Σάββατο 30 Απριλίου 2016
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ.
Πέμπτη 28 Απριλίου 2016
Τα άγια Πάθη στη ευρωπαϊκή ζωγραφική
Η απεικόνιση των Αγίων Παθών υπήρξε ιδιαιτερα δημοφιλής στους καλλιτέχνες ανά τους αιώνες και πολλά αριστουργήματα αντλούν την έμπνευσή τους από το Θείο Δράμα.
Το ενδιαφέρον των καλλιτεχνών επικεντρώνεται βέβαια στο κορύφωμά του (Σταύρωση, Αποκαθήλωση, Επιτάφιος Θρήνος, Ανάσταση), με πολύ χαρακτηριστικές όμως εικονογραφικές διαφορές ανάμεσα στους μεγάλους εκπροσώπους των σημαντικότερων σχολών και εποχών.
Στο ντοκιμαντέρ αυτό παρουσιάζονται αντιπροσωπευτικά έργα Τέχνης (τοιχογραφίες, ψηφιδωτά, εικονογραφημένα χειρόγραφα, πίνακες ζωγραφικής) που καλύπτουν ένα ευρύτατο χρονολογικό φάσμα από την παλαιοχριστιανική και τη βυζαντινή εποχή, την Αναγέννηση, το μπαρόκ, έως το 18ο, το 19ο και τον 20ό αιώνα.
Η απεικόνιση των Αγίων Παθών υπήρξε ιδιαιτερα δημοφιλής στους καλλιτέχνες ανά τους αιώνες και πολλά αριστουργήματα αντλούν την έμπνευσή τους από το Θείο Δράμα.
Το ενδιαφέρον των καλλιτεχνών επικεντρώνεται βέβαια στο κορύφωμά του (Σταύρωση, Αποκαθήλωση, Επιτάφιος Θρήνος, Ανάσταση), με πολύ χαρακτηριστικές όμως εικονογραφικές διαφορές ανάμεσα στους μεγάλους εκπροσώπους των σημαντικότερων σχολών και εποχών.
Ο θεατής έχει την ευκαιρία να θαυμάσει εξαίρετα δείγματα της τέχνης των κορυφαίων Ευρωπαίων ζωγράφων (Τζιότο, Μικελάντζελο, Κορέτζιο, Τιτσιάνο, Τιντορέτο, Δομήνικο Θεοτοκόπουλο, Ντίρερ, Γκρίνεβαλντ, Κράναχ, Ρούμπενς, Καραβάτζιο, Πουσέν, Ρέμπραντ, Βαν Ντάικ, Τιέπολο, Ντελακρουά κ.ά.), που βρίσκονται στα μεγαλύτερα μουσεία όλου του κόσμου.
Παραγωγή: Ελληνική
Έρευνα-κείμενα: Αγγέλα Ταμβάκη (ιστορικός Τέχνης - επιμελήτρια Εθνικής Πινακοθήκης)
Σκηνοθεσία: Μάχη Λιδωρικιώτη
Διεύθυνση παραγωγής: Παυλίνα Παπαδοπούλου
|
Τρίτη 26 Απριλίου 2016
ΤΑ ΘΕΙΑ ΠΑΘΗ
Αι γενεαί πάσαι, ύμνον τη Ταφή Σου, προσφέρουσι Χριστέ μου.
Καθελών του ξύλου, ο Αριμαθείας, εν τάφω Σε κηδεύει.
Μυροφόροι ήλθον, μύρα σοι, Χριστέ μου, κομίζουσαι προφρόνως.
Δεύρο πάσα κτίσις, ύμνους εξοδίους, προσοίωμεν τω Κτίστη.
Ούς έθρεψε το μάννα, εκίνησαν την πτέρναν, κατά του ευεργέτου.
Ιωσήφ κηδεύει, συν τω Νικοδήμω, νεκροπρεπώς τον Κτίστην.
Ω γλυκύ μου έαρ, γλυκύτατόν μου Τέκνον, πού έδυ σου το κάλλος;
Υιέ Θεού παντάναξ, Θεέ μου πλαστουργέ μου, πώς πάθος κατεδέξω;
Έρραναν τον τάφον αι Μυροφόροι μύρα, λίαν πρωί ελθούσαι.
Ω Τριάς Θεέ μου, Πατήρ Υιός και Πνεύμα, ελέησον τον κόσμον.
Ιδείν την του Υιού σου, Ανάστασιν, Παρθένε, αξίωσον σους δούλους.
Κυριακή 24 Απριλίου 2016
Η Ιστορία μιας Μοναχής
Η Ιστορία μιας Μοναχής (The Nun's Story) είναι μια δραματική έγχρωμη ταινία του 1959. Σκηνοθετήθηκε από τον Φρεντ Τσίνεμαν για την εταιρία Warner Bros. και τον πρωταγωνιστικό ρόλο διατηρεί η Όντρεϊ Χέμπορν. Βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Κάθριν Χούλμε, που με τη σειρά του βασίζεται στη ζωή της Μαρί Λουίζ Χάμπετς, μια νοσοκόμας από το Βέλγιο που έζησε ως μοναχή.
Η ταινία ήταν υποψήφια για το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας της Ακαδημίας Κινηματογράφου (Όσκαρ), καθώς επίσης υποψηφιότητα έλαβαν η σκηνοθεσία του Τσίνεμαν και η ερμηνεία της Χέμπορν.
Η ταινία ήταν υποψήφια για το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας της Ακαδημίας Κινηματογράφου (Όσκαρ), καθώς επίσης υποψηφιότητα έλαβαν η σκηνοθεσία του Τσίνεμαν και η ερμηνεία της Χέμπορν.
The nun's story
Η ταινία αφηγείται την προσωπική ιστορία της Γκαμπριέλ Βαν Ντερ Μαλ, μιας νεαρής γυναίκας που αποφασίζει να μπει το 1930 σε ένα τάγμα μοναχών, προσφέροντας παράλληλα τις υπηρεσίες της ως γιατρός, στα χνάρια του διάσημου χειρούργου πατέρα της. Ωστόσο σύντομα αντιμετωπίζει μεγάλες δυσκολίες προσαρμογής στην αυστηρή και επίπονη ζωή των αδερφών που απαιτεί από εκείνη μεγάλες θυσίες.
Έχοντας συμπληρώσει τις σπουδές της ελπίζει σε μετάθεση στο Βελγικό Κογκό, όμως αρχικά οι προσδοκίες τις διαψεύδονται όταν αποστέλλεται να εργαστεί σε φρενοκομείο στις Βρυξέλλες. Όταν τελικά τα καταφέρνει να μεταβεί στην Αφρική, με λύπη διαπιστώνει πως δεν της ανατίθεται να φροντίζει ντόπιους, αλλά ευρωπαίους. Στο νοσοκομείο συναντά έναν λαμπρό επιστήμονα το Δρ. Φορτουνάτι ο οποίος εκτιμά τις δυνατότητές της και τη φλερτάρει πολύ διακριτικά. Τελικά τη βοηθά να γίνει καλά όταν ασθενεί από φυματίωση.
Όταν εκείνη επιστρέφει στο μοναστήρι της, αισθάνεται δυσαρέσκεια με την απόφαση του τάγματος να κρατήσει απόλυτη ουδετερότητα κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, πράγμα που την οδηγεί στην απόφαση να εγκαταλείψει τη ζωή της καλόγριας.
ΠΗΓΗ
ΑΝΑΣΤΑΣΗ
Ο Ιησούς έχει εξαφανιστεί από τον τάφο του και οργιάζουν οι φήμες ότι έχει επιστρέψει από τους νεκρούς.
Όμως, αυτό είναι μια απειλή για τη Ρώμη, που φοβάται εξέγερση των ντόπιων.
Έτσι, αποφασίζεται να εξιχνιαστεί το μυστήριο και να δοθούν δημοσίως πειστήρια για μια λογική απάντηση στο τι απέγινε το σώμα του Ιησού.
Την υπόθεση αναλαμβάνει ένας αγνωστικιστής εκατόνταρχος, ο Κλάβιους, όπου μαζί με τον υπασπιστή του, Λούσιους, έχουν διαταχτεί από τον Πόντιο Πιλάτο να δώσουν μια απάντηση και γρήγορα στο μυστήριο.
Η ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ
Όμως, αυτό είναι μια απειλή για τη Ρώμη, που φοβάται εξέγερση των ντόπιων.
Έτσι, αποφασίζεται να εξιχνιαστεί το μυστήριο και να δοθούν δημοσίως πειστήρια για μια λογική απάντηση στο τι απέγινε το σώμα του Ιησού.
Την υπόθεση αναλαμβάνει ένας αγνωστικιστής εκατόνταρχος, ο Κλάβιους, όπου μαζί με τον υπασπιστή του, Λούσιους, έχουν διαταχτεί από τον Πόντιο Πιλάτο να δώσουν μια απάντηση και γρήγορα στο μυστήριο.
Η ΤΑΙΝΙΑ ΕΔΩ
Παρασκευή 22 Απριλίου 2016
ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ 2015-16 ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ. from ΠΕ 01 ΜΠΑΛΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ Β3: Ναθαναήλ Γιώργος, Πέιος Χρήστος, Ουτσετάρης Άγγελος, Κουζούπης Χρήστος, για την Ιαπωνική θρησκεία.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ Β3: Ναθαναήλ Γιώργος, Πέιος Χρήστος, Ουτσετάρης Άγγελος, Κουζούπης Χρήστος, για την Ιαπωνική θρησκεία.
Τετάρτη 20 Απριλίου 2016
ΚΟΜΦΟΥΚΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ 2015-16 ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
Ετικέτες
Β' ΛΥΚΕΙΟΥ,
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ,
ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ,
ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ,
ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ,
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ,
VIDEO
Τρίτη 19 Απριλίου 2016
Η ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ 2015-16 ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
Η ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ from ΠΕ 01 ΜΠΑΛΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΚΑΙ ΜΙΑ ΔΙΚΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
Ετικέτες
Β' ΛΥΚΕΙΟΥ,
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ,
ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ,
ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ,
ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ,
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ,
VIDEO
Κυριακή 17 Απριλίου 2016
Εν αρχή εποίησεν ο Θεός τον ουρανόν και την γην.
Β' ΛΥΚΕΙΟΥ
9. Αρχή και πορεία του κόσμου
Τα πρώτα χρόνια της διαστημικής εξερεύνησης είχαν ίσως τις πιο συγκλονιστικές στιγμές εκδήλωσης της πίστης των αστροναυτών. Το 1968, για παράδειγμα, την παραμονή των Χριστουγέννων, το διαστημόπλοιο Apollo 8 βρισκόταν σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη. Ήταν η πρώτη φορά που επανδρωμένο διαστημικό σκάφος βρισκόταν εκεί και η αποστολή θα άνοιγε τον δρόμο για την προσσελήνωση που θα γινόταν από το πλήρωμα του Apollo 11.
9. Αρχή και πορεία του κόσμου
Τα πρώτα χρόνια της διαστημικής εξερεύνησης είχαν ίσως τις πιο συγκλονιστικές στιγμές εκδήλωσης της πίστης των αστροναυτών. Το 1968, για παράδειγμα, την παραμονή των Χριστουγέννων, το διαστημόπλοιο Apollo 8 βρισκόταν σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη. Ήταν η πρώτη φορά που επανδρωμένο διαστημικό σκάφος βρισκόταν εκεί και η αποστολή θα άνοιγε τον δρόμο για την προσσελήνωση που θα γινόταν από το πλήρωμα του Apollo 11.
Η τροχιά γύρω από τη Σελήνη προσέφερε στους αστροναύτες ένα απίστευτο θέαμα, καθώς έβλεπαν τη Γη από μακριά να ανατέλλει πάνω από τον δορυφόρο της σε κάθε πλήρη περιστροφή του διαστημοπλοίου. Η εικόνα αυτή, της Γης να «γεννάται» κάθε λίγες ώρες, έδωσε στο τριμελές πλήρωμα, τους Bill Anders, Jim Lovell και Frank Borman, την ιδέα να διαβάσουν, διαδοχικά, τους 10 πρώτους στίχους του βιβλίου της «Γένεσης» σε ζωντανή χριστουγεννιάτικη ραδιοφωνική αναμετάδοση προς τη Γη:
«Εν αρχή εποίησεν ο Θεός τον ουρανόν και την γην.
2. Η δε γη ην αόρατος και ακατασκεύαστος και σκότος επάνω της αβύσσου και πνεύμα Θεού επεφέρετο επάνω του ύδατος.
3. Και είπεν ο Θεός· γενηθήτω φως· και εγένετο φως.
4. Και είδεν ο Θεός το φως, ότι καλόν· και διεχώρισεν ο Θεός το φως, ότι καλόν· και διεχώρισεν ο Θεός ανά μέσον του φωτός και ανά μέσον του σκότους.
5. Και εκάλεσεν ο Θεός το φως ημέραν και το σκότος εκάλεσε νύκτα. Και εγένετο εσπέρα και εγένετο πρωί, ημέρα μία.
6. Και είπεν ο Θεός· γενηθήτω στερέωμα εν μέσω του ύδατος και έστω διαχωρίζον ανά μέσον ύδατος και ύδατος. Και εγένετο ούτως.
7. Και εποίησεν ο Θεός το στερέωμα, και διεχώρισεν ο Θεός ανά μέσον του ύδατος, ο ην υποκάτω του στερεώματος, και αναμέσον του ύδατος, του επάνω του στερεώματος.
8. Και εκάλεσεν ο Θεός το στερέωμα ουρανόν. Και είδεν ο Θεός, ότι καλόν, και εγένετο εσπέρα και εγένετο πρωί, ημέρα δευτέρα.
9. Και είπεν ο Θεός· συναχθήτω το ύδωρ, το υποκάτω του ουρανού, εις συναγωγήν μίαν, και οφθήτω η ξηρά. Και εγένετο ούτως. Και συνήχθη το ύδωρ, το υποκάτω του ουρανού, εις τας συναγωγάς αυτών, και ώφθη η ξηρά.
10. Και εκάλεσεν ο Θεός την ξηράν γην και τα συστήματα των υδάτων εκάλεσε θαλάσσας. Και είδεν ο Θεός, ότι καλόν».
Τη μετάδοση έκλεισε ο Borman, ευχόμενος ευτυχισμένα Χριστούγεννα και «ο Θεός να σας ευλογεί όλους, όλους πάνω στη Γη».
Πέμπτη 14 Απριλίου 2016
The Story of Siddhartha Gautama
α) Σιντάρτα Γκαουτάμα: ο Βούδας
Βέβαιες ιστορικά πληροφορίες για τη ζωή του δεν υπάρχουν. Σύμφωνα με κάποια
αποσπασματικά στοιχεία που διασώζει ο Κανόνας Πάλι (πρόκειται για συλλογή κειμένων στη
γλώσσα Πάλι, ένα είδος δημοτικής της σανσκριτικής,* που
καταγράφηκε στο τέλος του 1ου αι. π.Χ.), ο Σιντάρτα, ήταν γιος του ηγεμόνα του
κρατιδίου της φυλής των Σάκυα, η οποία κατοικούσε κοντά στα σημερινά σύνορα της
Ινδίας με το Νεπάλ.
Νωρίς βίωσε μια κρίση σχετικά με την αξία της ζωής, η οποία
με αρχή τη γέννηση καταλήγει στη φθορά, την αρρώστια, τα γηρατειά και το θάνατο
και η οποία με τις μετενσαρκώσεις διαιωνίζεται σε διάφορες μορφές ύπαρξης που
έχουν την ίδια κατάληξη.
Αυτή η κρίση τον οδήγησε να εγκαταλείψει την
πριγκιπική ζωή και να αναζητήσει έναν τρόπο απελευθέρωσης από τον αιώνια ανανεούμενο
κύκλο της ύπαρξης (σαμσάρα). Μετά από ένα στάδιο αναζητήσεων, στη διάρκεια μιας
ολονύκτιας περισυλλογής κάτω από ένα δέντρο στην περιοχή
Μπούντα-γκάγια, είχε μια πνευματική εμπειρία που ο ίδιος θεώρησε ως φωτισμό.
Έτσι έγινε Βούδας (=φωτισμένος). Αυτός ο φωτισμός θεωρείται ως ένα είδος
γνώσης, για το περιεχόμενο της οποίας οι διάφορες βουδιστικές σχολές δίνουν
ποικίλες απαντήσεις.
Σ' αυτόν το βιογραφικό πυρήνα προστέθηκαν στη διάρκεια του χρόνου πολλά στοιχεία που δεν υπάρχουν στον Κανόνα Πάλι, ιδίως σχετικά με τη ζωή του Σιντάρτα πριν εγκαταλείψει τα εγκόσμια (όπως ότι ζούσε σε τέσσερα παλάτια, ένα για κάθε εποχή, ότι στην ηλικία των 29 ετών για πρώτη φορά είδε έναν άρρωστο, ένα γέρο και ένα νεκρό και αναρωτήθηκε γιατί να υπάρχουν αυτές οι καταστάσεις κτλ.).
Σ' αυτόν το βιογραφικό πυρήνα προστέθηκαν στη διάρκεια του χρόνου πολλά στοιχεία που δεν υπάρχουν στον Κανόνα Πάλι, ιδίως σχετικά με τη ζωή του Σιντάρτα πριν εγκαταλείψει τα εγκόσμια (όπως ότι ζούσε σε τέσσερα παλάτια, ένα για κάθε εποχή, ότι στην ηλικία των 29 ετών για πρώτη φορά είδε έναν άρρωστο, ένα γέρο και ένα νεκρό και αναρωτήθηκε γιατί να υπάρχουν αυτές οι καταστάσεις κτλ.).
Έτσι, δημιουργήθηκαν διάφορες
ολοκληρωμένες βιογραφίες του. Αυτή που είναι ευρέως γνωστή στη Δύση είναι μια
από αυτές.
Τρίτη 12 Απριλίου 2016
Δευτέρα 11 Απριλίου 2016
Kumaris: Οι ζωντανές θεότητες του Νεπάλ.
Στις περισσότερες κοινότητες του κόσμου, οι θεές είναι απλά σύμβολα. Υπάρχει όμως μια περιοχή όπου τα «ιερά θηλυκά» έχουν σάρκα και οστά.
Το Νεπάλ.
Επιλεγμένα από τη στιγμή που θα γεννηθούν, αυτά τα κορίτσια της προεφηβικής ηλικίας γνωστά και ως Kumaris, θεωρούνται μετενσαρκώσεις της θεάς Κάλι.
Από τη στιγμή που επιλέχθηκαν για το ρόλο τους, πέρασαν μια αυστηρή δοκιμασία με 32-στάδια. Οι θεές αυτές, αναγκάζονται να ζουν σαν ζωντανά αγάλματα. Υποτίθεται ότι προστατεύουν από το κακό και λατρεύονται από χιλιάδες ινδουιστές και βουδιστές.
Γι αυτά τα κορίτσια όμως, η ζωή δεν θα είναι
πια η ίδια.
Οι Kumaris -έτσι ονομάζονται οι
παρθένες στο Νεπάλ- αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους και να είναι
κρυμμένες σε ναούς ως ζωντανές θεότητες. Δε μπορούν να βγουν έξω, παρά μόνο σε
γιορτές και πομπές, όπου λατρεύονται οι ίδιες.
Οι ζωντανές θεότητες του Νεπάλ
δεν περπατούν σχεδόν ποτέ. Μεταφέρονται σε άρματα, θρόνους αλλά και στα χέρια.
Μερικές φορές αυτό σημαίνει ότι δεν θα μάθουν να περπατούν μέχρι να αποσυρθούν.
Απαγορεύεται να πηγαίνουν στο σχολείο ή να συμμετέχουν σε οποιαδήποτε
κοινωνική δραστηριότητα. Εμφανίζονται έξω από τους ναούς μόνο 13 φορές το
χρόνο.
Όλα αυτά όμως τελειώνουν τη στιγμή που τα
κορίτσια θα φτάσουν στην εφηβεία. Μετά την πρώτη τους περίοδο, η ζωή ως Kumari
ολοκληρώνεται και επιστρέφουν σε μια φυσιολογική ζωή που δεν έχουν γνωρίσει
ποτέ. Μια τελετή 12 ημερών με το όνομα «Gufa» σηματοδοτεί τη νέα εποχή.
Σάββατο 9 Απριλίου 2016
Το νησί. Η ταινία σε υψηλή ανάλυση HD
Η εξαιρετική ταινία "Το Νησί" (Octrov), του εξαίρετου Μοσχοβίτη σκηνοθέτη Pavel Lungin, σε υψηλή ανάλυση (HD).
Η ζωή ενός ανθρώπου που σε μια στιγμή δειλίας σκοτώνει κάποιον και την υπόλοιπη ζωή του ζει εν μετανοία και θλίψη για τον φόνο που διέπραξε.
Ζει με προσευχή και μεγάλη ταπείνωση και παίρνει χαρίσματα διόρασης και θεραπείας από τον Χριστό.
Κατά τη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, ένας νεαρός Ρώσος ναύτης αναγκάζεται από τους Γερμανούς να πυροβολήσει τον αξιωματικό του, για να του χαρισθεί η ζωή.
Στη συνέχεια, η ταινία μας μεταφέρει στο έτος 1976 σ’ ένα μοναστήρι που βρίσκεται σε μια ερημική, παγωμένη, υγρή παραθαλάσσια περιοχή, όπου ο νεαρός ναύτης ως ρασοφόρος μοναχός Ανατόλιος τώρα, προσπαθεί να ξεπεράσει με την προσευχή της καρδιάς, το βαθύ τραύμα της ενοχής για το αμάρτημα του φόνου.
Η σαλή, αινιγματική και πειραχτική ενίοτε συμπεριφορά του, οι παροιμιώδεις διενέξεις του με τον ηγούμενο και τους μοναχούς του μοναστηριού, η μετάνοια και η απαράμιλλη ταπείνωσή του, η ευρηματική του σκέψη και ο παράδοξος τρόπος θαυματουργίας του, συνθέτουν μία υπέροχη, ελκυστικότατη, και αλησμόνητη ανθρώπινη φιγούρα που γοητεύει τους πάντες.
Η ζωή ενός ανθρώπου που σε μια στιγμή δειλίας σκοτώνει κάποιον και την υπόλοιπη ζωή του ζει εν μετανοία και θλίψη για τον φόνο που διέπραξε.
Ζει με προσευχή και μεγάλη ταπείνωση και παίρνει χαρίσματα διόρασης και θεραπείας από τον Χριστό.
Κατά τη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, ένας νεαρός Ρώσος ναύτης αναγκάζεται από τους Γερμανούς να πυροβολήσει τον αξιωματικό του, για να του χαρισθεί η ζωή.
Στη συνέχεια, η ταινία μας μεταφέρει στο έτος 1976 σ’ ένα μοναστήρι που βρίσκεται σε μια ερημική, παγωμένη, υγρή παραθαλάσσια περιοχή, όπου ο νεαρός ναύτης ως ρασοφόρος μοναχός Ανατόλιος τώρα, προσπαθεί να ξεπεράσει με την προσευχή της καρδιάς, το βαθύ τραύμα της ενοχής για το αμάρτημα του φόνου.
Η σαλή, αινιγματική και πειραχτική ενίοτε συμπεριφορά του, οι παροιμιώδεις διενέξεις του με τον ηγούμενο και τους μοναχούς του μοναστηριού, η μετάνοια και η απαράμιλλη ταπείνωσή του, η ευρηματική του σκέψη και ο παράδοξος τρόπος θαυματουργίας του, συνθέτουν μία υπέροχη, ελκυστικότατη, και αλησμόνητη ανθρώπινη φιγούρα που γοητεύει τους πάντες.
