Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

"Χτίζοντας ένα πολύχρωμο σχολείο"


Ένα εκπληκτικό ΒΙΝΤΕΟ από το 5ο Λύκειο της Βέροιας

ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ!!!
Ένα υπέροχο βίντεο ανέβασαν πριν από λίγες ημέρες στο γνωστό διαδικτυακό τόπο του «You Tube», οι μαθητές του 5ου Λυκείου της Βέροιας. Με κεντρικό αντιρατσιστικό σύνθημα, «Όλοι διαφορετικοί, Όλοι ίσοι», οι νεαροί μαθητές έδωσαν ένα διαφορετικό και ιδιαίτερο χρώμα στέλνοντας τα δικά τους μηνύματα στην ίδια την κοινωνία που μαστίζεται αρκετές φορές από επιθέσεις ρατσισμού διαφόρων κοινωνικών ομάδων. Αξίζουν πολλά θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και τους καθηγητές για αυτήν την εξαιρετική πρωτοβουλία.ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:


Αναδημοσίευση: http://veriotis-veria.blogspot.gr

Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

ΤΟΛΜΗΣΤΕ!!!

Ο Φόβος: όσο μένεις στην επικράτειά του, Δεν Υπάρχεις.
 Όταν κάνεις ένα βήμα, Δεν Υπάρχει.

ΤΟΛΜΗΣΤΕ!

Τολμήστε!
Τολμήστε να αγαπήσετε!
Τολμήστε να είστε ο εαυτός σας!
Τολμήστε να αντιμετωπίσετε τους φόβους σας!


(Από τον φίλο το Γιώργο Νοτουλ.)
 http://enallaktikidrasi.com

Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

Η ΜΑΣΚΑ ΠΟΥ ΚΡΥΒΕΙΣ

Φανέρωσε μου τη μάσκα που κρύβεις κάτω από τη μάσκα που φοράς





Πριν λυτρωθείς απ' τα δάκρυα που πνίγεις
Πριν σε προδώσει η μυρωδιά της φωτιάς

Πριν τυλιχτείς στις αλυσίδες της θλίψης
Πριν αρνηθείς τις μαχαιριές της χαράς

Πριν σε τρομάξει το τραγούδι και φύγεις
Προτού χαθείς στην αγκαλιά μιας σκιάς

Φανέρωσέ μου τη μάσκα που κρύβεις
κάτω απ' τη μάσκα που φοράς

Τρύπες-Η μάσκα που κρύβεις (στίχοι)


(Α)πρόσωπα...




Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Love (The only treasure) Πρεσβ. Σάββας Κυράζογλου




Με ένα ξεχωριστό τρόπο, ο γνωστός για τις ευαισθησίες του σε θέματα προάσπισης των δικαιωμάτων των παιδιών σε όλον τον κόσμο, παπά Σάββας Κυράζογλου, παρουσιάζει ένα ξεχωριστό τραγούδι σε video μέσα από το οποίο, ο θεατής και ακροατής του θα συγκλονιστεί!
Ο παπά Σάββας είναι ένας παπάς που δεν λέει πολλά λόγια, μιλά με την μουσική και τους στίχους του και επιμένει να λέει προς κάθε κατεύθυνση πως: η μεγαλύτερη αμαρτία είναι να αδιαφορείς για τον άνθρωπο και ειδικά για τα παιδιά!
Εξάλλου και ο τίτλος του νέου του τραγουδιού τα λέει όλα... Αγάπη (Ο μόνος θησαυρός), μέσα από το οποίο κάνει την αγάπη εκτός από βίωμα τραγούδι, κατάθεση ψυχής. Γράφει λοιπόν:




How can I stop my tear
Πως μπορώ να σταματήσω το δάκρυ μου
when about wars I hear
όταν διαρκώς ακούω για πολέμους
how can I, how can I
πως μπορώ, πως μπορώ
How can I live in a lie
Πως μπορώ να ζω σε ένα ψέμα
when around me people die
όταν γύρω μου άνθρωποι πεθαίνουν
how can I, how can I
πως μπορώ, πως μπορώ

Love,love,love,love
Aγάπη,αγάπη,αγάπη,αγάπη
stop the war
σταματήστε τον πόλεμο
love,love,love,love
αγάπη,αγάπη,αγάπη,αγάπη
I can't any more
δεν αντέχω άλλο
love,love,love,love
αγάπη,αγάπη,αγάπη,αγάπη
the only treasure
ο μόνος θησαυρός
love,love,love,love
αγάπη,αγάπη,αγάπη,αγάπη
don't kill this pleasure
μη σκοτώνετε αυτή την ευχαρίστηση

How can I feel my dreams
Πως μπορώ να αισθανθώ τα όνειρά μου
I'm just flying without wings
αφού μόλις πετώ χωρίς τα φτερά μου
how can I, how can I
πως μπορώ, πως μπορώ
How can I walk away
Πως μπορώ να φύγω μακριά
like there is no other way
σαν να μην υπάρχει άλλος δρόμος
how can I, how can I
πως μπορώ, πως μπορώ

Ακούγοντας τους στίχους, η σκέψη σου σταματά στην Συρία, στην Ουκρανία και όπου αλλού οι άνθρωποι κάνουν την ζωή μας κόλαση!
Ο παπά Σάββας επιμένει να τραγουδά και το μόνο που θέλει να καταφέρει είναι η φωνή του να ξυπνήσει όλους όσους μπορούν ακόμα και κοιμούνται ήσυχοι όταν δίπλα τους... σε μια άλλη χώρα... σε κάποια άλλη γειτονιά της γης άνθρωποι πεθαίνουν.
Όταν αθώα παιδιά, αντί για το παιδικό γέλιο, γνωρίζουν το δάκρυ του θανάτου…
Τραγουδά για την αγάπη και δακρύζει… Δακρύζει για όσους μπορούν να σταματήσουν τον πόνο και δεν το κάνουν. Για όσους χρησιμοποιούν τον ανθρώπινο πόνο για να πλουτίσουν. Σε κάποια στιγμή, ακούγοντας το τραγούδι του, τον ρώτησα:
‘’ Παπά Σάββα, πιστεύεις πως μπορούν οι άνθρωποι να σταματήσουν να σπέρνουν τον όλεθρο;’’ Η απάντηση του ήταν καταλυτική: ‘’ Αν δεν το κάνουν οι άνθρωποι, σε κάποια στιγμή θα το κάνει ο Θεός… Όταν το καταλάβουμε αυτό, θα είναι αργά για όλους μας..."
Αναδημοσίευση: http://www.romfea.gr

Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

Τρίτη 25 Μαρτίου 2014

Το φεστιβάλ των χρωμάτων


Το φεστιβάλ των χρωμάτων, γνωστό και ως Holi, έχει τις ρίζες του στην Ινδία
 όπου γιορτάζεται κάθε χρόνο ο ερχομός της άνοιξης. Είναι μια παράδοση που 
γιορτάζεται από τους Ινδουιστές και όχι μόνο σε όλο τον κόσμο, και περιέχει
 πολύ διασκέδαση, μουσική, χορό και χρώματα.





“Δέσποινα” – Σταμάτης Σπανουδάκης


panagia_e_kardiotesa_agiographia_me_phulla_khrusou_-_23k




Είναι εδώ, πού βρέχει το δάκρυ και το αίμμα ποτίζει τη γή
είναι εδώ, στου ονείρου την άκρη, η κουβέντα Σου, παντοτινή
είναι εδώ, βουνά και λαγκάδια, πού οι ήρωες κάνουν γιορτή
είναι εδώ, κρυμμένα σημάδια, το μαχαίρι και ή προσευχή

Είναι εδώ, γενιές των Ελλήνων, που τα μάτια τους μάθαν στο φώς
είναι εδώ, η αλήθεια τού κόσμου, ενας άνθρωπος, ένας Θεός
είναι εδώ, το δάκρυ κι ο πόνος, πού αδελφώνονται με τη χαρά
είναι εδώ, πού ο Ενας και Μόνος, αγαπήθηκε αληθινά

Είναι εδώ, η καινούργια σελίδα, που τη γράφουνε οι δυνατοί
είναι εδώ, το φώς κι' η ελπίδα, πού απλώνονται σ' όλη τη γή
είναι εδώ, τού Αλέξανδρου η χώρα, το περβόλι κι' η Άγια Σοφιά
είναι εδώ, τού ήλιου τα δώρα, πού χτίζουν θαύματα αληθινά


Σάββατο 22 Μαρτίου 2014

"Δώσε μου λίγο ουρανό"



H ταινία καταπιάνεται με την κρίση και τις επιπτώσεις της στην καθημερινότητα του διπλανού μας. Αφενός μας δείχνει με χαρακτηριστικό τρόπο, τις συνθήκες που μπορεί να βιώσει μια οικογένεια λόγω της ανέχειας και αφετέρου αφήνει μια νότα αισιοδοξίας μέσω της αλληλεγγύης και της ανθρωπιάς που είναι το κυρίαρχο και διαχρονικό μήνυμα της ταινίας. 
Οι μαθητές καταφέρνουν να μας διδάξουν πως με απλούς και σχεδόν ανέξοδους τρόπους μπορούμε-εφόσον σκύψουμε για λίγο πάνω από τα προβλήματα του «πλησίον» μας- να βοηθήσουμε κάνοντας διπλό καλό. Τόσο στον διπλανό μας, όσο και στην ψυχή μας. Και αυτό ακριβώς είναι το μεγαλείο της προσφοράς. 
Το σενάριο και σ' αυτή την ταινία είναι μαθητικής εμπνεύσεως και συγκεκριμένα αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς 4 μαθητριών.

Το κινηματογραφικό έργο συμμετέχει στον 4ο πανελλήνιο διαγωνισμό μαθητικών ταινιών μικρού μήκους «Ένας πλανήτης ... μια ευκαιρία», που συνδιοργανώνουν η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας και η Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στα μέσα Μαρτίου 2014.
ΥΓ. Η ταινία έλαβε τιμητική διάκριση (τρίτη θέση).  

Χριστιανός και φασίστας-ρατσιστής δε γίνεται!


Γράφει ο Δημήτρης Γάτας gatas dimitris
  εκπαιδευτικός - θεολόγος 
Είναι διάχυτη η αντίληψη στην Ελληνική κοινωνία ότι ο χώρος της Εκκλησίας στέκεται  ευνοϊκά απέναντι σε ρατσιστικές και ξενοφοβικές αντιλήψεις όπως εκφράζονται από συγκεκριμένους πολιτικούς χώρους. Σε αυτό συμβάλουν ορισμένα άρθρα που γράφονται στον τύπο από Μητροπολίτες που, είτε είχαν σχέση με την χούντα, είτε είναι φορτισμένοι από έντονο «αντι-αριστερισμό».
Πόσο κοντά είναι άραγε αυτοί στο μήνυμα του Ευαγγελίου και στην ουσία του Ορθόδοξου Χριστιανισμού που υποτίθεται ότι πρεσβεύουν;
Ας δούμε παρακάτω κάποια χαρακτηριστικά σημεία μέσα από την Αγία Γραφή και θα βγάλουμε συμπεράσματα.
Αρχικά στην Παλαιά Διαθήκη: ο Ισραήλ οφείλει να μην καταπιέζει τους ξένους γιατί ήταν κάποτε ξένος και αυτός (στη δουλεία στην Αίγυπτο), στο Δευτερονόμιο αναφέρεται:
Εάν θερίσης τον αγρόν σου και λησμονήσης εκεί ένα δεμάτι, δεν θα επιστρέψης να το πάρης. Αυτό θα είναι δια τον ξένον, δια το ορφανόν και την χήραν…( Δευτ. 24,19).
Εάν δε μαζεύης τις ελιές σου, δεν θα επιστρέψης να μαζέψης και εκείνες που έμειναν πίσω. Αυτές θα είναι δια τον ξένον και το ορφανόν και την χήραν• να ενθυμηθής δε ότι και συ υπήρξες δούλος (ξένος) εις την χώραν της Αιγύπτου, δια τούτο και εγώ σε διατάσσω να πράττης αυτά (Δευτ. 24,20).
Εάν δε τρυγήσης το αμπέλι σου, δεν θα γυρίσης να το ξανατρυγήσης, δια να μαζεύσης όσα τυχόν απέμειναν• αυτά θα είναι δια τον ξένον, δια το ορφανόν και την χήραν (Δευτ. 24,21).
Στην Καινή Διαθήκη, στο (κατά Ματθαίον, κεφ 25) Ευαγγέλιο ο ίδιος ο Χριστός είναι ξεκάθαρος στην παραβολή της τελικής κρίσης:
Πείνασα, και δε μου δώσατε να φάω, δίψασα, και δε μου δώσατε να πιω... γυμνός και δεν με ντύσατε... ξένος ήμουν, και δε με περιμαζέψατε… φυλακισμένος και δεν με υπηρετήσατε... άρρωστος, και δεν με επισκεφθήκατε … αν δεν βοηθήσατε τους έχοντες ανάγκη αδερφούς μας, είναι σαν να μη βοηθήσατε εμένα τον ίδιο
Στον επιτάφιο θρήνο ο Ιωσήφ παρακαλεί τον Πιλάτο να του δώσει το σώμα του Κυρίου για την ταφή:
Δος μοι τούτον τον ξένον
Τον ήλιο που έκρυψε τις ίδιες του τις ακτίνες και το καταπέτασμα του ναού που διερράγη, λόγω του θανάτου του Σωτήρος, ο Ιωσήφ όταν (τα) είδε, προσήλθε στον Πιλάτο και θερμά ικετεύει λέγοντας: Δώσε μου τούτο τον ξένο, που από βρέφος σαν ξένος φιλοξενήθηκε στον κόσμο. Δώσε μου τούτο τον ξένο, που οι ομόφυλοι από μίσος τον θανατώνουν σαν ξένο. Δώσε μου τούτο τον ξένο, που παραξενεύομαι να βλέπω του θανάτου το (παρά)ξενο. Δώσε μου τούτο τον ξένο, που ήξερε να φιλοξενεί τους πτωχούς και τους ξένους. Δώσε μου τούτο τον ξένο, που οι Εβραίοι από φθόνο τον απεξένωσαν από τον κόσμο. Δώσε μου τούτο τον ξένο, για να κρύψω σε τάφο, που σαν ξένος δεν είχε που να γείρει το κεφάλι.
Αλλά και αργότερα η Εκκλησία παίρνει θέση:
Ο όρος της Τοπικής Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου (1872) καταδίκης του εθνοφυλετισμού:
Διακηρύσσεται ότι ο φυλετισμός είναι όχι μόνον ξένος προς την Εκκλησία, αλλά και πολέμιος. Δηλαδή ο εθνοφυλετισμός δεν μπορεί να συμβιβασθεί με την Ορθόδοξη Εκκλησία. Δεν είναι δυνατόν να προτάσσεται η ιδιαίτερη φυλή και το ιδιαίτερο έθνος σε βάρος της Καθολικής Πίστεως, γιατί αυτό διασπά την ενότητα της Εκκλησίας, την οποία στηρίζει η Χάρη του Θεού και οι αγώνες των αγίων Πατέρων.
Μετά από αυτά ακολουθεί η καταδίκη και η αποκήρυξη τόσο του φυλετισμού όσο και αυτών που τον αποδέχονται και δημιουργούν φυλετικές παρασυναγωγές, καθώς επίσης και όλων εκείνων που συμφωνούν με τις αντικανονικές ενέργειες των εθνοφυλετιστών. Όλοι αυτοί χαρακτηρίζονται ξένοι προς την Εκκλησία του Χριστού και επομένως σχισματικοί.
Σήμερα η πράξη της Εκκλησίας:
xristianos-kai-fasistasΕκατοντάδες συσσίτια που γίνονται από την Εκκλησία δε διαχωρίζουν τους ανθρώπους σε Έλληνες και ξένους, όλοι οι έχοντες ανάγκη λαμβάνουν βοήθεια.
ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ: 190 ψυχούλες παιδιών, από όλη τη Γη και από όλα τα θρησκεύματα, χωρίς γονείς ή μόνο με έναν και αυτόν πάμπτωχο, φιλοξενεί η Κιβωτός του Παπαντώνη στις φτωχογειτονιές της Ακαδημίας Πλάτωνος.
Επομένως, χριστιανός και φασίστας- ρατσιστής γίνεται; Έ, όχι δε γίνεται!

Δημοσιεύτηκε στον ΑντίΛογο Πιερίας στις 14/03/2014.

MAN - IN THE FALL

Δύο εξαιρετικές ταινίες μικρού μήκους του Steve Cutts.

MAN from Steve Cutts on Vimeo.

Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014

Η εξεταστέα ύλη των Θρησκευτικών της Α' Λυκείου


ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Αριθμ. 20895/Γ2
Καθορισμός εξεταστέας ύλης των μαθημάτων της Α΄
τάξης Ημερησίου και των Α΄ και Β΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2013−2014.

Θρησκευτικά
Η εξεταστέα ύλη στο μάθημα των Θρησκευτικών για
την Α΄ τάξη Ημερησίου ΓΕΛ είναι η ακόλουθη:
1. Η λατρεία στη ζωή των πιστών σήμερα
2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
3. Ο Χριστός εγκαινιάζει την αληθινή λατρεία
6. «Ποιήσωμεν άνθρωπον...»
7. Η παρουσία του Θεού στην ανθρώπινη ιστορία
8. Χριστούγεννα: η γιορτή της ενανθρώπησης του
Θεού
9. Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από
τη λατρεία
10. «Προσκυνούμεν σου τα Πάθη Χριστέ..»
11. Η Ανάσταση του Χριστού
12. «Θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν...»
13. Τι μπορεί να μάθει ο άνθρωπος για το Θεό; Προ−
σέγγιση της γιορτής της Μεταμόρφωσης
14. Ο Τριαδικός Θεός: οι γιορτές της Πεντηκοστής και
του Αγίου Πνεύματος
15. Συναγμένοι στη Θεία Ευχαριστία: η ουσία της Εκ−
κλησίας
16. Παναγία, η μητέρα του Χριστού
18. Οι άγιες εικόνες: έκφραση της πίστης
19. Η μνήμη των αγίων, αφορμές για ένα σύγχρονο
ανθρωπολογικό προβληματισμό
21. Η είσοδος και ένταξη στη Εκκλησία: τα μυστήρια
του Βαπτίσματος και του Χρίσματος
22. Ίδρυση και ιστορική εξέλιξη της Θείας Ευχαριστίας
23. Το βαθύτερο νόημα της Θείας Λειτουργίας
24. Το μυστήριο της Μετανοίας
25. Η ευλογία για μια ζωή συζυγίας: το βαθύτερο νόημα
του μυστηρίου του Γάμου
26. Πνευματική διακονία: το μυστήριο της Ιεροσύνης
30. Ο πλούτος της εκκλησιαστικής ποίησης (Υμνο−
γραφία)
31. Προβληματισμοί για τη λειτουργική γλώσσα και
μουσική
32. Η θέση των λαϊκών στη σύγχρονη λατρεία, επιση−
μάνσεις και προβληματισμοί
33. Η γυναίκα στη λατρεία
37. Πνευματισμός−εσωτερισμός−δεισιδαιμονία−Προλή−
ψεις
38. Η Μασονία
40. Τέσσερα παραδείγματα
41. Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά


ACTIVE MEMBER - ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ ΠΑΡΑΞΕΝΕ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ !!!




Bάζω λίγο σκοτάδι και λιγάκι βροχή
για να σου φτιάξω μια παράξενη αρχή
και να σε ξεμακρύνω λίγο από τη σκέψη σου
που έτσι κι αλλιώς σε συνερίζεται το κέφι σου.

Σε πάω σε δρόμο μικρό, σε σοκάκι παλιό
σ' ένα αιώνια ποτισμένο απ' το κρασί καπηλειό,
μέρος κακόφημο, ακόμα και για το στοχασμό μου
που ούτε κι ο φόβος δε με φέρνει στ' όνειρό μου.
Εδώ λοιπόν, θα μοιραστώ μια ιστορία μαζί σου
που 'ναι σα να συνέβη χθες και ορκίσου
αν σε πειράξει τόσο που ντραπείς
πουθενά να μη τη πεις.

Καλώς ήρθες, ξένε στο τόπο μου
άραξε δίπλα να σου βάλω ένα κρασί να πιεις
συγχώρεσέ με λιγάκι για τον τρόπο μου,
μα με βρήκες στην αγκαλιά της ντροπής.

Ξέμεινα μόνος μου, πάρε και κάτσε όπου θες
κουρασμένο σε βλέπω, πρέπει καιρό να γυρίζεις,
όμως μέσα στη ζαλάδα μου και πίσω απ' τις σκιές
σα να μου φαίνεται πως κάτι μου θυμίζεις.

Γεια σου και σένα, έλειπα χρόνια ήμουνα κάπου μακριά
με φέραν πίσω δυνατές φωνές
και κάποιες τύψεις που μου είπαν πως εδώ κοντά
έχω γεννηθεί κι έχω πεθάνει δυο χιλιάδες φορές.

Ω, να τα μας, καλά είπα όταν σε είδα
πως σίγουρα παράξενα θα πρέπει να μιλάς
από άλλο κόσμο έχεις απάνω σου σφραγίδα
αυτά τα αγκάθια στο κεφάλι και τα ρούχα που φοράς.

Κάποτε κάποιοι μου το φόρεσαν για στέμμα
και με χλευάζανε μεγάλο βασιλιά
ακόμα τρέχει από τότε φρέσκο αίμα
σ' αυτά που ανέβηκαν του χρόνου τα σκαλιά.
γι' αυτό με βλέπεις μέσα στις σκιές
σαν να φοβάμαι και να θέλω να γλιτώσω
μια προσευχή σ' ένα περβόλι με ελιές
δε με αφήσανε ποτέ να την τελειώσω...

Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014

Lemon & Lime


     Mια ταινία μηκρού μήκους για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους
 «Ένας πλανήτης.... μια ευκαιρία».
Η ταινία απέσπασε το πρώτο βραβείο.

    Η μητέρα της Σελήνης είναι κωφάλαλη.

 Μέσα από ένα ανατρεπτικό όνειρο η Σελήνη συνειδητοποιεί τα προβλήματα και τις
 δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με ειδικές ανάγκες και έτσι οδηγείται στην κάθαρση.

“Πάτερ ημών, των μαρτύρων…”


Ένας πολύ όμορφος βραζιλιάνικος χριστιανικός ύμνος, σαφώς επηρεασμένος
 από το κίνημα της Θεολογίας της Απελευθέρωσης

                                 
Ελεύθερη απόδοση:
Πάτερ ημών, των περιθωριοποιημένων φτωχών
Πάτερ ημών, των μαρτύρων, των βασανισμένων
Το όνομά σου αγιάζεται από όσους πεθαίνουν υπερασπιζόμενοι την ζωη
Το όνομά σου δοξάζεται όταν η δικαιοσύνη είναι το μέτρο μας
Η βασιλεία σου είναι ελευθερία, αδελφοσύνη, ειρήνη και κοινωνία
Ανάθεμά σε όλη τη βία που κατατρώει τη ζωή με την καταπίεση
Θέλουμε να κάνουμε το θέλημά σου, ο Θεός είναι ο αληθινός απελευθερωτής
Εμείς δεν θα ακολουθήσουμε τα διεφθαρμένα δόγματα της καταπιεστικής εξουσίας
Ζητάμε από Εσένα τον άρτο της ζωής, τον άρτο της ασφάλειας, τον άρτο για τα πλήθη
Τον άρτο που οδηγεί την ανθρωπότητα, που κτίζει ανθρώπους αντί για όπλα
Συγχώρεσέ μας όταν σιωπούμε μπροστά στο φόβο του θανάτου,
Συγχώρεσε και κατάστρεψε τα βασίλεια όπου η διαφθορά είναι ισχυρότερη.
Προστάτεψέ μας από τη σκληρότητα των ταγμάτων του θανάτου, από αυτούς που
 εξουσιάζουν
Πάτερ ημών, επαναστατικέ συνεργάτη των φτωχών, Θεέ των καταπιεσμένων
Πατέρα ημών, επαναστατικέ συνεργάτη των φτωχών, Θεέ των καταπιεσμένων
Πάτερ ημών, των περιθωριοποιημένων φτωχών
Πάτερ ημών, των μαρτύρων, των βασανισμένων
(ΔΕ 18. Το χριστιανικό ήθος ως υπέρβαση των προκαταλήψεων του κόσμου - Σύγχρονες θεολογικές ζυμώσεις) 

 http://alliotikathriskeytika.blogspot.com

Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

«Τα κορίτσια δεν είναι γυναίκες»

Δεκατέσσερα εκατομμύρια κραυγές «Τα κορίτσια δεν είναι γυναίκες» . 
Με αυτό τον τρόπο κλείνει το σοκαριστικό βίντεο που δημοσιοποιήθηκε μέσα στο Σαββατοκύριακο με πρωταγωνίστρια την Julie Gayet, γαλλίδα ηθοποιό και ένα μικρό κοριτσάκι.
14 εκατομμύρια κραυγές
 Σκοπός του βίντεο είναι η ενημέρωση του κοινού για το μείζον θέμα του γάμου των ανήλικων κοριτσιών.





 Ένα φαινόμενο το οποίο τείνει να εξαλειφθεί στις δυτικές κοινωνίες αλλά είναι πολύ διαδεδομένο σε αρκετές χώρες της Αφρικής, της Λατινικής Αμερικής και της Ασίας. 
Πολλά από αυτά τα κορίτσια, που δεν έχουν μπει καν στην εφηβεία, γίνονται θύματα προσυμφωνημένων γάμων μεταξύ οικογενειών, κάτι που θεωρείτο απαραίτητο διπλωματικό μέσο μεταξύ αριστοκρατικών οικογενειών για να δημιουργηθούν ισχυρές σχέσεις εξουσίας. 
Στην Αφρική, πολλές χώρες έχουν προσπαθήσει να θέσουν το κατώτατο όριο ηλικίας στα 16 ή στα 18 έτη, κάτι το οποίο δεν έχει γίνει από όλους δεκτό καθώς εξακολουθεί να θεωρείται παράδοση. 
Σε πολλές φυλές, οι γάμοι γίνονται για να καλυφθούν οικονομικές ανάγκες της οικογένειας του κοριτσιού. Όσο πιο μικρό είναι το κορίτσι, τόσα πιο πολλά χρήματα θα πληρώσει ο υποψήφιος γαμπρός. Στο Τσαντ και στο Νίγηρα, πάνω από το 70% των κοριτσιών έχει παντρευτεί πριν κλείσει τα 18. 
Στη Μέση Ανατολή, τα πράγματα δεν είναι πολύ διαφορετικά. Ενώ έχει ορισθεί από τον νόμο κατώτατο όριο τα 15, πολλές φυλές παραβιάζουν τον νόμο και σε πολλές περιπτώσεις, η ηλικία των κοριτσιών δεν ξεπερνά τα 8 έτη. Ιδιαίτερα στην Σαουδική Αραβία, οι υποψήφιοι γαμπροί αγοράζουν τα κορίτσια από τις οικογένειές τους χωρίς να παραβιάζουν τον νόμο, ο οποίος δικαιολογεί τον γάμο ανηλίκων όταν η νύφη είναι άνω των 9 ετών. 
Στην Ευρώπη, τα περιστατικά γάμου ανηλίκων είναι ελάχιστα. Παρόλα αυτά, στις κοινότητες Ρομά, εάν υπάρξει συμφωνία μεταξύ των οικογενειών, μπορεί να γίνει γάμος μεταξύ ανηλίκων, κάτι που πολλές φορές οδηγεί σε αρπαγή της νύφης, με αποτέλεσμα πολλά κορίτσια να καταλήγουν σε διεθνή κυκλώματα εμπορίας ανθρώπων. 
Τα στοιχεία των Ηνωμένων Εθνών είναι ανησυχητικά. Ενδεικτικά: Νιγηρία 75% Τσαντ 72% Μπαγκλαντές 66% Γουινέα 63% Κεντροαφρικανική Δημοκρατία 61 % Μαλάουι 50% Σιέρα Λεόνε και Μπουργκίνα Φάσο 48 % Σομαλία 45% Δομινικανή Δημοκρατία 40 % Συνέπειες αυτής της καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αλλά και των βασικών δικαιωμάτων των παιδιών όπως η εκπαίδευση είναι, εκτός από το ψυχολογικό σοκ και την χαμένη αθωότητα, τα περισσότερα κορίτσια να πέφτουν θύματα βιασμού και κακοποίησης ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις υπάρχει κίνδυνος να χάσουν την ζωή τους πάνω στον τοκετό. 
Ένας ακόμα μεγάλος κίνδυνος είναι να κολλήσουν AIDS και άλλα σεξουαλικός μεταδιδόμενα νοσήματα γίνεται όλο και μεγαλύτερος, τουλάχιστον σύμφωνα με στατιστικές έρευνες για την Υποσαχάρια Αφρική. 
Η λέξη ελευθερία είναι για κάποια κορίτσια μια απλή λέξη, χωρίς νόημα αφού ποτέ δεν θα νιώσουν ελεύθερα. Η ισότητα ανδρών και γυναικών, για την οποία μάχονται γυναίκες σε ολόκληρο τον δυτικό κόσμο, είναι ένα όνειρο άπιαστο αφού αυτά τα κορίτσια ζουν εγκλωβισμένα σε έναν εφιάλτη. 

Πηγή : Paidorama.com 

Δείτε και ΕΔΩ

Μοναστικά τάγματα του Ισλάμ


Τα μουσουλμανικά μοναστικά τάγματα, μέσα από τα οποία εκφράσθηκε η σουφική παράδοση, ονομάσθηκαν «τορίκα». Τα μέλη τους ζούσαν σε κοινόβια, που ονομάζονταν τεκέδες και διέπονταν από αυστηρούς κανόνες: σωματική άσκηση, νηστεία, υπακοή, φιλανθρωπία.

Τα πιο γνωστά μοναστικά τάγματα (τα περισσότερα σιιτικά), είναι τα ακόλουθα:

Μελαμήδες (τάγμα των μελαμί)
Καλεντερήδες (τάγμα των καλεντέρ)

Το τάγμα αυτό πήρε το όνομά του από τον ιδρυτή του, Καλεντέρ. Οι οπαδοί του τάγματος, που ονομάζονταν και οπταλήδες, ξύριζαν το κεφάλι τους και αφιέρωναν τη ζωή τους σε προσευχές και νηστείες. Το τάγμα ιδρύθηκε τον 11ο αιώνα και ανέπτυξε δράση σε διάφορες περιοχές (Ιράκ, Περσία, Συρία, Αίγυπτο, Κεντρική Ασία και Ινδία).
Μπεκτασήδες (τάγμα των μπεκτασί)
Από τα πλέον σημαντικά μοναστικά τάγματα του Ισλάμ είναι το τάγμα των μπεκτασήδων. Πήρε το όνομά του από τον ιδρυτή του, Σεγίτ Μουχαμέτ Μπεκτάς. Πρόκειται για σιιτικό τάγμα, καθώς οι οπαδοί του παραδέχονται τον γαμπρό του Μωάμεθ Αλή, ως διάδοχο του Προφήτη.
Το τάγμα των μπεκτασήδων είναι το πιο γνωστό σιιτικό μοναστικό τάγμα του Ισλάμ.


 Το τάγμα των Ριφαΐ (Ρουφαΐ)

Το τάγμα αυτό είναι γνωστό ως τάγμα των «Ωρυόμενων δερβίσηδων». Ιδρυτής του υπήρξε ο σεΐχης Σεγίτ Αχμέτ Ελ Ριφαΐ (Ρουφαΐ) (1107-1175).
Η μυστικιστική παράδοση του τάγματος αυτού θεωρείται ότι έχει ως βάση τον χριστιανισμό. Οι δερβίσηδες του τάγματος υπέβαλλαν τον εαυτό τους κατά τη διάρκεια μυστικιστικής τελετής σε πολύ σκληρές δοκιμασίες. Αφού διέτρεχαν ομαδικά για πολλή ώρα την αίθουσα και πηδούσαν, βγάζοντας δυνατές κραυγές, στη συνέχεια κατάκοποι και σε κατάσταση εξάντλησης έβαζαν πυρακτωμένα αντικείμενα στο στόμα τους και κάρφωναν μαχαίρια στα χέρια και στο στήθος τους. Στο Μουσείο της Κωνσταντινούπολης φυλάσσονται πολλά από αυτά τα αντικείμενα, που χρησιμοποιούσαν οι δερβίσηδες Ριφαΐ.




Δερβίσηδες. (Ζητιάνοι) Υποχρεωτική Αγαμία, ζούν κοινοβιακή ζωή στα μοναστήρια (τεκέδες).  Εχουν ως τεχνικές για την επίτευξη της ένωσης με τον Θεό το «ντικρ» σιωπηλή επανάληψη των ονομάτων του Θεού και με ιερούς εκστασιακούς χορούς.
Από τις πρώτες ημέρες της ίδρυσης του τάγματος, ο δάσκαλος Τζελαλουντίν εισήγαγε στο τελετουργικό της προσευχής τη μουσική και τον χορό των δερβίσηδων. Ο χορός αυτός ήταν κυκλικός, ήταν δηλαδή μια περιδίνηση κάθε δερβίση περί τον εαυτό του. Μέσα από αυτή την κυκλική κίνηση και τη δημιουργία διαφόρων σχημάτων, οι μεβλεβήδες δερβίσηδες απεικόνιζαν την κίνηση του ηλιακού συστήματος και των πλανητών.

