της, αλλά το ζευγάρι. “Και έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν»
Στη ζωή της Εκκλησίας δεν υπάρχουν αυτοματισμοί ούτε μαγικές τελετές. Το μυστήριο του γάμου είναι για το ζευγάρι η έναρξη μιας πορείας, ενός συνειδητού αγώνα, μιας διαρκούς άσκησης στην αγάπη.
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-C134/152/1091,4008/
Εφαρμόζοντας:
Κριτήρια αγαστής συμβίωσης των ανθρώπων.
O ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ
«Πίνακας πληροφόρησης»: Οι μαθητές/μαθήτριες σε
δυάδες συνεργάζονται για να γράψουν 2 κριτήρια αγαστής συμβίωσης των ανθρώπων.
Τοποθετούνται σε πίνακα στην τάξη ως «δεκάλογος συμβίωσης»
Τοποθετούνται σε πίνακα στην τάξη ως «δεκάλογος συμβίωσης»
ΥΛΙΚΟ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου