Δευτέρα 25 Δεκεμβρίου 2017

Χριστούγεννα: Γνωριμία μαζί Του



Αν η πίστη των Χριστιανών είναι γεγονός, τότε δεν βασίζεται σε κείμενα. Η ρίζα της πίστεως είναι η ανάσταση του Χριστού. Όπως το έθεσε ένας κομμουνιστής, όταν έγινε πιστός, "Ο Θεός υπάρχει, επειδή τον έχω γνωρίσει". Ακόμη κι αν τα Ευαγγέλια καταστρέφονταν, ακόμη κι αν δεν υπήρχαν ποτέ, πάντα θα υπήρχαν άνθρωποι που θα είχαν άμεση εμπειρία μαζί Του και θα έλεγαν πως τον έχουν γνωρίσει.

Ωστόσο, η ιστορία της Γέννησης είναι σημαντική, γιατί θέλουμε να γνωρίζουμε πράγματα σχετικά με το πώς έγινε άνθρωπος και σχετικά με την ανθρώπινη φύση Του. Η παρθενική Του γέννηση είναι επίσης σημαντική, γιατί ο σαρκωμένος Υιός του Θεού δεν θα μπορούσε να έχει γεννηθεί από έναν άντρα και μια γυναίκα και η θεότητα να προστέθηκε σε Αυτόν με τρόπο "μαγικό".

Αντλεί την ανθρώπινη φύση απ' τη Μητέρα Του και τη θεϊκή φύση απευθείας από τον Θεό.

Οτιδήποτε κι αν πιστεύει ο καθένας, το γεγονός ότι ο Θεός έγινε άνθρωπος είναι ένα ιστορικό αντικειμενικό γεγονός για ολόκληρη την κτίστη και όχι μόνο για την ανθρωπότητα.

Με τον π. Αντώνιο του Σουρόζ

Σάββατο 23 Δεκεμβρίου 2017

Χριστός γεννάται! Κ α λ ή Α ν ά σ τ α σ η !

Φαίνεται παραδοξολογία, αλλά κυριολεκτώ! Η ευχή "Καλή Ανάσταση" είναι η πληρέστερη, η καταλληλότερη για τα Χριστούγεννα.

Για να δούμε!
Πρώτα απ' όλα, για όσους κάνουν μακροβούτι στους ωκεανούς της πίστης (κι όχι surfing στον αφρό μιας αφιλοσόφητης ζωής, ή του καταναλωτισμού, ή της αυτιστικής βεβαιότητας πως αφού δεν βλέπω δυο μέτρα κάτω από τον αφρό, δεν υπάρχει τίποτα παραπέρα από τα δύο μέτρα), για όσους λοιπόν κάνουν μακροβούτι στους ωκεανούς της πίστης, τα Χριστούγεννα δεν είναι γιορτή γενεθλίων. Τα γενέθλια έχουν κάτι μακάβριο. Δεν το βλέπουμε, απλούστατα γιατί δεν θέλουμε να στοχαστούμε πάνω στο συντριπτικό γεγονός του θανάτου. Κι έτσι καμωνόμαστε πως δεν υπάρχει (ή μάλλον πως υπάρχει μόνο για τους άλλους και μόνο ως ατύχημα, ως εξαίρεση –πανάθεμά μας! – ενώ δεν είναι εξαίρεση, αλλά καθεστώς). Τα γενέθλια στην πραγματικότητα σημαίνουν το αναπότρεπτο πάλιωμά μας: την ασταμάτητη απομάκρυνσή μας από το σημείο που γίναμε ζωή, και το ξέφρενο πλησίασμά μας στη στιγμή που θα γίνουμε στάχτη και μπούρμπερη. Αυτό συμβαίνει αναπόδραστα, ακόμα κι αν κρεμαστούμε ανάποδα τσιρίζοντας ότι δεν είναι έτσι! Η μόνη πιθανότητα να μην είναι έτσι, είναι αν η πορεία της ζωής μας είναι από τη ζωή προς πληρέστερη Ζωή, προς μια όντως Ζωή!
Τα Χριστούγεννα, λοιπόν, είναι κάτι διαφορετικό. Είναι το πανηγύρι για ένα ανατρεπτικό ξεκίνημα: Ξεκίνημα για το όχι-τέλος, ξεκίνημα για την απελευθέρωση από το αναπόδραστο! Στη Βηθλεέμ ο Θεός αυτοπροσώπως έκανε εαυτό του για πάντα τον άνθρωπο. Δεν τον συνάντησε απλώς. Έγινε ο ίδιος άνθρωπος. Κι αυτό δεν σημαίνει χημεία, δηλαδή δεν σημαίνει απλώς ένωση της θεότητας και της ανθρωπινότητας δίκην δυο ουσιών που αναμιγνύονται. Σημαίνει ότι έγινε ζωή του Θεού η ζωή του ανθρώπου: η πείνα, η δίψα, η ελπίδα, ο πόνος, η τραγικότητα. Ώστε αυτή η ζωή, η ζωή του ανθρώπου, να ελευθερωθεί. Η Χριστού Γέννα είναι η άφιξη του κορυφαίου αλληλέγγυου. Αυτού που δεν παρατηρεί απλώς, που δεν κάνει απλώς δηλώσεις, που δεν περνά απλώς από τις ζωές των άλλων, αλλά εκείνου που γ ί ν ε τ α ι ο άλλος.
Στη Σταύρωση ολοκληρώνεται αυτό που ξεκινά στις 25 Δεκεμβρίου. Στον Γολγοθά είναι που ο Χριστός προσέλαβε και τα εσχατότερα σημεία της ανθρώπινης συνθήκης: τον άδικο θάνατο, την παράλογη οδύνη, την προδοσία και την εγκατάλειψη. Ποιανού τη ζωή (ή μάλλον: ποιας ελίτ τη ζωή) θα είχε προσλάβει, αν ζούσε χρόνια πολλά κι ευτυχισμένα κι αν είχε στο τέλος έναν τιμημένο θάνατο ανάμεσα σε αγαπημένους; Πόσων παιδιών το μαρτύριο θα είχε αφήσει απ’ έξω;
Αυτή η διαδρομή του, φάτνη - Γολγοθάς, η διαδρομή της θυσιαστικής και αυτοπρόσωπης αλληλεγγύης, απολήγει στην Α ν ά σ τ α σ η. Χάριν αυτής έγινε η Χριστού Γέννα! Για να ανοίξει ο δρόμος ώστε να συντριβεί ο θάνατος - κάθε λογής θάνατος. Όχι απλώς να παραταθεί επ’ άπειρον η ζωή η βυθισμένη στη φθορά και η αιχμάλωτη στο άδικο. Αλλά ώστε η ζωή να μεταμορφωθεί σε όντως Ζωή, και να πάψει τελεσίδικα η σαπίλα να είναι το τέρμα κάθε ανθρώπινου κόπου - ακόμα και των ευγενέστερων!
Χριστός γεννάται, καλή Ανάσταση!
[Είναι χρόνια που μιλώ για την παράδοξη αυτή ευχή. Το 2004 είχα γράψει γι’ αυτήν, «παίζοντας» με συμβολισμούς της βυζαντινής εικόνας:http://www.monastiria.gr/…/paterika-ek…/2012-12-23-11-31-11/ ].
ΘΑΝΑΣΗΣ Ν. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ / 23-12-2017

Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2017

Η εκπλήρωση του ανθρώπου

Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ - 2.3 ΣΥΜΒΙΩΣΗ (3ο δίωρο)


Η διαφορά του ανθρώπου με τα ζώα είναι ότι ο Θεός εμφυσά στον άνθρωπο τη ζωή. Ο άνθρωπος καλείται να ζήσει, καλείται σε κοινωνία με τον ίδιο τον Θεό. 

Αρχικά, φέρει ως ον συγχρόνως όλα τα χαρίσματα και του άνδρα και της γυναίκας. Δεν πρόκειται για δύο όντα, αλλά για ένα πολύπλοκο ον. Είναι δημιουργημένος ως εικόνα του Θεού: ο Θεός ένας στην Τριάδα, ο άνθρωπος ένας στη δυαδικότητα. 

Όταν ο Αδάμ βλέπει την Εύα μπροστά του, δεν βλέπει ένα καινούργιο ον, γι’ αυτό και λέει: «Εγώ είμαι εγώ και αυτή είναι αυτή, είναι το θηλυκό γένος του αρσενικού γένους, το οποίο είμαι». Βλέπει σε αυτήν τον ίδιο του τον εαυτό.

Με τον μητροπολίτη Αντώνιο του Σουρόζ

Σύντομο βιογραφικό: Ο Μητροπολίτης του Σουρόζ, Αντώνιος Μπλούμ, γεννήθηκε στη Λωζάνη της Ελβετίας το 1914. Ήταν πτυχιούχος Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας και διδάκτωρ της Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Παρισιού.

Η κοινωνία των πρωτοπλάστων

Επί Ασπαλάθων


Ο άνθρωπος είναι ένα ον με δύο διαφορετικά φύλα, καθένα από τα οποία έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, σωματικά και ψυχικά. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα χαρακτηριστικά του ανθρώπινου γένους δε βρίσκονται στον άντρα από μόνο του, ούτε στη γυναίκα από μόνη της. Από μόνοι τους, είναι "μισά" όντα, που αποζητούν την ολοκλήρωση και την αλληλοσυμπλήρωση.
Η συμπλήρωση του καθενός επιτυγχάνεται με τη συνάντηση με το αντίθετο φύλο, δηλαδή με το άνοιγμα σε έναν άλλον κόσμο, διαφορετικό, που έχει να προσφέρει διαστάσεις άγνωστες στην ατομικότητα του δικού του φύλου. Υπ' αυτή την έννοια, πλήρης άνθρωπος δεν είναι ο άντρας από μόνος του ούτε η γυναίκα από μόνη της, αλλά το ζευγάρι.  “Και έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν» (θα γίνουν οι δυο τους ένας άνθρωπος), λέει η Αγία Γραφή. Αυτά είναι μέρος από τα λόγια που είπε ο Αδάμ όταν πρωτοαντίκρισε την Εύα (Γεν. 2:24). Τα επανέλαβε ο απόστολος Παύλος μιλώντας για την ένωση που επιτυγχάνεται με το γάμο (Εφεσ. 5: 31) και διαβάζονται σήμερα στην Ακολουθία του Γάμου.
Για να πραγματοποιηθεί όντως αλληλοσυμπλήρωση, πρέπει να πρόκειται για μια ένωση με αγάπη, ειλικρίνεια και αμοιβαίο σεβασμό, αλλιώς δεν έχουμε να κάνουμε με συνάντηση προσώπων, αλλά με υστερόβουλη και εγωκεντρική χρήση του άλλου ως εργαλείου.*

Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΡΗΣΚΕΙΑ 2.2 ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ (2ο δίωρο)

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/ μαθήτριες να:
-     αναδεικνύουν τις διαστάσεις που έχει η προσδοκία ανταμοιβής από τον Θεό για τους πιστούς σε μία θρησκεία,
-    αναλύουν τις θέσεις του χριστιανισμού για την ανταμοιβή.


Βιώνοντας:
Προσδοκία και ανταμοιβή ως κίνητρα των πράξεων.
«Χτίσιμο της στάσης του ρόλου»: Τρεις μαθητές/μαθήτριες στέκονται στο κέντρο της τάξης και αναπαριστούν τον δούλο, τον μισθωτό και τον υιό. Με τη βοήθεια κειμένου (Σχολικό βιβλίο Γ΄ Λυκείου, ΔΕ 4) και δικές τους παραστάσεις χτίζουν τη στάση του ρόλου (ενδεικτικά θέματα: εργασία, ανθρώπινες σχέσεις, ρόλος μαθητή/μαθήτριας).
- Εναλλακτικά:

«Ομαδοσυνεργασία – Δημιουργία σεναρίου»: Οι μαθητές/μαθήτριες από την οικογενειακή τους εμπειρία (π.χ. εργασία γονέων) ή από τη σχολική τους εμπειρία σε σχέση με τις σχολικές επιδόσεις τους δημιουργούν ένα σύντομο σενάριο για τη σχέση εργασίας ή επίδοσης, με την προσδοκία και την ανταμοιβή (π.χ. τι προσδοκάς από τις σπουδές σου ή με ποια κριτήρια θα επέλεγες το επάγγελμά σου). Το καταγράφουν και στο τέλος παρουσιάζουν στην ολομέλεια. Ακολουθεί σύντομος αναστοχασμός.
Βαθμίδες ηθικής ωριμότητας

«Τρία κίνητρα ωθούν τους ανθρώπους, ο φόβος, ο μισθός και η αγάπη, που αντιστοιχούν σε τρεις ανθρώπινους τύπους, στο δούλο, το μισθωτό και τον ελεύθερο ή υιό. Ο “δούλος” (με την έννοια που είχε ο όρος στην αρχαιότητα) προσπαθεί να τηρεί τις εντολές, για να αποφύγει την τιμωρία, που πιστεύει πως επισύρει η παράβασή τους. Βασικό κίνητρο του είναι ο φόβος. Η βαθμίδα αυτή μόνο ως πρώτο σκαλοπάτι μπορεί να κατανοηθεί. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επαναπαύεται κανείς θεωρώντας την ως υγιή σχέση. Στην επόμενη βαθμίδα ο άνθρωπος ενεργεί επειδή προσβλέπει στην ανταπόδοση, στο “μισθό” που θα λάβει. Και τούτη η βαθμίδα, μολονότι ελευθερώνεται από τον βραχνά του φόβου, δεν φανερώνει πλήρη ωριμότητα, διότι θεμελιώνει μια “λογιστική” και υπαλληλική σχέση. Και στις δυο αυτές βαθμίδες το πρόσωπο του άλλου παραμορφώνεται. Ο “δούλος” έχει μπροστά στα μάτια του ένα δικαστή κι εκδικητικό, κι ο “μισθωτός” ένα ταμία. Η κατεξοχήν βαθμίδα ωριμότητας είναι αυτή που κίνητρο έχει την αγάπη. Ο άνθρωπος εδώ ενεργεί σαν ελεύθερος κι όχι σαν δούλος, σαν γιος κι όχι σαν υπάλληλος. Ανοίγεται στον απέναντι επειδή βρίσκει νόημα σ' αυτό το άνοιγμα και το θέλει ελεύθερα και συνειδητά».

Μπέγζος, Μ., Παπαθανασίου, Α., Θέματα Χριστιανικής Ηθικής Γ΄ Γενικού Λυκείου, Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος», 2011, σελ. 38  (διασκευή)

Νοηματοδοτώντας:
Προσδοκίες ανταμοιβής στον Χριστιανισμό.
Προσδοκίες ανταμοιβής στον Χριστιανισμό.
- «Ομαδοσυνεργασία - Σύγκριση βιβλικού κειμένου με ένα μετασχηματισμό του»: Οι μαθητές/μαθήτριες σε ομάδες συγκρίνουν την παραβολή των εργατών του αμπελώνα (Μτ. 20, 1-16) με τον κατηχητικό λόγο του Ιωάννη Χρυσοστόμου (PG 59).
- Εναλλακτικά:

«Ρόλος στον τοίχο»: Τίθεται το ερώτημα: «Γιατί κάποιος/κάποια είναι πιστός/πιστή στο Θεό; Ποια είναι τα κίνητρά του; Τι περιμένει;». Οι μαθητές/μαθήτριες με τη δραστηριότητα «Ρόλος στον τοίχο» αποτυπώνουν σκέψεις, συναισθήματα, κίνητρα.
Αναλύοντας:
Προσδοκίες ανταμοιβής στον Χριστιανισμό. Άλλες θρησκευτικές αντιλήψεις για τις προσδοκίες ανταμοιβής.

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
1η ΟΜΑΔΑ
Ιουδαϊσμός και σωτηρία του κόσμου*

Ερωτήσεις επεξεργασίας:
1) Γιατί ο Ισραήλ είναι ο "εκλεκτός λαός" του Θεού;
2) Τι είναι η "ημέρα Γιαχβέ";
______________________________________________
2η ΟΜΑΔΑ
Ισλάμ και ανταμοιβή*
Λεξιλόγιο
Κισμέτ = η ζωή και οι πράξεις των ανθρώπων προκαθορίζονται από τη βούληση του Αλλάχ. 

Ερωτήσεις επεξεργασίας:
1) Να περιγράψετε την "ημέρα της κρίσης" στο Ισλάμ.
2) Ποια είναι η διαφορά στη σωτηρία ανάμεσα στο παραδοσιακό Ισλάμ και τον Σουφισμό;
______________________________________________
3η ΟΜΑΔΑ
Βουδισμός

Ερωτήσεις επεξεργασίας:

1) Ποια είναι τα χαρακτηριστικά στοιχεία της λύτρωσης στον Βουδισμό;
2) Πως κατανοείτε την έννοια του Μπόντι-Σάντβα;
______________________________________________
4η ΟΜΑΔΑ
Ινδουισμός και ανθρώπινη λύτρωση
Ινδουισμός ντάρμα και κάρμα*
Λεξιλόγιο
Σιβαϊσμός = οι θρησκευτικές παραδόσεις που λατρεύουν ως θεό τον Σίβα
Βισνουισμός = οι θρησκευτικές παραδόσεις που λατρεύουν ως θεό τον Βισνού και τις διάφορες αβατάρες του (εμφανίσεις για τη σωτηρία του ανθρώπου)
Σακτισμός = οι θρησκευτικές παραδόσεις που λατρεύουν ως θεό τη Σάκτι, τη γενεσιουργό δύναμη ή θηλυκή όψη ή σύζυγο του Σίβα
Nτάρμα = η παγκόσμια τάξη η οποία διέπει τη λειτουργία του σύμπαντος κόσμου

Ερωτήσεις επεξεργασίας:
1) Να περιγράψετε τη σωτηρία στον Ινδουισμό.
2) Πως κατανοείτε τη φράση "η ύπαρξη είναι οδυνηρή";

______________________________________________
5η ΟΜΑΔΑ
Κινεζικά θρησκεύματα

Ερωτήσεις επεξεργασίας:
1) Να περιγράψετε τη κινεζική θρησκευτική ζωή.
2) Ποιες είναι οι τρεις μεγάλες κινεζικές θρησκευτικές παραδόσεις;

______________________________________________

6η ΟΜΑΔΑ
 Χριστιανισμός και ανταμοιβή
Η παραβολή για τους εργάτες του αμπελιού*

Ερωτήσεις επεξεργασίας:

1) Πως κατανοείτε τη λύτρωση στον Χριστιανισμό;
2) Μήπως αυτή η λύτρωση αδικεί τους "δίκαιους" και τους πιστούς που όλη τους τη ζωή την έχουν αφιερώσει στον Θεό; Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.
3) Σε συνδυασμό με το παρακάτω κείμενο, με ποιο τελικά κριτήριο επιλέγονται "οι εκλεκτοί" και οι σεσωσμένοι του Χριστού;

______________________________________________

7η ΟΜΑΔΑ

Ο Χριστός είναι φίλος μας*


Ερωτήσεις επεξεργασίας:
1) Ποια είναι τα τρία κίνητρα στη σχέση του ανθρώπου με τον Θεό;
2) Ποιο κίνητρο προβάλει ο άγιος Πορφύριος;
3) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα κίνητρα των σύγχρονων χριστιανών;

(Οι ερωτήσεις από το ιστολόγιο του φίλου Νίκου Τσιρέβελου: http://ntsireve.blogspot.gr/2016/12/22_12.html)

Εφαρμόζοντας:
Προσωπικές απόψεις και αναστοχασμός για την ανταμοιβή.















ΥΛΙΚΟ


Από πού πάνε για τον Παράδεισο; 8 εκπρόσωποι θρησκευτικών δογμάτων απαντούν, συνεντεύξεις στο Έψιλον της Ελευθεροτυπίας, 19/4/2009. Στο http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=36193

2.2 Ανταμοιβή - Β΄ Λυκείου





Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2017

A Christmas Carol

 Το Πνεύμα Των Χριστουγέννων
Ίσως η καλύτερη μεταφορά του βιβλίου του Καρόλου Ντίκενς στον κινηματογράφο! ...
Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε ολόκληρη τη ταινία με Ελληνικούς υπότιτλους.
Κατά την Βικτωριανή περίοδο στη Βρετανία, ζει ο Ebenezer Scrooge, ένας άνθρωπος που πέρασε τη ζωή του δουλεύοντας σκληρά, μαζεύοντας χρήματα τα οποία όμως ποτέ δεν τα μοιράστηκε γιατί μισεί τους ανθρώπους. 
Το βράδυ της παραμονής των Χριστουγέννων, τον επισκέπτεται το φάντασμα του συνεταίρου του, που έχει πεθάνει εδώ και χρόνια, το οποίο τον προειδοποιεί ότι θα τον επισκεφτούν τρία πνεύματα τα οποία θα του δώσουν την ευκαιρία να αλλάξει στάση ζωής...


Director: Clive Donner
Writers: Charles Dickens (novel), Roger O. Hirson (screenplay)
Stars: George C. Scott, Frank Finlay, Angela Pleasence ...




Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2017

Καταναλωτισμός.

Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ 1.2 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ (2ο δίωρο)
Εφαρμόζοντας:
Η χρήση της τεχνολογίας σε διαφορετικές συνθήκες ή θρησκευτικά περιβάλλοντα.
Εναλλακτικά:
«Συντάσσουν σειρά θέσεων»: Σε φύλλο εργασίας και με τη μέθοδο «Σκέψου, Γράψε, Συζήτησε, Μοιράσου (TWPS)» εκφράζουν θέσεις και προτάσεις αντιμετώπισης σχετικά με μερικές αρνητικές όψεις της τεχνολογίας: Διαδικτυακός εκφοβισμός, εθισμός στο διαδίκτυο, εθισμός στην τηλεόραση, έκθεση ιδιωτικής και προσωπικής ζωής, διαφήμιση και καταναλωτισμός.

Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2017

Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2017

Αποφθέγματα Γερόντισσας Γαβριηλίας

Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ 2.1 ΠΙΣΤΗ (1ο δίωρο)
ΔΙΑΛΕΞΤΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΤΕ ΤΟ (Γραπτά σε 5-6 σειρές)
1.      Αποφθέγματα Γερόντισσας Γαβριηλίας (1897-1992)

α. Αν κάποιος δεν σου αρέσει, σκέψου ότι στο πρόσωπό του βλέπεις τον Χριστό. Τότε, δεν θα τολμήσεις ούτε να σκεφτείς να πεις λόγο κατάκρισης.
β. Ο Θεός όπως αγαπάει εσένα, έτσι αγαπά και τους εχθρούς σου.
γ. Ο Κύριος είπε: όποιος θέλει κάτι, πιστεύοντας θα το λάβει. Φθάνει να είναι σύμφωνο το αίτημα με τις Εντολές του Θεού, δηλαδή με την Αγάπη.
δ. Αγαπώ με όλη μου την ψυχή κάποιον, θα πει προσεύχομαι γι’ αυτόν. Όποιος έχει την εμπειρία αυτή είναι στον Παράδεισο.
ε. Δύο πράγματα έχουν πολλή σημασία… Αγαπάτε αλλήλους και Μη φοβού, μόνον πίστευε.
Γερόντισσα Γαβριηλία (1998). Η ασκητική της αγάπης. Αθήνα: Επτάλοφος, σ. 356-372
.
ΤΜΗΜΑ Α2
ε. Δύο πράγματα έχουν πολλή σημασία… Αγαπάτε αλλήλους και Μη φοβού, μόνον πίστευε.
Η έννοια της φράσης «Αγαπάτε αλλήλους» θέλει να πει πως πρέπει να αγαπάμε, να σεβόμαστε και νοιαζόμαστε για τον συνάνθρωπό μας και για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει πρώτα να αγαπήσουμε τον ίδιο μας τον εαυτό. Επιπλέον η φράση «Μη φοβού μόνον πίστευε» δηλώνει πως δεν χρειάζεται να φοβόμαστε για το τι πρόκειται να γίνει, παρά μόνο να πιστέψουμε στον Θεό γιατί αυτός θα μας σώσει.
Μαρία Κιουρτσίδου
Κωνσταντίνα Κουτσογιάννη
β. Ο Θεός όπως αγαπάει εσένα, έτσι αγαπά και τους εχθρούς σου.
Σύμφωνα με το απόφθεγμα, ο άνθρωπος πλάστηκε από το Θεό με ατέλειες και αδυναμίες, οι οποίες ‘όμως δεν κατακρίνονται ούτε τιμωρούνται από το Θεό. Ο Θεός συμπεριφέρεται σαν πατέρας και αγαπάει τα δημιουργήματά του χωρίς να τα διακρίνει σε καλούς και κακούς. Δεν λειτουργεί ως τιμωρός, αλλά ως πατέρας και η αγάπη του είναι ίδια για όλους τους ανθρώπους,
Ελένη Ιωακειμίδου
Όλγα-Μαρία Καλλιαρίδου
Πολυξένη Κόλκα
 β. Ο Θεός όπως αγαπάει εσένα, έτσι αγαπά και τους εχθρούς σου.
Ο Θεός αγαπάει τους πάντες. Ανεξαρτήτου θρησκείας, εθνικότητας και ιδεολογιών. Αγαπάει τους απλούς και ταπεινούς ανθρώπους, ακόμη αγαπάει και τους αμαρτωλούς που θέλουν να συγχωρεθούν. Οπότε όπως αγαπάει εσένα θα αγαπάει και τους εχθρούς σου.
Γιάννης Ιγνατιάδης
Αβραάμ Κιοσέογλου
  α. Αν κάποιος δεν σου αρέσει, σκέψου ότι στο πρόσωπό του βλέπεις τον Χριστό. Τότε, δεν θα τολμήσεις ούτε να σκεφτείς να πεις λόγο κατάκρισης.
Όταν βλέπουμε κάποιον, δεν τον κρίνουμε από την εξωτερική του εμφάνιση. Προσπαθούμε να τον γνωρίσουμε εσωτερικά και να μάθουμε τι άνθρωπος είναι. Δεν έχουμε δικαίωμα να κρίνουμε κανέναν και ας είναι εχθρός μας πρέπει να τον αγαπήσουμε.
Μαρία Ιωαννίδου
Μάγδα Καραγιουβάννη
Γιώργος Ιορδανίδης
Φίλιππος Ιωαννίδης

