Τι χρησιμοποίησε η Εκκλησία από τον Ελληνισμό;
Κυρίως τη γλώσσα, με την οποία διατύπωσε την Αποκάλυψή της στα κείμενα της Καινής Διαθήκης και τα έργα των μεγάλων Πατέρων και εκκλησιαστικών συγγραφέων. Επίσης χρησιμοποίησε την ελληνική φιλοσοφία, από την οποία δανείστηκε έννοιες και όρους, για να διατυπώσει τα δόγματά της. Παράδειγμα οι όροι φύσις, πρόσωπο, ουσία, ενέργεια και πολλές άλλες. Η φιλοσοφία και η επιστήμη έδωσαν επιχειρήματα για να υπερασπίσει η Εκκλησία το κήρυγμά της απέναντι στην ειδωλολατρική σκέψη (παράδειγμα οι Απολογητές), ενώ οι ηθικές αξίες του Ελληνισμού ήταν ένα στοιχείο επαφής με τις αρχές της χριστιανικής αγάπης και αρετής. Η ελληνιστική τέχνη ήταν ένα άλλο στοιχείο που χρησιμοποίησε η Εκκλησία, αφού εξέφρασε τη θεολογία της τόσο με τις εικαστικές τέχνες και την αρχιτεκτονική, όσο και με τη λογοτεχνία.
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B126/498/3244,13189/
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Κυρίως τη γλώσσα, με την οποία διατύπωσε την Αποκάλυψή της στα κείμενα της Καινής Διαθήκης και τα έργα των μεγάλων Πατέρων και εκκλησιαστικών συγγραφέων. Επίσης χρησιμοποίησε την ελληνική φιλοσοφία, από την οποία δανείστηκε έννοιες και όρους, για να διατυπώσει τα δόγματά της. Παράδειγμα οι όροι φύσις, πρόσωπο, ουσία, ενέργεια και πολλές άλλες. Η φιλοσοφία και η επιστήμη έδωσαν επιχειρήματα για να υπερασπίσει η Εκκλησία το κήρυγμά της απέναντι στην ειδωλολατρική σκέψη (παράδειγμα οι Απολογητές), ενώ οι ηθικές αξίες του Ελληνισμού ήταν ένα στοιχείο επαφής με τις αρχές της χριστιανικής αγάπης και αρετής. Η ελληνιστική τέχνη ήταν ένα άλλο στοιχείο που χρησιμοποίησε η Εκκλησία, αφού εξέφρασε τη θεολογία της τόσο με τις εικαστικές τέχνες και την αρχιτεκτονική, όσο και με τη λογοτεχνία.
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B126/498/3244,13189/
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
25. Ελληνισμός και Χριστιανισμός from ΠΕ 01
4:47 - 6:51
Μέσα από την συνάντησή του με τον Χριστιανισμό, ο Ελληνισμός αποκόμισε μόνο θετικά οφέλη.
Τα οφέλη αυτά συνίστανται: στη διάδοση της Ελληνικής γλώσσας τη διάσωση και διάδοση της Ελληνικής γλώσσας, τη διάσωση και διάδοση της σκέψης των Ελλήνων φιλοσόφων και των μεγάλων τραγικών ποιητών των διανοητών της αρχαιότητας .
Η διάσωση της Ελληνικής γλώσσας έγινε όχι βέβαια μόνο μέσω των ευαγγελίων που ήταν ένα σημαντικό όχημα μετάδοσης του Ελληνικού λόγου, αλλά η διάσωση και διάδοση της Ελληνικής γλώσσας έγινε και μέσα από τα πατερικά κείμενα, διότι τα κείμενα του Μ. Βασιλείου ή του Ιερού Χρυσοστόμου ή τα πολύπλοκα κείμενα του 9ου και 10ου και 11ου αιώνος όπως είναι πατέρων ή και Εκκλησιαστικών συγγραφέων όπως είναι ο Φώτιος ο Αρέθας Καισαρείας ή από την άλλη πλευρά ο Μιχαήλ ο Ψελλός ή ο Ιωάννης ο Ιταλός, διέσωσαν την Ελληνική γλώσσα και μάλιστα στις πιο λόγιες μορφές της.
Έτσι η Ελληνική γλώσσα, μέσω των πατερικών κειμένων, έγινε κοινό κτήμα της ανθρωπότητας και μέσω της γλώσσας αυτής διαδόθηκαν και διατυπώθηκαν οι σημαντικότερες ιδέες οι οποίες άλλαξαν τον κόσμο.
Συγχρόνως μέσα από τα πατερικά κείμενα, διαδίδεται και η φιλοσοφική σκέψη. Και αυτό το καταλαβαίνουμε από την ευαισθησία του Μ. Βασιλείου, ο οποίος σε μια περίφημη πραγματεία προς τους νέους, τους προτρέπει να ψάχνουν τα κείμενα των φιλοσόφων και ποιητών, αναζητώντας όπως η μέλισσα τη γύρη, τα χρήσιμα στοιχεία που θα τους βοηθήσουν στη μετέπειτα διαπαιδαγώγησή τους.
ΠΗΓΗ: http://deneisaimonos.gr/
ΚΑΙ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
4:47 - 6:51
Μέσα από την συνάντησή του με τον Χριστιανισμό, ο Ελληνισμός αποκόμισε μόνο θετικά οφέλη.
Τα οφέλη αυτά συνίστανται: στη διάδοση της Ελληνικής γλώσσας τη διάσωση και διάδοση της Ελληνικής γλώσσας, τη διάσωση και διάδοση της σκέψης των Ελλήνων φιλοσόφων και των μεγάλων τραγικών ποιητών των διανοητών της αρχαιότητας .
Η διάσωση της Ελληνικής γλώσσας έγινε όχι βέβαια μόνο μέσω των ευαγγελίων που ήταν ένα σημαντικό όχημα μετάδοσης του Ελληνικού λόγου, αλλά η διάσωση και διάδοση της Ελληνικής γλώσσας έγινε και μέσα από τα πατερικά κείμενα, διότι τα κείμενα του Μ. Βασιλείου ή του Ιερού Χρυσοστόμου ή τα πολύπλοκα κείμενα του 9ου και 10ου και 11ου αιώνος όπως είναι πατέρων ή και Εκκλησιαστικών συγγραφέων όπως είναι ο Φώτιος ο Αρέθας Καισαρείας ή από την άλλη πλευρά ο Μιχαήλ ο Ψελλός ή ο Ιωάννης ο Ιταλός, διέσωσαν την Ελληνική γλώσσα και μάλιστα στις πιο λόγιες μορφές της.
Έτσι η Ελληνική γλώσσα, μέσω των πατερικών κειμένων, έγινε κοινό κτήμα της ανθρωπότητας και μέσω της γλώσσας αυτής διαδόθηκαν και διατυπώθηκαν οι σημαντικότερες ιδέες οι οποίες άλλαξαν τον κόσμο.
Συγχρόνως μέσα από τα πατερικά κείμενα, διαδίδεται και η φιλοσοφική σκέψη. Και αυτό το καταλαβαίνουμε από την ευαισθησία του Μ. Βασιλείου, ο οποίος σε μια περίφημη πραγματεία προς τους νέους, τους προτρέπει να ψάχνουν τα κείμενα των φιλοσόφων και ποιητών, αναζητώντας όπως η μέλισσα τη γύρη, τα χρήσιμα στοιχεία που θα τους βοηθήσουν στη μετέπειτα διαπαιδαγώγησή τους.
ΠΗΓΗ: http://deneisaimonos.gr/
ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΟΛΟΓΟ ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΓΛΟΥ:
ΚΑΙ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου