Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2019

Τι Θρησκευτικά χρειάζεται η Εκπαίδευση σήμερα;


Με πολλή χαρά και υπερηφάνεια σας παρουσιάζω το νέο μου βιβλίο στις εκδόσεις Gutenberg
Τι Θρησκευτικά χρειάζεται η Εκπαίδευση σήμερα;
Βασικά αφορά την Εκπαίδευση γενικά και το ερώτημα της γνώσης!
Τι χρειάζεται η Εκπαίδευση σήμερα; 
Τι χρειάζονται τα Θρησκευτικά στη σύγχρονη Εκπαίδευση;



Επιχειρούμε να απαντήσουμε με μία τρίχρονη μελέτη/έρευνα-δράση με εθνογραφικά στοιχεία. 
Ζήσαμε τρία χρόνια με τους/τις μαθητές/τριες ενός Γυμνασίου στη Δυτική Αττική, από την ημέρα εγγραφής μέχρι που αποφοίτησαν. Η ποικιλία προέλευσης, θρησκειών και πολιτισμών, η διαφορετικότητα, η συνύπαρξη και η ζωντάνια των παιδιών και εκπαιδευτικών αποτέλεσαν ένα προκλητικό περιβάλλον έρευνας για τη φύση της γνώσης και μάθησης, για τη θέση της θρησκευτικής γνώσης στο σχολείο και ιδιαίτερα για τη βιωματική διδακτική προσέγγισή της. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν όχι μόνο τη μετασχηματιστική δυναμική της εκπαίδευσης και σήμερα, αλλά και τις δυνατότητες που έχει μία «Μετασχηματιστική Θρησκευτική Εκπαίδευση» για την κοινωνία και τον άνθρωπο. 
Παρουσιάζουμε όλα τα σχέδια μαθήματος που πραγματοποιήσαμε, με πηγές, φύλλα εργασίας και περιγραφές όλων των δραστηριοτήτων. Παραθέτουμε όλα τα εργαλεία έρευνας και αξιολόγησης, γιατί είναι χρήσιμα εργαλεία στη διδακτική πράξη και την έρευνά της. Απευθυνόμαστε σε ερευνητές/τριες και φοιτητές/τριες, που σχετίζονται με την εκπαίδευση και την αγωγή, αλλά και σε εκπαιδευτικούς θεολόγους και δασκάλους που αγαπούν και τολμούν να διδάσκουν.
ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΑΣ - ΛΙΑΓΚΗΣ

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2019

Έρχου και ίδε


Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Θ.Ε. 3 ΚΟΙΝΩΝΙΑ 3.3 ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ (3ο δίωρο)


Οι χριστιανοί έχουν χρέος να απευθύνουν προς όλους τους ανθρώπους την κλήση για προσωπική γνωριμία και σχέση με το Χριστό, σύμφωνα με την πρόσκληση του Φιλίππου προς το Ναθαναήλ: "Έρχου και ίδε" (Ιωαν.1,47).
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B126/498/3244,13183/


Οι απαντήσεις σε καίρια θέματα είναι υπαρξιακές, όχι διανοητικές.
Όταν καταλάβει κανείς ότι για κάποιους ανθρώπους ο Χριστός είναι ο Θεός της ζωής τους και μπορούν να πεθάνουν για αυτόν,από εκεί και έπειτα μπαίνει σε ουσιαστικό προβληματισμό.
Οι απαντήσεις λοιπόν στα υπαρξιακά ζητήματα είναι προσανατολισμός της ζωής στο φως,το οποίο θα της δώσει τη δυνατότητα να συνεχίσει, γιατί χωρίς φως η ζωή τελειώνει.Άλλωστε,αν κλείσουμε κάτι στο σκοτάδι,μαραζώνει και πεθαίνει...

Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2019

Καυσοκαλύβια. Το Ιερό βήμα του Άθωνα



Τα Καυσοκαλύβια και η ευρύτερη περιοχή τους, σε ένα μοναδικό αφιερωματικό βίντεο εναέριας λήψης και ανάλυσης 4Κ.

Η περιοχή που αποκαλείται και ιερό βήμα του Άθωνα, βρίσκεται ακριβώς κάτω από τον Άθωνα στο νοτιότερο σημείο της Αθωνικής χερσονήσου, πήρε το όνομά της από τον Άγιο Μάξιμο Καυσοκαλύβη που ασκήτεψε στην περιοχή και οργανώθηκε σε ιδιόρρυθμη σκήτη από τον Άγιο Ακάκιο.

Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2019

ΘΕΟΥ ΚΑΤΟΙΚΗΤΗΡΙΑ, ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΡΓΑ

Η διαπολιτισμική ταυτότητα της νήσου Ρόδου μέσα από τους χώρους προσευχής.

Της Θεολόγου Ιωάννας Κλιάρη.
Το 4ο Γυμνάσιο Ρόδου, εμπνεόμενο από τη πολυπολιτισμική και διαθρησκευτική ταυτότητα του νησιού ανά τους αιώνες, ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένο σε θέματα που άπτονται της αρμονικής συνύπαρξης και συνεργασίας των ανθρώπων, προβαίνει σε συνεχείς δραστηριότητες για την προαγωγή αυτού του σκοπού.

Κομμάτι αυτής της προσπάθειας των μαθητών του σχολείου αποτελεί και το παρόν project, με απώτερο σκοπό την κατάδειξη της κοινής πορείας των τριών μονοθεϊστικών θρησκειών στο νησί της Ρόδου,μέσα από τους ποιο γνωστούς χώρους προσευχής, το οποίο αποτελεί, παράλληλα, και ένα σύντομο οδηγό  για την τοπική ιστορία του νησιού

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ.


"ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΞΕΝΟΙ"

Της Θεολόγου Ιωάννας Κλιάρη.
Το εξώφυλλο του δεύτερου "πνευματικού τέκνου " των απερίγραπτων μαθητών μου, μέσα από το μάθημα των θρησκευτικών!!!!
Ένα project εμπνεόμενο από τη φιλοξενία του Αβραάμ , στηριζόμενο στις προσωπικές μαρτυρίες των αλλοδαπών συμμαθητών τους, αφιερωμένο σε όλα αυτά τα παιδιά που δεν κατάφεραν να κάνουν το όνειρο τους πραγματικότητα φεύγοντας από τις πατρίδες τους....
9+ 1 ιστορίες του διπλανού θρανίου, μέσα από τα μάτια και τη πένα των παιδιών,σε μια προσπάθεια ανάδειξης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Καταστηθες ευχαριστίες στη κύρια Papastergiou Mina για την αφιλοκερδή και υπέροχη αρωγή της στην έντυπη παρουσίαση της συγκινητικής προσπάθειας των παιδιών!!!

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΠΆΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΌΝΑ

Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2019

Φώτης Κόντογλου



Τι μεγαλομανία σ έχει πιάσει και δεν βρίσκεις ησυχία και χτίζεις πατώματα απάνω στα πατώματα,κι έχεις δυό τρία αυτοκίνητα και κότερα και κάθε λογής μάταια πράγματα!
Γύρισε και κύτταξε και τον αδελφό σου,να δροσισθεί η ψυχή σου με την ευλογημένη καλωσύνη,που την ξεράνανε τα τσιμέντα,οι ψεύτικες κουβέντες,οι συμφεροντολογικές παρέες,οι συνοφρυωμένες αξιοπρέπειες.
Αν δεν μπορείς να κάνεις θυσίες,τουλάχιστον να συχαθείς την αδικία.Μην αδικείς.Η αδικία είναι σιχαμερή στρίγγλα,χωρίστρα των ανθρώπων,ανθρωποκτονία σαν τον πατέρα τον σατανά.
Φώτης Κόντογλου

Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2019

Σκιές και σιωπή - To kill a mockingbird (1962)


Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Θ.Ε. 3 ΚΟΙΝΩΝΙΑ 3.2 ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ (2ο δίωρο)

Το κύριο θέμα της ταινίας είναι οι προκαταλήψεις, η ανισότητα και ο ρατσισμός κατά των έγχρωμων πολιτών που επικρατούσε εκείνη την εποχή.



Κάπου στις αρχές του 1930, ενώ το οικονομικό κραχ έχει τσακίσει τα πάντα και η Αμερική ψάχνει τρόπους να ορθοποδήσει, σε μια μικρή κωμόπολη της Αλαμπάμα μένει ένας δικηγόρος με τα δυο παιδιά του. Η γυναίκα του δε ζει πια και τα μικρά του είναι σε ευαίσθητη ηλικία. Η διάκριση λευκών και μαύρων υπάρχει ακόμα και είναι πολύ έντονη, αν και τα πράγματα είναι σχετικά ήρεμα στην πόλη. Όταν ένας μαύρος εργάτης κατηγορείται για βιασμό με ελάχιστες ενδείξεις ότι αυτός διέπραξε το έγκλημα, ο Ατικους αναλαμβάνει την υπεράσπιση του εργάτη, προς έκπληξη των υπόλοιπων κατοίκων. Ξαφνικά, ο ίδιος αλλά και τα μικρά του παιδιά θα βιώσουν την αποδοκιμασία της τοπικής κοινωνίας, η οποία και μετά το πέρας της δικής δεν τον «συγχωρεί», και βάζει στόχο τα παιδιά του...