γ. Ο Κύριος είπε: όποιος θέλει κάτι, πιστεύοντας θα το λάβει. Φθάνει να είναι σύμφωνο το αίτημα με τις Εντολές του Θεού, δηλαδή με την Αγάπη.
Με αυτή τη φράση ο Κύριος θέλει να πει πως ότι και να σκέφτεται ο άνθρωπος θα το καταφέρει μόνον εάν πιστεύει. Όταν όμως σκέφτεται και εύχεται πράγματα που είναι αντίθετα με τις εντολές του Θεού τότε δεν θα πραγματοποιηθούν.
Δέσποινα Κουλάλη
Μαρία Κάμινα

β. Ο Θεός όπως αγαπάει εσένα, έτσι αγαπά και τους εχθρούς σου.
Ο θεός όπως αγαπάει εσένα, έναν άνθρωπο με αμαρτίες, που κάθε μέρα τον στεναχωρείς με τις πράξεις σου, έτσι και εσύ πρέπει να αγαπάς τους εχθρούς σου ότι και να σε έχουν κάνει και να τους συγχωρείς γιατί και εσύ μπορεί να μην είσαι καλύτερος.
Αντώνης Καρανάτσιος
Φραγκίσκος Καραθανάσης
ε. Δύο πράγματα έχουν πολλή σημασία… Αγαπάτε αλλήλους και Μη φοβού, μόνον πίστευε.
Ο Χριστός μας έχει μάθει να αγαπάμε τους συνανθρώπους μας όπως αγαπάμε και τους δικούς μας ανθρώπους. Να είμαστε φιλεύσπλαχνοι και να προσφέρουμε την βοήθειά μας σε όσους τη χρειάζονται χωρίς δισταγμό και αμφιβολίες.
Η φράση «Μη φοβού, μόνον πίστευε» σημαίνει ότι σε κάθε εμπόδιο που συναντάμε δεν πρέπει να χάνουμε τη πίστη μας, γιατί ο Θεός είναι πάντα δίπλα μας εάν εμείς σεβόμαστε αυτόν και τις εντολές του.
Αγνή Καράμπελα
Παναγιώτα Κουκουτέγου

ε. Δύο πράγματα έχουν πολλή σημασία… Αγαπάτε αλλήλους και Μη φοβού, μόνον πίστευε.
Στη ζωή δύο πράγματα έχουν πολλή σημασία. Να αγαπάμε τους άλλους και να μη φοβόμαστε. Μόνο να πιστεύουμε στον Θεό δηλαδή να έχουμε πίστη, αφοσίωση και να αγαπάμε ακόμη και τους εχθρούς μας.
Μαρία Ιγνατιάδου
Μαριάνθη Ιακωβίδου

Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017

Ο μόνος Λειτουργός

Β' ΛΥΚΕΙΟ 2.5. ΙΕΡΟΣΥΝΗ / ΙΕΡΑΤΕΙΟ
Ο μόνος Λειτουργός - Επί ασπαλάθων


Ο ρόλος του ιερέα
Ο ιερέας του Ιησού δεν μπορεί να εκπληρώσει καρποφόρα το ιερατικό του έργο, αν δεν βρίσκεται πρώτα γονατισμένος, όπως ο Κύριός του, μπροστά στους ανθρώπους, σε μια στάση ταπεινώσεως και διακονίας, και αν δεν τους πλένει τα πόδια. Χωρίς αυτή την απαραίτητη προϋπόθεση το λειτούργημά του δεν θα φέρει καρπούς.
Αλλά πώς είναι δυνατόν να μεταφραστεί αυτή η διάθεση της
ταπεινώσεως και της διακονίας στην καθημερινή ζωή του ιερέα;
Συχνά ο ιερέας θα είναι υποχρεωμένος να αναλάβει πρωτοβουλίες, να καθοδηγήσει και να κατευθύνει. Αλλά ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να θυμάται ότι το πρωτείο που αναγνωρίζεται σε αυτόν, είναι ένα πρωτείο διακονίας. Ο ιερεύς δεν θα ζητήσει γοητεία ούτε εξουσία.
Θα είναι ο ταπεινός υπηρέτης όλων. Σε οποιονδήποτε ζητάει τη βοήθειά του -ή σε οποιονδήποτε από κείνους που έχουν δικαίωμα σ’ αυτή τη βοήθεια και αν ακόμα δεν τη ζητάει- ο ιερεύς πρέπει να έχει τη δύναμη να λέει: «Είμαι δικός σου. Σου ανήκω, διότι ανήκω εις τον Ιησού Χριστό. Σου
αναγνωρίζω το δικαίωμα να βάλεις το χέρι σου επάνω μου και να με θεωρήσεις σαν υπηρέτη σου.
Όποιος κι αν είσαι, συ που τώρα έχεις ανάγκη από μένα, μου είσαι τη στιγμή που μου μιλάς, η πιο αξιόλογη ψυχή. Έχεις δικαίωμα σε όλες μου τις δυνάμεις της απαρνήσεως και της αγάπης. Αφιερώνομαι σε σένα». Και αν ακόμα ο ιερέας δεν προφέρει αυτές τις λέξεις, θα πρέπει τουλάχιστον η
στάση του να τις εκφράζει. Θα πρέπει να προχωρεί φέροντας γύρω του, ιδίως εκεί που κυριαρχούν ο εγωισμός και η διχόνοια, την ειρήνη του Χριστού, το συμφιλιωτικό έργο του Χριστού, την αγάπη του Χριστού.
Ο ιερέας θα πρέπει να είναι ήρεμος και στοργικός μπροστά σε κάθε αντίθεση. Βαθειά αφοσιωμένος στην ακεραιότητα του μηνύματος της Εκκλησίας του δεν πρέπει ν’ αντιμετωπίσει ποτέ με εχθρότητα ή με περιφρόνηση τις άλλες ειλικρινείς θρησκευτικές ομολογίες. Θα ευχαριστεί τον Θεό για τις χάριτες που δίνει στις καλοπροαίρετες ψυχές, οπουδήποτε και αν βρίσκονται. Ποτέ δεν θα αντισταθεί στο κακό με κακό. Ποτέ δεν θα χρησιμοποιήσει και δεν θα συμβουλεύσει τη βία. Ο ιερέας πρώτα πρώτα χρωστάει τον εαυτό του σ’ αυτούς που υποφέρουν. Δεν θα έχει κάνει
τιποτα, όταν δεν θα έχει ο ίδιος «μοιραστεί» το βάρος του άλλου, όταν δεν θα έχει προσπαθήσει να σηκώσει κι αυτός αυτό το βάρος, όταν δεν έχει εισχωρήσει αληθινά στον πόνο του αδελφού του, όταν η συμπάθειά του δεν του «στοιχίζει» μερικά πράγματα και δεν τον οδηγεί σε μια συγκεκριμένη θυσία.
Ζιλλέ. Λ., Γίνε ιερεύς μου, Μτφρ. Μητρ. Αττικής Νικόδημος, Σπορά, Αθήνα, 1992, σελ. 23-28.
Φάκελος Μαθήματος Β' λΥΚΕΊΟΥ. 


Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017

Lauren Daigle - Trust In You


Είσαι η δύναμή μου και η παρηγοριά μου
Είσαι το σταθερό μου χέρι
Είσαι η σταθερή μου δύναμη
Ο βράχος πάνω στον οποίο στέκομαι
Οι δικοί Σου τρόποι είναι πάντα υψηλότεροι



Lauren Daigle - Trust In You

 Letting go of every single dream
I lay each one down at Your feet
Every moment of my wandering
Never changes what You see


I try to win this war
I confess, my hands are weary, I need Your rest
Mighty warrior, king of the fight
No matter what I face You're by my side





When You don't move the mountains
I'm needing You to move
When You don't part the waters
I wish I could walk through
When You don't give the answers
As I cry out to You
I will trust, I will trust, I will trust in You



Truth is, You know what tomorrow brings
There's not a day ahead You have not seen
So let all things be my life and breath
I want what You want Lord and nothing less



When You don't move the mountains
I'm needing You to move
When You don't part the waters
I wish I could walk through
When You don't give the answers
As I cry out to You
I will trust, I will trust, I will trust in You
I will trust in You



You are my strength and comfort
You are my steady hand
You are my firm foudation
The rock on which I stand
Your ways are always higher



Your plans are always good
There's not a place where I'll go
You've not already stood



When You don't move the mountains
I'm needing You to move
When You don't part the waters
I wish I could walk through
When You don't give the answers
As I cry out to You



I will trust, I will trust, I will trust in You
I will trust in You
I will trust in You
I will trust in You

"Σε εμπιστεύομαι"

Απελευθερώνοντας κάθε όνειρο
Τοποθετώ το καθένα στα πόδια Σου
Κάθε στιγμή της περιπλάνησής μου
Ποτέ δεν αλλάζει αυτό που βλέπεις

Προσπαθώ να κερδίσω αυτόν τον πόλεμο
Το ομολογώ, τα χέρια μου είναι κουρασμένα Χρειάζομαι την ξεκούρασή Σου
Δυνατός πολεμιστής, βασιλιάς του αγώνα
Ανεξάρτητα από το τι αντιμετωπίζω

 Είσαι δίπλα μου

Όταν δεν μετακινείς τα βουνά, 

Σε χρειάζομαι για να κινηθώ
Όταν δεν χωρίζεις τα νερά 

Εύχομαι να μπορούσα να τα περπατήσω
Όταν δεν δίνεις τις απαντήσεις

Καθώς Σου φωνάζω
Θα εμπιστευθώ, θα εμπιστευτώ, θα εμπιστευτώ Εσένα!

Η αλήθεια είναι, Ξέρεις τι φέρνει το αύριο
Δεν υπάρχει μια μέρα μπροστά που δεν έχεις  δει
Έτσι, άσε όλα τα πράγματα να είναι η ζωή μου και η αναπνοή μου
Θέλω ό, τι θέλεις Κύριε και τίποτα λιγότερο

Όταν δεν μετακινείς τα βουνά, 

Σε χρειάζομαι  για να κινηθώ
Όταν δεν χωρίζεις τα νερά που 
θα ήθελα να περάσω
Όταν δεν δίνεις τις απαντήσεις, όπως σας φωνάζω
Θα εμπιστευθώ, θα εμπιστευτώ, θα εμπιστευτώ σε Σένα!

Είσαι η δύναμή μου και η παρηγοριά μου

Είσαι το σταθερό μου χέρι
Είσαι η σταθερή μου δύναμη
Ο βράχος πάνω στον οποίο στέκομαι
Οι δικοί Σου τρόποι είναι πάντα υψηλότεροι

Οι τρόποι σας είναι πάντα υψηλότεροι
Τα σχέδιά σας είναι πάντα καλά
Δεν υπάρχει τόπος όπου θα πάω, δεν έχετε ήδη σταθεί

Όταν δεν μετακινείς τα βουνά, χρειάζομαι να μετακομίσεις

Όταν δεν χωρίζεις τα νερά 
Εύχομαι να μπορούσα να τα περπατήσω
Όταν δεν δίνεις τις απαντήσεις

Καθώς Σου φωνάζω
Θα εμπιστευθώ, θα εμπιστευτώ, θα εμπιστευτώ Εσένα!



Θα εμπιστευθώ  Εσένα!
Θα εμπιστευθώ  Εσένα!
Θα εμπιστευθώ  Εσένα!





Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2017

Η εικόνα στο χειρουργείο του Αγίου Λουκά

Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ 2.4 ΟΡΑΜΑ
Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

1. Η εικόνα στο χειρουργείο του Αγίου Λουκά


Ο Βαλεντίν (σημ.: Βαλεντίν Φελίξοβιτς Γιασενέτσκι ήταν το όνομα του Αγίου Λουκά του ιατρού, προτού χειροτονηθεί επίσκοπος) ήταν βαθύτατα πιστός και αυτή η πίστη του φαινόταν απ’ τη ζωή και τα έργα του. Η αγάπη του για τον ασθενή, το μεγάλο ενδιαφέρον του για τον πάσχοντα άνθρωπο, πήγαζαν από τη βαθιά πίστη του στον Θεό. Είναι πολύ χαρακτηριστικό ότι, πριν ξεκινήσει την εγχείρηση, πάντα έκανε το σημείο του σταυρού. Στο χειρουργείο είχε κρεμασμένη την εικόνα της Παναγίας. Προσευχόταν με θέρμη μπροστά στην εικόνα για λίγα λεπτά. Έπειτα μ’ ένα βαμβάκι ποτισμένο με ιώδιο έκανε το σημείο του σταυρού στο σώμα του ασθενούς, στο μέρος που θα γινόταν η τομή. Έτσι, με την επίκληση της βοήθειας του Θεού, της Παναγίας, των αγίων, προχωρούσε στην επέμβαση. Μόνο κάτω απ’ αυτά έλεγε με επισημότητα: «το νυστέρι». Οι κινήσεις του αυτές παραξένευαν όσους δεν τον γνώριζαν. Αργότερα, οι γιατροί που δεν είχαν σχέση με την Εκκλησία, έπαψαν να δίνουν σημασία, ενώ οι πιστοί γιατροί το έβλεπαν ως κάτι φυσικό για τον πιστό γιατρό.
Στις αρχές του 1920 μία από τις επιτροπές ελέγχου έδωσε εντολή να ξεκρεμάσουν την εικόνα. Αντί
για απάντηση ο Βαλεντίν Φελίξοβιτς έφυγε από το νοσοκομείο και δήλωσε πως θα επέστρεφε μόνον
όταν η εικόνα μπει και πάλι στη θέση της. Ο καθηγητής Οσάνιν θυμάται πως η επιτροπή είχε εκφράσει την άποψη ότι «το χειρουργείο είναι δημόσια υπηρεσία. Έχουμε διαχωρίσει το κράτος από την εκκλησία. Εάν ο χειρουργός σας θέλει να προσεύχεται, με γεια του με χαρά του, αλλά ας κρατήσει την εικόνα στο σπίτι του». Ο Βόινο Γιασενέτσκι επανέλαβε πως δεν μπαίνει στο χειρουργείο. Εκείνη όμως την ώρα ένα στέλεχος του κόμματος έφερε την γυναίκα του για άμεση επέμβαση στο χειρουργείο. Η γυναίκα ήταν κατηγορηματική και απαιτούσε να την χειρουργήσει ο Βόινο Γιασενέτσκι. «Τον κάλεσαν στην αίθουσα του επισκεπτηρίου» γράφει ο καθηγητής Οσάνον. «Είπε και πάλι πως λυπάται πάρα πολύ, αλλά σύμφωνα με τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις δεν μπορεί να μπει στο χειρουργείο, αν δεν κρεμάσουν την εικόνα στη θέση της». Ο σύζυγος της άρρωστης έδωσε τον λόγο του πως αύριο η εικόνα θα ήταν στη θέση της, μόνο να γίνει αμέσως η επέμβαση. Την ίδια στιγμή ο Βόινο Γιασενέτσκι ξεκίνησε για την πτέρυγα του χειρουργείου και χειρούργησε τη γυναίκα, η οποία έγινε καλά. Την επομένη το πρωί, η εικόνα, πράγματι, μπήκε στη θέση της».
Άγιος Λουκάς, αρχιεπ. Κριμαίας, Αγάπησα το μαρτύριο: Αυτοβιογραφία
Φάκελος Μαθήματος Γ' Λυκείου

Σάββατο 11 Νοεμβρίου 2017

Αναζητείται ο πλησίον

"ἰδὼν αὐτὸν ἐσπλαγχνίσθη!"

Αναζητείται ο πλησίον
σ' ένα κόσμο που κατακρίνει
και φοράει ταμπέλες στους πάντες.
Αναζητείται ο πλησίον
σε μια κοινωνία που καταριέται το διαφορετικό
κι αφορίζει ό,τι δεν της μοιάζει.

Αναζητείται ο πλησίον
μέσα σε μια μάζα από ξερόλες
που διψούν για ανθρωποφαγία
του γκέι, του αλλόθρησκου, του εξαρτημένου, του χοντρού,
του περιθωριακού, του δεξιού, του αριστερού,
του άθεου, του θρήσκου,
του ξένου που ήρθε να μας μολύνει.
Αναζητείται ο πλησίον
ανάμεσα σε όλους εμάς
που διαπράττουμε το αμάρτημα της ανοχής,
που ακούμε, αλλά δεν διαμαρτυρόμαστε,
εφησυχασμένοι στον ωχαδελφισμό μας,
μην έχοντας συναίσθηση
πως τον κόσμο δεν τον κάνουν χειρότερο «αυτοί»,
αλλά εμείς, οι αιωνίως "λευίτες και ιερείς"...
Αναζητείται ο πλησίον!
Καλή Κυριακή
(Η’ Λουκά, παραβολή του καλού Σαμαρείτη)
Από το fb της Φωτεινής Οικονόμου

Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2017

Το νόημα της Παράδοσης απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις.

Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΡΗΣΚΕΙΑ 2.3 ΠΑΡΑΔΟΣΗ (3ο δίωρο)


Ο Σεβ. Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος μιλά στο φακό της "Πεμπτουσίας"  για το νόημα της Παράδοσης απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις και την ελπίδα που οφείλει να δώσει η Εκκλησία στις δυσκολίες της ζωής.

Σάββατο 4 Νοεμβρίου 2017

Το μυστικό τραγούδι της γης

Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ - ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ 1.4 ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ (4ο δίωρο)

Baraka

Η σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον μέσα από εκθαμβωτικές σκηνές από
 τελετουργίες φυλών της Ασίας και Αφρικής.


Σε ένα φιλμ όπου τα λόγια είναι περιττά, θα κάνετε το γύρο του κόσμου. Ο ύμνος στην οικολογία, και ένα σπουδαίο δείγμα της ζωής του ανθρώπου πάνω στη γη μας, που έγινε και μεγάλη εμπορική επιτυχία. 

Baraka είναι μία αρχαία λέξη των Σούφηδων που σήμαινε «μια ευλογία, ή η πνοή, ή η ουσία της ζωής, από την οποία ξεδιπλώνεται η πορεία της εξέλιξης». Για πολλούς, το Baraka είναι η πιο αντιπροσωπευτική ταινία σ' αυτό το ύφος. Εξαίσια πλάνα από όλον τον κόσμο δείχνουν την ομορφιά και την καταστροφή της φύσης και της περιπέτεια του ανθρώπου στον πλανήτη μας. Οι εικόνες συνοδεύονται από ένα θαυμάσιο σάουντρακ, το οποίο περιλαμβάνει ζωντανές ηχογραφήσεις μοναχών.




Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2017

«Δεν θα ξεφύγεις από τον Θεό…»

   Πολλοί Χριστιανοί, τόσο στην Ανατολή όσο και στη Δύση, πάσχουν από μια εικόνα του Θεού που παραπέμπει στην περίοδο της μεσαιωνικής σχολαστικής θεολογίας. Τον αντιλαμβάνονται -και Τον τρέμουν- ως εκδικητικό κριτή που, θυμωμένος από την αμαρτωλότητά μας, απαιτεί από μας κάποια μορφή εξευμενισμού: μια πληρωμή που θα διασκεδάσει τη θεία οργή(...) Είναι πεπεισμένοι ότι για να σωθούν από την αιώνια καταδίκη, πρέπει να εξιλεωθούν προσωπικά για τις αμαρτίες τους μέσα από κάποιο έργο που θα προσφέρουν οι ίδιοι: ίσως πρέπει να συσσωρεύσουν πολλές καλές πράξεις, ώστε να ισοφαρίσουν τα λάθη τους στη ζυγαριά της Θείας Δικαιοσύνης ή να σηκώσουν κάποιο προσωπικό σταυρό για να εξαγνιστούν από την ενοχή και να ελευθερωθούν από τη συνέπεια της αμαρτίας, που είναι ο θάνατος. (...)
Η εικόνα του "τιμωρού" Θεού μέσα από ένα  αμερικάνικο παραδοσιακό folk – θρησκευτικό τραγούδι που έχουν ηχογραφήσει και έχουν τροποποιήσει πολλοί καλλιτέχνες από διάφορα είδη μουσικής (country, folk, gospel μέχρι και techno).
Στο "God's Gonna Cut You Down"οι στίχοι αποτελούν μια προειδοποίηση προς τους (αμετανόητους) αμαρτωλούς ότι όσο και αν προσπαθούν σκληρά, στο τέλος δεν θα αποφύγουν την Κρίση του Θεού. Ο Θεός λέει στον αφηγητή του τραγουδιού να πάει να πει στο ψεύτη με την μεγάλη γλώσσα, στον τύπο της νύχτας, στον περιπλανώμενο, στον χαρτοπαίκτη και στον συκοφάντη ότι ο Θεός θα τους κόψει όλους».
Πιο γνωστή και δυνατή εκτέλεση είναι του μεγάλου Johnny Cash από το δίσκο που κυκλοφόρησε μετά τον θάνατό του, ‘American V: A Hundred Highways’ (2006).
πηγή
God's Gonna Cut You Down- Johnny Cash


"God's Gonna Cut You Down"

You can run on for a long time
Run on for a long time
Run on for a long time
Sooner or later God'll cut you down
Sooner or later God'll cut you down




Go tell that long tongue liar
Go and tell that midnight rider
Tell the rambler, the gambler, the back biter
Tell 'em that God's gonna cut 'em down
Tell 'em that God's gonna cut 'em down






Well my goodness gracious let me tell you the news
My head's been wet with the midnight dew
I've been down on bended knee talkin' to the man from Galilee
He spoke to me in the voice so sweet
I thought I heard the shuffle of the angel's feet
He called my name and my heart stood still
When he said, "John go do My will!"






Go tell that long tongue liar
Go and tell that midnight rider
Tell the rambler, the gambler, the back biter
Tell 'em that God's gonna cut 'em down
Tell 'em that God's gonna cut 'em down



You can run on for a long time
Run on for a long time
Run on for a long time
Sooner or later God'll cut you down
Sooner or later God'll cut you down




Well you may throw your rock and hide your hand
Workin' in the dark against your fellow man
But as sure as God made black and white
What's done in the dark will be brought to the light


You can run on for a long time
Run on for a long time
Run on for a long time
Sooner or later God'll cut you down
Sooner or later God'll cut you down


Go tell that long tongue liar
Go and tell that midnight rider
Tell the rambler, the gambler, the back biter
Tell 'em that God's gonna cut you down
Tell 'em that God's gonna cut you down
Tell 'em that God's gonna cut you down

Ο Θεός θα σας κάνει κομμάτια

Μπορείς να τρέχεις ξεφεύγοντας για πολύ καιρό..
Να τρέχεις ξεφεύγοντας για πολύ καιρό..
Να τρέχεις ξεφεύγοντας για πολύ καιρό..
Αργά ή γρήγορα ο Θεός θα σε κάνει κομμάτια,
αργά ή γρήγορα ο Θεός θα σε κάνει κομμάτια.

Πήγαινε πες σ' αυτόν τον μακρύγλωσσο ψεύτη,
πήγαινε πες σ' αυτόν τον μεταμεσονύχτιο καβαλάρη,
πες στον περιπλανώμενο, στον χαρτοπαίχτη, στον συκοφάντη,
πες τους ότι ο Θεός θα τους κάνει κομμάτια,
πες τους ότι ο Θεός θα τους κάνει κομμάτια.

Λοιπόν, με την ευγένεια της καλοσύνης μου ασε να σου πω τα νέα
το κεφάλι μου είναι ιδρωμένο με τη δροσιά του μεσονυχτίου,
έχω πέσει στα λυγισμένα μου γόνατα
μιλώντας με τον άντρα από την Γαλιλαία.
Μου μίλησε με μια φωνή τόσο αγαλλιαστική,
που νόμισα ότι άκουσα το τρίξιμο στα πόδια ενός αγγέλου,
είπε τ' όνομά μου και η καρδιά μου στάθηκε ακίνητη,
όταν είπε: "John πήγαινε κάνε το θέλημά μου!"

Πήγαινε πες σ' αυτόν τον μακρύγλωσσο ψεύτη,
πήγαινε πες σ' αυτόν τον μεταμεσονύχτιο καβαλάρη,
πες στον περιπλανώμενο, στον χαρτοπαίχτη, στον συκοφάντη,
πες τους ότι ο Θεός θα τους κάνει κομμάτια,
πες τους ότι ο Θεός θα τους κάνει κομμάτια.
Μπορείς να τρέχεις ξεφεύγοντας για πολύ καιρό..
Να τρέχεις ξεφεύγοντας για πολύ καιρό..
Να τρέχεις ξεφεύγοντας για πολύ καιρό..
Αργά ή γρήγορα ο Θεός θα σε κάνει κομμάτια,
αργά ή γρήγορα ο Θεός θα σε κάνει κομμάτια.

Λοιπόν, μπορείς να ρίχνεις την πέτρα σου κρύβοντας το χέρι σου,
δουλεύοντας στο κατασκόταδο ενάντια στον συνάνθρωπό σου,
όμως όσο σίγουρα ο Θεός έκανε το μαύρο και το άσπρο,
το ίδιο βέβαια ό,τι συνέβη στο σκοτάδι θα έρθει στο φως.

Πήγαινε πες σ' αυτόν τον μακρύγλωσσο ψεύτη,
πήγαινε πες σ' αυτόν τον μεταμεσονύχτιο καβαλάρη,
πες στον περιπλανώμενο, στον χαρτοπαίχτη, στον συκοφάντη,
Πες τους: "ο Θεός θα σας κάνει κομμάτια!".
Πες τους:" ο Θεός θα σας κάνει κομμάτια!".



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...