Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2016

Α' ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΣ - ΠΡΟΣΩΠΟ / ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ (1ο δίωρο)

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: Οι μαθητές να…


Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/μαθήτριες να:
-     προσδιορίζουν τα κίνητρα της αναζήτησης του Θεού,
-     διερευνούν την καθολικότητα της θρησκευτικής αναζήτησης στην ιστορία του ανθρώπου,
-   εξετάζουν τη σύνδεση της αναζήτησης του Θεού με τη θρησκεία.

Παρουσίαση

Η αναζήτηση του Θεού from ΠΕ 01 ΜΠΑΛΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
1. Βιώνοντας



-                      1) Τι αναζητά ο προσκυνητής;
-          2) Πως τα αναζητά, με ποιο τρόπο;

-          3) Τι είναι η ζωή για τον προσκυνητή; Τι είναι αυτό που της δίνει νόημα;

2.  Νοηματοδοτώντας-Με αφορμή ένα τραγούδι

Αν ο Θεός ήταν ένας από εμάς

 Joan Osborne - What If God Was One Of Us
                       Τι κι αν ο Θεός ήταν ένας από εμάς;
                       Απλά ένας ακάθαρτος σαν εμάς

                       Απλά ένας άγνωστος στο λεωφορείο 

                       Προσπαθώντας να βρει τον δρόμο Του για το σπίτι

Ο δικός μου Θεός Παντελής Θαλασσινός


Ο δικός μου Θεός
δε μυρίζει λιβάνι,
δεν φοράει στεφάνι
κι έχει μαύρα μαλλιά.

Στέκει φάρος λευκός
στο μικρό μου λιμάνι
λούζει φως το κορμί μου
και με παίρνει αγκαλιά.

Ο δικός μου Θεός
δε χωράει σε εικόνες,
δε χωράει σε κανόνες,
δεν φοράει χρυσά.


Είν’ το φέγγος του μόνο
που φωτίζει χειμώνες
η ζεστή του ανάσα
όταν έξω φυσά.

Ο δικός μου Θεός
έχει κάρβουνα μάτια
και δυο ολόλευκα άτια
με αγγέλων φτερά.

Αν τη νύχτα κοιτάξεις
του ουρανού τα σημάδια
θα μας δεις να πετάμε
με τα χέρια ανοιχτά.

Ο δικός μου Θεός
αγαπάει το γέλιο,
αγαπάει το χρώμα,
αγαπάει τη βροχή.

Τόνε βρίσκω στη θάλασσα,
στης βροχής τη σταγόνα.
Τόνε ψάχνω σε σένα
που έχεις χρόνια χαθεί.
..




Η ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ - ΜΕ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Ώρα που ο ήλιος τόξευε με πύρινες σαΐτες, 
σταύρωμα του μεσημεριού τη μέση της ερήμου, 
χειρονομώντας έντονα βάδιζαν δυο προφήτες
και λογοφέρνανε για το πως είναι ο θεός.

Έλεγε ο ένας, πως φωτιά είναι κι αστροπελέκι, 
και σπίθιζε το βλέμμα του στων αματιών τις κόχες, 
κι ο άλλος αποκρίνονταν που βάδιζε παρέκει, 
κερήθρα μέλι είν' ο θεός και μυγδαλιάς ανθός.

"Αν είν' αλήθεια ο λόγος μου με του βοριά το χάδι, 
θέλω τα όρη να σκιστούν" εφώναξε ο πρώτος, 
κι "αν έχω δίκιο να γενεί τώρα πηχτό σκοτάδι"
απάντησε ο δεύτερος. Κι έγιναν και τα δυο.

"Σήμερα", είπε ο θεός, "γέλασα απ' την καρδιά μου"
κι εφώναξε τσ' αγγέλους του να δουν τους ερημίτες.
"Πως κάνω χάζι αυτά τα δυο τ' αληθινά παιδιά μου, 
μελένια και ανήμερα όπως τα θέλω εγώ".


3.  Αναλύοντας-Ομαδοσυνεργασία





4.  Εφαρμόζοντας
Τεκμηρίωση προσωπικής στάσης σε υπαρξιακά ερωτήματα με χρήση επιχειρημάτων και κατάλληλης θρησκευτικής ορολογίας.
-          «Αντιγνωμίες» σε ζευγάρια ενώπιον της ολομέλειας. Κάθε μαθητής/ μαθήτρια παίρνει μία κάρτα ρόλου (π.χ. ενός πιστού χριστιανού που εκκλησιάζεται, ενός πιστού μη θρησκευόμενου κ.λπ.).
-          Ζητείται να σκεφτούν με βάση τον ρόλο που ανέλαβαν και όσα έχουν προηγηθεί στο μάθημα και να επιχειρηματολογήσουν για το εξής θέμα: «Τι δίνει νόημα στη ζωή μου;».
-          Αφού σκεφτούν και γράψουν για τρία λεπτά τα επιχειρήματά τους ζητείται να σηκωθούν δύο και να εκφράσουν με τη σειρά τις απόψεις τους και να διαλεχθούν κρίνοντας τις θέσεις του άλλου/της άλλης.
-           Δίνεται συγκεκριμένος χρόνος για την αντιγνωμία του ζευγαριού και ακολουθεί συζήτηση με την ολομέλεια. Μπορεί να επαναληφθεί με άλλο ζευγάρι. Αν δεν υπάρχει χρόνος μπορεί να δημιουργηθούν από την αρχή ζευγάρια και να διαλεχθούν ταυτόχρονα.
Αφού λήξει ο χρόνος ερωτώνται όλοι α) πώς ένιωσαν, β) ποια γνώμη είχε βαρύτητα και γιατί και γ) ποιο είναι το νόημα της ζωής για αυτούς/αυτές και αν -          επηρεάστηκαν από όσα άκουσαν και έζησαν στις «αντιγνωμίες»;

5.  Δραστηριότητες


Κουίζ: Δραστηριότητα / Αντιλήψεις ανθρώπων για τον Θεό, Το ζήτημα για τον Θεό.

ΥΛΙΚΟ

1.1 Η αναζήτηση του Θεού - Α΄ Λυκείου




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...