Παρασκευή 8 Απριλίου 2016
Παναγία, η μάνα όλου του κόσμου
Παναγία, η μάνα όλου του κόσμου
Οι ορθόδοξοι χριστιανοί τιμούν και ευλαβούνται τη Θεοτόκο.Στο πρόσωπό της τιμάται ο άνθρωπος, η γυναίκα, η μητέρα.Οι εικόνες της έχουν δεσπόζουσα θέση στους ναούς μας και εξαίσιοι ύμνοι και ακολουθίες έχουν συνταχθεί προς τιμή της.
Εξαιρετικό Video από τη συνάδελφο θεολόγο Ευσταθία Μπέλμπα.
Τετάρτη 6 Απριλίου 2016
Τρίτη 5 Απριλίου 2016
Η Μυστική Λέσχη - El Club
Χιλή, 2015
- Παραγωγή: Χουάν ντε Ντίος Λαραΐν, Πάμπλο Λαραΐν
- Σκηνοθεσία: Πάμπλο Λαραΐν
- Σενάριο: Γκιγιέρμο Καλντερόν, Πάμπλο Λαραΐν
Πέντε άνθρωποι, τέσσερις άντρες και μια γυναίκα, ζουν μαζί σ' ένα σπίτι δίπλα στη θάλασσα. Καθαρίζουν, μαγειρεύουν, περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους εκπαιδεύοντας τον σκύλο τους, που παίρνει μέρος σε αγώνες, κερδίζει και τους φέρνει ένα σωρό λεφτά. Αυτοί οι πέντε άνθρωποι δεν είναι τυχαίοι: είναι άνθρωποι του Θεού, καθολικοί ιερείς και μια καλόγρια, που δεν ασκούν πια το λειτούργημά τους. Γιατί έχουν όλοι αμαρτήσει. Ο ένας βίαζε ανήλικα αγόρια, ο άλλος πουλούσε βρέφη σε ζευγάρια εν αγνοία των βιολογικών γονιών, ο άλλος καρπωνόταν χρήματα του στρατού, εκείνη χτυπούσε το κοριτσάκι που υιοθέτησε από την Αφρική.
Άνθρωποι του Θεού και της Καθολικής εκκλησίας, παλιάς και «νέας». Οι οποίοι, αντί να κατηγορηθούν ανοιχτά και να καταδικαστούν, να φυλακιστούν, εκθέτοντας έτσι την Εκκλησία, τοποθετούνται σε σπίτια-κρυφές φυλακές, όπου ζητούν συγχώρεση, ή απλώς στοιχηματίζουν σε σκυλιά. Παλιά εγκλήματα, νέες τιμωρίες.
Ο Πάμπλο Λαραΐν, μετά το πολιτικό κατηγορώ του «No», στρέφεται εναντίον της διαιώνισης της Καθολικής «άφεσης αμαρτιών», με τρόπο μαύρο όσο η πιο σκοτεινή συνείδηση και κυνικά χιουμοριστικό, όσο χρειάζεται για ν' αντέξεις να πεις και ν' ακούσεις. «Ο Θεός είδε ότι το φως ήταν καλό και το χώρισε από το σκοτάδι», παραθέτει ο Λαραΐν τη Γένεση στην αρχή της ταινίας. Μόνο που όπως ο Θεός δεν μπόρεσε, έτσι κι η εκκλησία δεν μπορεί: σκοτάδι είναι τα πάντα και το φως τυφλώνει.
Η νέα Καθολική εκκλησία, του Πάπα Φραγκίσκου και της μοντέρνας σκέψης, έρχεται μέσα στην ταινία με «αγγελιοφόρο». Όταν ένα θύμα της σεξουαλικής βίας ενός από τους κατοίκους του σπιτιού απειλήσει να φέρει την αλήθεια του «τακτοποιημένου» σπιτικού στην επιφάνεια, ένας Ιησουίτης ιερέας - ψυχαναλυτής μπαίνει στην κατοικία και ξεκινά μια έρευνα, σαν ντετέκτιβ, για να ξεσκεπάσει το κακό και, μετά, να το σκεπάσει πιο αποτελεσματικά, πιο περιποιημένα, με σύγχρονα άλλοθι και «θεραπείες». Τα εγκλήματα δεν μπορούν ν' αποκαλυφθούν στον κόσμο, γιατί αυτό θα θέσει σε κίνδυνο την Εκκλησία. Αυτό που χρειάζεται να γίνει, είναι απλώς να βρεθεί μια άλλου είδους, πιο μοντέρνα, μετάνοια.
