Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016

Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ (1ο δίωρο)

Θ.Ε. 1 ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ
(Επιστήμη, Τεχνολογία, Γενετική, Οικολογία)
1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ (1ο δίωρο)


Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
 Οι μαθητές/ μαθήτριες να:
-          παρουσιάζουν προσεγγίσεις της επιστήμης και της πίστης σε σύγχρονα ζητήματα,
-          εξηγούν την εξέλιξη της σχέσης θρησκείας και  επιστήμης στη νεωτερική εποχή,
-          διατυπώνουν συλλογισμούς για θέσεις και αντιθέσεις πίστης και επιστήμης στη σύγχρονη εποχή.





Παρουσιάζοντας:
Η επιστήμη στον κόσμο και την ιστορία.


«Ιδεοθύελλα»: Επιστημονικές ανακαλύψεις που άλλαξαν τον κόσμο.
Σημαντικές ανακαλύψεις που άλλαξαν τον κόσμο (17ος αι. – 20ος αι.)
Στο βίντεο αυτό πρωταγωνιστούν οι σπουδαίοι επιστήμονες που αποκάλυψαν τα μυστικά των χρωμάτων και του φωτός, έφεραν τον ηλεκτρισμό στη ζωή μας και «ξεκλείδωσαν» τον κώδικα της ζωής, το περίφημο DNA!


Ερώτημα «πώς θα ήταν ο κόσμος χωρίς την ιατρική και τις ανακαλύψεις της;».
Εφαρμόζοντας:
Πίστη και γνώση.




Διερευνώντας: 
Επιστήμη και θρησκεία στην κατανόηση του κόσμου. 


κ. Χριστοφόρου: H επιστήμη φωτίζει το μεγαλείο του Θεού

Ένας απο τους μεγαλύτερους σύγχρονους Επιστήμονες ο κ. Λουκάς Χριστοφόρου, του εικοστού αιώνα με βαθιά πίστη στο Θεό γίνεται τρανό παράδειγμα συμβίωσης πίστης - θρησκείας.
 Για μια ακόμα φορά επιβεβαιώνεται, από έναν κορυφαίο διεθνώς επιστήμονα ότι η πίστη είναι πέρα από την επιστήμη και ότι η επιστήμη μπορεί να πορευτεί και αυτή με την πίστη.
Αναπλαισιώνοντας: 
Θέσεις και αντιθέσεις επιστήμης και θρησκείας στη νεωτερική εποχή.

Δημιουργία του κόσμου: Επιστήμη και θεολογία
«Η αλήθεια του ανθρώπου συνδέεται αδιάρρηκτα με την υπόλοιπη υλική κτίση. Η αλήθεια αυτή θεμελιώνεται στο ότι ο άνθρωπος δημιουργήθηκε από τον Θεό στο τέλος της Δημιουργίας και αφού είχε προηγηθεί η δημιουργία του υλικού κόσμου και όλου του ζωικού βασιλείου.
 Είναι χαρακτηριστικό ότι στα γνωστικά συστήματα ο άνθρωπος εμφανίζεται πριν δημιουργηθεί ο υλικός και ζωικός κόσμος. Στην Αγία Γραφή συμβαίνει το αντίστροφο. Αυτό δηλώνει την εξάρτηση του ανθρώπου από όλη την προηγουμένη δημιουργία και ιδιαίτερα από το ζωικό βασίλειο.
 Η θεωρία της εξελίξεως και, εδώ άπτομαι ίσως ευαισθησιών, κανένα πρόβλημα δεν παρουσιάζει για την θεολογία από την άποψη αυτή. 
Αντίθετα είναι ευπρόσδεκτη κατά το ότι αποδεικνύει ότι ο άνθρωπος είναι άρρηκτα δεμένος με την υπόλοιπη υλική κτίση καθώς και κατά το ότι η νοημοσύνη για την οποία τόσο πολύ καυχάται και με την οποία καθυποτάσσει και εκμεταλλεύεται την υλική κτίση, δεν αποτελεί αποκλειστικό ιδίωμα του ανθρώπου αλλά μόνο διαφορά βαθμού όχι είδους από τα ζώα, όπως παρατήρησε ο Δαρβίνος. 
Η θεωρία της εξελίξεως στην σοβαρή και όχι στην γελοιοποιημένη εκδοχή της, καταγωγή από τον πίθηκο κ.λπ., αναφέρεται όχι στο ποιος αλλά στο πώς δημιουργήθηκε ο κόσμος. Και μόνο η σύγχυση των δύο αυτών ερωτημάτων, όπως συμβαίνει σε μια φονταμενταλιστική προσέγγιση της γραφής, μπορεί να αποτελέσει απειλή για την χριστιανική πίστη. 
Μια προσεκτική μελέτη των ομιλιών του Μ. Βασιλείου στην «Εξαήμερο» πείθει περί της εξελικτικής δημιουργίας των ειδών. Θεολογία και βιολογία δεν έχουν λόγο να αντιδικούν στο ζήτημα αυτό».

 Σεβ. Μητροπολίτης Περγάμου κ. Ιωάννης Ζηζιούλας, «Ο άνθρωπος και το περιβάλλον: Ορθόδοξη θεολογική προσέγγιση», Από τα πρακτικά του διεθνούς επιστημονικού συνεδρίου «Επιστήμες Τεχνολογίες αιχμής και Ορθοδοξία», 4-8 Οκτωβρίου 2002.

Συνέντευξη Μητρ. Μεσογαίας Νικολάου (Χατζηνικολάου) (2014) «Επιστήμη και Εκκλησία» στην Πεμπτουσία.





-          Εκπαιδευτικό υλικό ΥΠ.Π.Ε.Θ.:
α) Ψηφιακό Σχολείο / Διαδραστικά Βιβλία Μαθητή/ Μαθήτριας:
β) Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων «Φωτόδεντρο»:
1.      Κουίζ (αντιστοίχιση): Πίστη και επιστήμη, http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/4505.

2.      Σταυρόλεξο: Πίστη και Επιστήμη: Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμπληρούμενα; http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3804.

ΚΟΥΙΖ (ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ) : ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ



ΥΛΙΚΟ

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ 1.1 Επιστήμη και θρησκεία


Επιστήμη και Ορθοδοξία ανά τον κόσμο


πίστη και επιστήμη



Πίστη και Επιστήμη


Χριστιανισμός και Επιστήμη: αλληλοσυμπληρούμενα ή αλληλοαποκλειόμενα


 Επιστήμη και Θεολογία, Ιουδαϊκή Καμπάλλα


1.1 Επιστήμη - Γ΄ Λυκείου (2018-19)

Επιστήμη και Θεολογία



Γ΄ Λυκείου: 1.1 Επιστήμη

Θεωρία της εξέλιξης και θεολογία: η θετική προσέγγιση



1.1 Επιστήμη και πίστη: Διαμάχη, διαφορετικοί δρόμοι ή ανταλλαγή απόψεων; Γ΄ Λυκείου



Βρήκα το Θεό.



Γ Λυκείου, θ.ε. 1.1. ΕΠΙΣΤΗΜΗ

"Ἐπιστήμη-Θεολογία, Ἀπὸ τὸ ἀκατανόητο τοῦ κτιστοῦ στὸ μεθεκτὸ τοῦ ἀκτίστου"


Οταν εκκλησία και επιστήμη γίνονται ένα: Οι σπουδαίοι επιστήμονες που πίστευαν βαθιά στον Θεό


Πίστη και Επιστήμη: Έννοιες αντίθετες ή αλληλοσυμπληρούμενες



Αν βρεθώ σε δύσκολα χειρουργεία, κάνω νοερά προσευχή…


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...