Στόχοι: έκφραση, επιχειρηματολογία, βιωματικότητα, εμβάθυνση σε ένα πρόβλημα, λήψη αποφάσεων, τεχνικές πειθούς.
Χώρος: εσωτερικός
Υλικά: δεν απαιτούνται
________________________________________________________
Δημιουργούνται δύο παράλληλες σειρές από τους μαθητές αφήνοντας στη μέση ένα διάδρομο.
Αυτός είναι ο διάδρομος συνείδησης ενός χαρακτήρα που είναι σε δίλημμα.
Αυτός περνά μέσα από το διάδρομο και οι δύο πλευρές προσπαθούν να τον πείσουν να πάρει την απόφαση που αυτοί προκρίνουν.
Ζητείται από τους συμμετέχοντες των δύο πλευρών να βρουν επιχειρήματα και να εκφράσουν με τέτοιο τρόπο ώστε να παριστάνουν πραγματικά τη συνείδηση του χαρακτήρα.
'Αρα, δεν επιτρέπονται οι φωνές. Αντίθετα, πρέπει να είναι επιβλητικοί, όταν προσπαθούν να τον πείσουν.
Αφού ο χαρακτήρας περάσει από το διάδρομο, λέει την απόφασή του, και τη δικαιολογεί.
Φυσικά, δημιουργείται ένταση, αλλά αυτό είναι το ζητούμενο, γιατί έτσι, όλοι βιώνουν και εμβαθύνουν στο πρόβλημα.
Απόσπασμα από το βιβλίο " Εκπαιδευτικοί εν δράσει" του Μάριου Κουκουνάρα.
Παράδειγμα
Είσαι γιατρός και εργάζεσαι σε ένα νοσοκομείο. Τον τελευταίο καιρό
περιθάλπεις μία ασθενή, τη Δανάη, που έχει σοβαρό πρόβλημα με τα νεφρά της και
χρειάζεται επειγόντως μεταμόσχευση.
Ο σύντροφός της, ο Παύλος, βλέποντας την αγαπημένη του να χειροτερεύει σου λέει ότι θέλει
να δώσει το ένα του νεφρό για να τη σώσει. Μετά το πέρας των απαραίτητων
εξετάσεων κρίνεται ως συμβατός δότης
και σου επισημαίνει ότι δε θέλει να μάθει τίποτα η Δανάη για την προέλευση του
νεφρού πριν γίνει το χειρουργείο, καθώς φοβάται ότι θα τον αποτρέψει.
Επισκέπτεσαι τη Δανάη (που δεν γνωρίζει ακόμα την πρόθεση
του αγοριού της) για να ελέγξεις την κατάστασή της.
Πάνω στη συζήτηση σου εξομολογείται ότι εδώ και μήνες δε
θέλει να είναι πια μαζί με τον Παύλο και ότι σκοπεύει να χωρίσει μαζί του αν
βγει ζωντανή από την περιπέτεια της υγείας της. Ο χρόνος πιέζει.
Παίρνω το ρίσκο κι
ενημερώνω τον Παύλο για την κατάσταση
Δε λέω τίποτα στον Παύλο και η μεταμόσχευση γίνεται κανονικά
Άλλο κ