Ο Λαραΐν σκηνοθετεί την ταινία του, ήδη πρόταση της Χιλής για το Ξενόγλωσσο Οσκαρ, με την πομπώδη υφή των ίδιων των παθών της Εκκλησίας: δραματική μουσική, έντονα ξεσπάσματα, προσποίηση, ειρωνεία, πρωινά πλάνα με φως θαμπό, όπου τίποτα δε φαίνεται ξεκάθαρα, νυχτερινά πλάνα όπου όλα και όλοι δείχνουν το πρόσωπό τους, στο σκοτάδι. Γιατί το φως και το σκοτάδι δε χωρίζονται, είναι ένα.
Η «καταγγελία» της ταινίας είναι εκκωφαντική, κατά στιγμές υπερβολικά παθιασμένη, σε μια καθολική απόρριψη, ντυμένη με σάτιρα. Κι αν το μέτρο της ξεφεύγει κατά στιγμές, το αποτέλεσμα είναι απόλυτα πετυχημένο: με την προτεινόμενη τιμωρία, κάθε αμαρτία ξεπλένεται. Το ζήτημα είναι ποιος επιβάλλει την τιμωρία. Δυναμικός σκηνοθέτης, τολμηρός στο σενάριο και στην εικόνα του, ο Λαραΐν δε διστάζει να ρίξει όλους του τούς ήρωες στην κόλαση. Χωρίς σωτηρία. Αλλά με ένα αιχμηρό σινεμά, έτοιμο για πυρετώδεις συζητήσεις και βραβεία.
Δευτέρα 4 Απριλίου 2016
The History of Hindu India, From Ancient Times
Για Ελληνικούς υπότιτλους:
α) κλικ στο τετράγωνο εικονίδιο Υπότιτλοι- εμφανίζεται μία κόκκινη γραμμή
β) κλικ στο εικονίδιο Ρυθμίσεις - Υπότιτλοι - Αυτόματη μετάφραση- Ελληνικά
"Η ιστορία της Ινδίας» αναπτύχθηκε από τους συντάκτες του περιοδικού "Ινδουισμός Σήμερα", σε συνεργασία με τον Δρ Σίβα Bajpai, Ομότιμος Καθηγητής της Ιστορίας, California State University Northridge.
Σκοπός της είναι να παρέχει μια αυθεντική παρουσίαση της πρώιμης ιστορίας της Ινδίας και του Ινδουισμού για χρήση στις τάξεις κοινωνικής μελέτης της Αμερικής.
Η Ιστορία των ινδουιστών Ινδίας, που δημοσιεύθηκε το 2011. Η έννοια Hindu του Θεού εξηγείται, μαζί με τις βασικές έννοιες του κάρμα, ντάρμα, ahimsa και τη μετενσάρκωση, η πρακτική της λατρείας του ναού, μεγάλους αγίους και τις κύριες γραφές Hindu...
Η Ιστορία των ινδουιστών Ινδίας, που δημοσιεύθηκε το 2011. Η έννοια Hindu του Θεού εξηγείται, μαζί με τις βασικές έννοιες του κάρμα, ντάρμα, ahimsa και τη μετενσάρκωση, η πρακτική της λατρείας του ναού, μεγάλους αγίους και τις κύριες γραφές Hindu...
Part Three:https://www.youtube.com/watch?v=Lr8Qx0SyrYI
Πηγή απο το εξαιρετικό Blog: http://nzals.blogspot.gr/2016/04/the-history-of-hindu-india-from-ancient.html
Κυριακή 3 Απριλίου 2016
ΟΣΤΙΣ ΘΕΛΕΙ ...
«ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθείτω μοι».
Ετικέτες
ΜΟΥΣΙΚΗ,
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ,
ΧΡΙΣΤΟΣ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)