Αυτή η ταινία, βασισμένη στο κλασικό μυθιστόρημα της Lee Harper, μας μιλά για τους κινδύνους και τις δυσκολίες να αλλάξουμε την κοινωνική κατάσταση, να δομήσουμε μία άλλη κοινωνία, να μετατραπούν οι ιδεολογικές αξίες της παλιάς κοινωνίας και, στη θέση τους, να βάλουμε κάτι που θα είναι υγιές, πολιτισμένο και χρήσιμο για τον άνθρωπο. Η αναγέννηση της αμερικάνικης κοινωνίας εδώ αναπαρίσταται με τον πιο όμορφο και οικονομικό τρόπο, όσον αφορά στην αφήγηση, κάτι που, τελικά, αφορά όλους μας και είναι εντελώς διαχρονικό.
Το 1995 η ταινία επιλέχτηκε από την βιβλιοθήκη του Κογκρέσου  να διατηρηθεί ως ταινία μεγάλης Ιστορικής, Πολιτιστικής, και Αισθητικής αξίας.
 Πηγές 1-2-3

Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2019

Σπισισμός

Πολλοί από εμάς ζούμε με ζώα συντροφιάς, όπως σκύλους, γάτες και κουνέλια. Μοιραζόμαστε  τα σπίτια μας μαζί τους, τα θεωρούμε μέλη της οικογένειας και θρηνούμε όταν πεθαίνουν.
Ωστόσο, εμείς σκοτώνουμε και τρώμε άλλα ζώα που, αν πραγματικά το σκεφτούμε, δεν διαφέρουν από αυτά που αγαπάμε.
Αυτό είναι γνωστό ως σπισισμός   μια προκατάληψη εναντίων των μελών ενός διαφορετικού είδους.
Όπως ακριβώς έχουμε προσπαθήσει να τερματίσουμε τον ρατσισμό, τον σεξισμό και τις διακρίσεις λόγω ηλικίας μπορούμε επίσης να προσπαθήσουμε να τερματίσουμε τον σπισισμό.
Σπισισμός-βικιπαίδεια



Η σπουδαιότερη πράξη κάθε νοήμονος ανθρώπου είναι να επιλέξει την vegan διατροφή. Η βελτίωση σε κάθε επίπεδο ,υγείας ,θετικής σκέψης ,συναισθηματικής ισορροπίας είναι εμφανής από πολύ νωρίς .
Τα ζώα δεν αποτελούν τροφή για τον άνθρωπο ,είναι αυτόνομες υπάρξεις με κάθε δικαίωμα στην ζωή όπως εμείς ....
Εξάλλου τα ζώα είναι φίλοι μας ,και τους φίλους μας δεν τους τρώμε.

Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019

Αίσθηση κ'ψευδαίσθηση


Ο Θεός είναι μέσα στον άνθρωπο.
Ο άνθρωπος όμως πολλές φορές, βρίσκεται έξω από τον εαυτό του.
Όταν επιστρέψει σαν τον Άσωτο της Παραβολής στον εαυτό του («εις εαυτόν δε ελθών» Λουκ. ιε’ 20), τότε θα βρει το Θεό να τον περιμένει.
Ιερός Αυγουστίνος

Κύριε, έγραψα ένα ποίημα εχθές στο μάθημα των θρησκευτικών. 
Να σας το δείξω;

Κι αν -τελικά-υπάρχει Θεός, γιατί δεν τον βλέπω;
Κι αν -τελικά-υπάρχει Θεός, γιατί δεν τον ακούω;
Κι αν -τελικά-δεν υπάρχει Θεός, γιατί τον νιώθω;

Το μυαλό παίζει περίεργα παιχνίδια.
Μα η ψυχή δεν αστειεύεται!

Θαρρώ πως ο άνθρωπος δεν αντέχει τα "πρέπει" κ' τα "μη'.
Δεν είναι φτιαγμένος γι' αυτά.

Θαρρώ πως ο άνθρωπος δεν αντέχει στην κόλαση αυτή.
Δεν αντέχει με αυτή την ζωή, σ' αυτή την ζωή.
Η ψυχή του αγριεύει...

Γιατί ο Θεός είναι μέσα στον άνθρωπο,
ο άνθρωπος είναι εκτός εαυτού.
Θεοδώρα Παπαδοπούλου
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...