Με τις συνεχείς περιστροφές, οι δερβίσηδες οδηγούνταν σε εξαφάνιση του «εγώ», συντονίζονταν με τους ρυθμούς και την αρμονία των πλανητών και περιέπιπταν σε μια κατάσταση που τους βοηθούσε να ενωθούν με τον Θεό.

Κεμάλ διαλύων...

Το νεοτουρκικό κράτος, μετά την επικράτηση του Κεμάλ Ατατούρκ, αντιμετώπισε τα μοναστικά τάγματα του Ισλάμ ως μεσαιωνικές οργανώσεις και προχώρησε με νόμο στη διάλυσή τους.
Συγκεκριμένα, με τον νόμο της 30ής Νοεμβρίου 1925 αποφασίσθηκε το κλείσιμο όλων των μοναστηριών (τεκέδων) και αναχωρητηρίων. Όπως δήλωσε στη συζήτηση της 28ης Νοεμβρίου 1925 στην Τουρκική Εθνοσυνέλευση ο βουλευτής Ουρφάς σαφβέτ Μπέης, μόνο στην Κωνσταντινούπολη υπήρχαν περίπου 300 τεκέδες.
Παρά το κλείσιμο όμως των τεκέδων, για μεγάλο χρονικό διάστημα μυστικές οργανώσεις των ταγμάτων εξακολουθούσαν να λειτουργούν και να επιδίδονται σε τελετές, τις οποίες το επίσημο κεμαλικό καθεστώς αντιμετώπισε ως τελετές μαγείας. Μετά την κατάργησή τους στην Τουρκία, πολλά από τα τάγματα αυτά μεταφέρθηκαν στην Αλβανία (όπου καταργήθηκαν το 1945), στην Αίγυπτο και στη Συρία.
Στις μέρες μας ο σουφισμός αποτελεί παρελθόν, άξιος ιστορικής μελέτης, από το οποίο έχουν παραμείνει μόνο οι φολκλορικοί χοροί των δερβίσηδων.

Σάββατο 15 Μαρτίου 2014

Γιώργος Ρωμανός - Ο Μηνάς



Ο Μηνάς ήταν φτωχός και έμενε σε μια παράγκα,
 μα ήταν πάντα γελαστός κι ας τον παίρνανε για μάγκα.
Αχ φτωχέ Μηνά τι δυστυχία,
 Αχ φτωχέ Μηνά
Όταν ήτανε μικρός δούλευε στα καφενεία
τώρα που μεγάλωσε καθαρίζει τα σφαγεία

Αχ φτωχέ Μηνά τι δυστυχία,
 Αχ φτωχέ Μηνά
Όλοι τον κορόιδευαν πως δεν είχε τα μυαλά του
τόσο που καμιά φορά έκλαιγε μπροστά τους

Αχ φτωχέ Μηνά τι δυστυχία,
 Αχ φτωχέ Μηνά

Μα ο Μηνάς ήταν θηρίο κι ας τον λέγανε αλητήριο
και κερδίζει στο λαχείο γύρω στο ένα εκατομμύριο

Αχ φτωχέ Μηνά τι δυστυχία,
 Αχ φτωχέ Μηνά

Μα τον είπανε τρελό που έδωσε όλα τα λεφτά του
για να χτίσει ένα σχολειό κι εκκλησία στο χωρίο του

Αχ φτωχέ Μηνά τι δυστυχία,
 Αχ φτωχέ Μηνά

Κι έτσι έφτασε ξανά να τον δείχνουν σαν περνά
να γελάνε τα παιδιά και να του πετάν λουλούδια πάνω στ' άσπρα του μαλλιά
μα όμως δεν τον νοιάζει πια

Αχ φτωχέ Μηνά τι ευτυχία,
 Αχ φτωχέ Μηνά


Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Ναρκωτικά; Όχι και δεν ευχαριστώ....

 Ναρκωτικά; Όχι και δεν ευχαριστώ! from Παναγιώτης Ασημ. on Vimeo.

Ένα βίντεο - μήνυμα κατά των ναρκωτικών από μαθητές της Α΄ τάξης του Λυκείου Γαζίου. Το βίντεο δημιουργήθηκε στα πλαίσια της ερευνητικής τους εργασίας (υπό την επίβλεψη του θεολόγου Παναγιώτη Ασημακόπουλου) με γενικό τίτλο "Ηθικά διλήμματα και η ψυχολογία των εφήβων". Θα ακολουθήσουν κι άλλα....
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:http://theologosnaf.blogspot.gr

Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

Η θέση των λαϊκών στη σύγχρονη λατρεία, επισημάνσεις και προβληματισμοί

Ο θεσμός των διακονισσών και η χειροτονία των γυναικών


Το βράδυ της Δευτέρας  ο διατελέσας την δεκαετία του ’60 καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, 93 ετών σήμερα, τ. πρύτανης του ΕΚΠΑ και  τώρα ομότιμος καθηγητής Ευάγγελος Θεοδώρου μίλησε σε τηλεδιάσκεψη στα μέλη του διεθνούς μεταπτυχιακού/μεταδιδακτορικού σεμιναρίου με θέμα «Χειροτονία των γυναικών και Ορθόδοξη θεολογία».
Τα κύρια σημεία της ομιλίας του με θέμα: «Ο θεσμός των διακονισσών και η χειροτονία των γυναικών» μπορούν να συνοψιστούν στα εξής:
Η διακόνισσα εγκαθίστατο στο λειτούργημά της με  χειροτονία, η οποία είναι ίδιον του ανωτέρου κλήρου, και όχι με χειροθεσία.
Η χειροτονία της έχει απόλυτη ομοιότητα ως προς την μορφή και το περιεχόμενο με τις χειροτονίες των ανώτερων βαθμίδων του ανώτερου κλήρου.
Οι διακόνισσες έχουν ανώτερη χειροτονία και ιερωσύνη, με μόνη την επισήμανση της διάκρισης μεταξύ «διακονικής» και «ιερουργικής» ιερωσύνης, που είναι ποσοτική και όχι ποιοτική.
Στις αρχαίες ευχές τονίζεται ότι ο Χριστός δεν απαγόρευσε στις εκκλησίες να έχουν λειτουργικά καθήκοντα και οι γυναίκες (ὁ μηδὲ γυναίκας…λειτουργεῖν τοῖς ἁγίοις οἴκοις σου ἀποβαλλόμενος).
Στις κανονικές πηγές η διακόνισσα, ως σύμβολο του Αγίου Πνεύματος, είχε ανώτερη θέση ερμηνευτικά και από αυτούς τους πρεσβύτερους, που εθεωρούντο σύμβολα των Αποστόλων.
Η μακραίωνη πρωτογενής λειτουργική εμπειρία και πράξη της εκκλησίας έχει προτεραιότητα έναντι εκ των διαφόρων δογματικών εκφράσεων, που εκ των υστέρων διατυπώθηκαν για τις διακόνισσες.
Στην Ορθόδοξη Εκκλησία ο θεσμός των διακονισσών έχει οικουμενική συνοδική και νομοκανονική θεμελίωση, και ουδέποτε καταργήθηκε από μεταγενέστερη συνοδική απόφαση.
Οι Ορθόδοξοι επίσκοποι δύνανται ανά πάσα στιγμή, χωρίς άλλη σχετική συνοδική απόφανση, να χειροτονούν διακόνισσες.
Είναι απαραίτητη στη σημερινή εποχή η αναβίωση του θεσμού των χειροτονημένων διακονισσών, καθότι το μέλλον της Εκκλησίας εξαρτάται από την διακονία.
Οι γυναίκες μόνον κατά «τό γε νυν επικρατούν» δεν μπορούν να αποκτήσουν και την ιερουργική ιερωσύνη στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
 Η Ορθόδοξη Εκκλησία και θεολογία για το ακανθώδες ζήτημα της χειροτονίας των γυναικών θα πρέπει να χρησιμοποιεί χριστολογικά και εκκλησιολογικά κριτήρια και να αποφεύγεται η άστοχη χρησιμοποίηση ανθρωπίνων, βιολογικών εννοιών για το φύλο και την δήθεν ανδρική ή θηλυκή υφή εκάστου των προσώπων της Αγίας Τριάδος.
Θα πρέπει να διερωτηθούμε αν ιστορικά ο αποκλεισμός της γυναίκας από την ανώτερη ιερωσύνη είναι «θείω δικαίω» ή «ανθρωπίνω δικαίω» (de jure humano ή de jure divino).
Ολόκληρο το απομαγνητοσκοπημένο κείμενο της εισήγησης του καθ. Θεοδώρου στο amen

Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

ΕΥΓΟΝΙΚΗ (Πρόγραμμα Ευθανασίας T-4)

)

ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ


Δ.Ε. 14 ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ


http://papanikolaoudimitris.blogspot.gr/

ΝΑΖΙ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ (ΕΥΓΟΝΙΚΗ)

)

Γενετικά τροποποιημένα έμβρυα: Διανθρωπισμός, ο νέος εφιάλτης της ανθρωπότητας

γενετικά-τροποποιημένα-έμβρυα


Με την ανθρωπότητα να θανατώνεται μέρα με την ημέρα από τρόφιμα που περιέχουν ΓΤΟ, με τη μόλυνση του περιβάλλοντος, το αργό πετρέλαιο, τα πλαστικά, τα chemtrails, τα φάρμακα, τους εμβολιασμούς, την ραδιενέργεια και τις ένοπλες συρράξεις, οι δυνάμεις της νέας τάξης «οραματίζονται» μία νέα κατηγορία «ανθρώπων» ώστε να συνεχιστεί η ύπαρξη μας.
Είναι μία τεχνοκρατία του γονιδιώματος… και όχι απλά μωρά που «σχεδιάζονται» βάσει γενετικών προτιμήσεων των γονέων. Η νέα τεχνοκρατία ονομάζεται διανθρωπισμός και επιστήμονες στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις Η.Π.Α έχουν ήδη υποβάλλει προτάσεις ώστε να δημιουργήσουν με απόλυτα νόμιμα μέσα γενετικά τροποποιημένα παιδιά.. Στην πραγματικότητα, έχουν ήδη δημιουργηθεί γενετικά τροποποιημένα ανθρώπινα έμβρυα.
Η εκλεπτυσμένη τεχνολογικά νέα μορφή ευγονικής θα εξυπηρετήσει απόλυτα τις επιδιώξεις των ελίτ. Αν και εξαρχής φαίνεται μία «αθώα» πράξη, η χρησιμοποίηση δηλαδή βλαστοκυττάρων για να υποβοηθηθούν οι γυναίκες με προβλήματα υπογονιμότητας ή να αναπτυχθεί ένα υγιές έμβρυο εντός μίας γυναίκας με μιτοχονδριακή πάθηση, εντούτοις η διαδικασία θα πρέπει να εγείρει σοβαρότατα ηθικά ζητήματα.
Η «βελτίωση», η «ενίσχυση» του ανθρώπινου είδους εκλαμβάνεται από τους ελίτ ως η φυσική εξέλιξη της ανθρωπότητας.. Άνθρωποι που δεν θα διαθέτουν όμως ανθρώπινη φύση.
Για να κατανοήσουμε την έννοια του διανθρωπισμούθα πρέπει να κατανοήσουμε το φιλοσοφικό υπόβαθρο ενός από τους πρώτους εμπνευστές της, του  Julian Huxley, (σ.σ. pentapostagma.gr – αδελφού του Aldous Huxley, συγγραφέα του βιβλίου Brave New World), που χρησιμοποίησε για πρώτη φορά τη λέξη Διανθρωπισμός. Ο Huxley αποτέλεσε μέλος της Βρετανικής Κοινότητας Ευγονικής , με την προώθηση της ευγονικής να αποτελεί ασφαλώς τον κύριο στόχο της συγκεκριμένης Κοινότητας.
Τα μέλη του Οργανισμού Ελέγχου Ασφάλειας Τροφίμων και Φαρμάκων των Η.Π.Α – FDA ανησυχούν καθώς δεν έχουν υλοποιηθεί αρκετές μελέτες σε ζώα ή σε εργαστηριακές συνθήκες ώστε να γεννηθούν παιδιά με τροποποιημένο γενετικό υλικό, και ο Δρ. Evan Snyder του Ινστιτούτου Ιατρικών Ερευνών Sanford-Burnhal στην La Jolla της Καλιφόρνια, και προεδρεύων της 25μελούς επιτροπής που θα αποφασίσει για την τελική έγκριση ή μη δήλωσε σχετικά:
«Θεωρώ ότι αποκομίσαμε, σε μία συγκεκριμένη χρονική στιγμή, την αίσθηση ότι πιθανώς δεν υπήρχαν αρκετά δεδομένα είτε από μελέτες σε ζώα είτε από μελέτες σε in vitro συνθήκες ώστε να προχωρήσουμε με σιγουριά σε κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους.. δίχως να έχουν απαντηθεί μερικά επιπρόσθετα ερωτήματα».
Τα ερωτήματα όμως δεν είναι λίγα σε αριθμό, και είναι πιεστικά και σοβαρότατα:
– Ποιος θα καθορίσει ποια γονίδια θα «ακυρώνονται» και θα «αχρηστεύονται» και ποια τελικώς θα «αξιοποιούνται»; Ποιος μπορεί να αποτρέψει την μετατροπή της επιστημονικής/γενετικής επικυριαρχίας σε μία τεχνολογικά εξελιγμένη μορφή Σταλινισμού ή Ναζισμού;
– Θα θεωρηθούν ορισμένες φυλές κατώτερες από τις υπόλοιπες, και τα γενετικά τροποποιημένα μωρά θα είναι «διαθέσιμα» μόνο για ορισμένες ομάδες ανθρώπων; Γνωρίζουμε ήδη ότι οι ελίτ θέλουν να διαιωνίσουν το «είδος» τους και να αφανίσουν την ‘αναλώσιμη’ τάξη, όπως αναφέρει πολύ χαρακτηριστικά ο Bill Gates:
Ο κόσμος κατοικείται σήμερα από 6.8 δισεκατομμύρια ανθρώπους … και ο αριθμός πλησιάζει τα 9 δισεκατομμύρια. Εάν εργασθούμε σοβαρά για να δημιουργήσουμε νέα εμβόλια, διαλύσουμε τα συστήματα υγείας, και παρέχουμε «υπηρεσίες αναπαραγωγικής υγείας», τότε θα μπορούσαμε να μειώσουμε αυτόν τον αριθμό κατά 10 με 15 τοις εκατό.
pentapostagma.gr

Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗ ΛΑΤΡΕΙΑ



33. η γυναίκα στη λατρεία from ΠΕ 01
(Α' ΛΥΚΕΙΟΥ, ΔΕ 33 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗ ΛΑΤΡΕΙΑ)

ΥΠΗΡΧΑΝ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΙΕΡΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΠΑΛΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ;

1

Την προηγούμενη Τρίτη, το Βατικανό δημοσιοποίησε πρόσφατα ανακαινισμένες τοιχογραφίες από τις Κατακόμβες Priscilla στις οποίες, σύμφωνα με κάποιους, απεικονίζονται οι πρώτες γυναίκες ιερείς των παλαιοχριστιανικών χρόνων.

Ο Καρδινάλιος Gianfranco Ravasi παρέστη στο άνοιγμα του «θαλάμου του Λαζάρου», ενός μικροσκοπικού μαυσωλείου με εικόνες του 4ου αιώνα που αναπαριστούν, μεταξύ άλλων, βιβλικές σκηνές καθώς και τους Αποστόλους Πέτρο και Παύλο. 

Το λαβυρινθώδες σύμπλεγμα κοιμητηρίων που εκτείνεται για χιλιόμετρα κάτω από τη βόρεια Ρώμη είναι γνωστό ως «η βασίλισσα των κατακομβών» , επειδή φιλοξενεί ταφικά μνημεία από Πάπες του παρελθόντος, καθώς την αρχαιότερη απεικόνιση της Παναγίας με το Θείο Βρέφος η οποία χρονολογείται στα 230-240 μ.Χ.

Η κατακόμβη φιλοξενεί επίσης δύο σκηνές που σύμφωνα με υποστηρικτές του κινήματος για τη γυναικεία χειροτονία, απεικονίζουν γυναίκες ιερείς. Η μία δείχνει ομάδα γυναικών στους εορτασμούς ενός συμποσίου, που φαίνεται να είναι η γιορτή των Ευχαριστιών.

Στην άλλη φαίνεται μία γυναίκα ντυμένη με κάτι που μοιάζει με χιτώνα, με τα χέρια υψωμένα σε στάση ανάλογη με αυτή των ιερέων. Οι εικόνες αυτές θεωρούνται ως ένδειξη ότι όντως υπήρχαν ιερείς γένους θηλυκού στα πρώτα χρόνια του Χριστιανισμού και συνεπώς κάτι τέτοιο θα έπρεπε να τεθεί σε ισχύ και σήμερα.

Ωστόσο, ο Fabrizio Bisconti, ο αρχαιολογικός επόπτης του Βατικανού, αναφέρει ότι μια τέτοια ανάγνωση των τοιχογραφιών είναι εσφαλμένη. Για την πρώτη σκηνή, κάνει λόγο για μάζωξη κηδείας, ενώ για τη δεύτερη για μια γυναίκα που απλά προσεύχεται. Το Βατικανό στηρίζει την αποκλειστική χειροτονία των ανδρών στο γεγονός ότι ο Ιησούς είχε επιλέξει μόνο άνδρες για μαθητές του.

Εν τω μεταξύ, οι κατακόμβες Priscilla για πρώτη φορά συμπεριλήφθηκαν στους χάρτες της Google, η οποία έχει δημιουργήσει εικονική ξενάγηση σε αυτές, για όποιον δεν μπορεί να τις επισκεφθεί.

alt
alt
alt
alt
alt
(Α' ΛΥΚΕΙΟΥ, ΔΕ 33 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗ ΛΑΤΡΕΙΑ)
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: http://www.agioritikovima.gr

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

Κόρε. Ύδρο. - Όταν έρχονται οι τέκτονες



Τρίζουν τα τζάμια και σκίζονται οι κουρτίνες 
και κόβονται τα αστεία, όταν έρχονται οι τέκτονες.
Λεβητοστάσια και κλίβανοι ανάβουν
(σ' αυτούς τους κόλπους δεν εντάσσονται μικρόβια),
να εναποθέσουν τα μπουφάν και τα παλτά τους
-μα αυτή που λάμπει είναι η μορφή της καθαρίστριας,
σ' αυτήν θα κλείσουνε το μάτι από ψηλά
ο Εωσφόρος, ο Χριστός κι ο Καποδίστριας-,
για να περάσουν στα ενδότερα της Γνώσης,
όπου υποβόσκει το γελοίο και το μυστήριο
(θα πιουν ακόμα ένα μικρό απεριτίφ
και θα τα πουν, μέχρι να έρθουν οι ποδιές από το καθαριστήριο).

Τρέμουν τα φώτα και πέφτουν οι σοβάδες 
και παγώνουν τα χαμόγελα, όταν έρχονται οι τέκτονες.
Αμφιβολία δεν υπάρχει στον αέρα 
(σ' αυτούς τους κόλπους δεν εντάσσονται οι σε σύγχυση)·
διαβήτης, γνώμονας, κρανίο και οστά,
Α + Β = Γ - Δ.
Ο Πλάτων παίρνει τον Φεραίο αγκαλιά,
μα δεν αντέχει άλλο βάρος η καρέκλα...
Στην κορυφή της Πυραμίδας μοναξιά 
και ιεραρχία ως την παγκόσμια βλακεία.
Κι αν πάνθ' ορά ο Παντεπόπτης Οφθαλμός,
είναι οι λεπτομέρειες σκοτεινές και δίνουν αίγλη στην ιεροτελεστία.

(Α' ΛΥΚΕΙΟΥ, ΔΕ 38 Η ΜΑΣΟΝΙΑ)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...