Πέμπτη 29 Μαρτίου 2018

Οι προσωπικότητες των Lewis και Collins

Ο Χριστιανισμός στη Δύση, μέσα από τα μάτια του C. S. Lewis και του Francis Collins.




Ο Lewis έζησε κατά τον 20ο αιώνα (1898-1963) και είχε τεράστια επιρροή στην εποχή του, όντας ένας από τους πιο πολυδιαβασμένους συγγραφείς. Διετέλεσε καθηγητής Αγγλικής λογοτεχνίας στην Οξφόρδη για ένα χρόνο και στη συνέχεια καθηγητής μεσαιωνικής και αναγεννησιακής λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο του Cambridge, μία θέση που διατήρησε μέχρι την απόσυρσή του. Θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους Χριστιανούς απολογητές του 20ού αιώνα.

Επί ασπαλάθων





















Κανένα καλό έργο δεν γίνεται πουθενά, χωρίς την βοήθεια του Πατέρα των Φώτων.

Ο Francis Collins είναι γενετιστής-βιολόγος (αργότερα έγινε και γιατρός), συμμετείχε στην αποκρυπτογράφηση του ανθρώπινου γονιδιώματος (DNA) και έχει συμμετάσχει σε συζητήσεις που αφορούν τη σχέση επιστήμης-πίστης. Ξεκινώντας ο ίδιος ως αγνωστικιστής και στη συνέχεια άθεος, ήρθε αντιμέτωπος με τη φθορά και τον θάνατο, όταν άρχισε να δουλεύει στα νοσοκομεία. Αυτή η εμπειρία τον συντάραξε και τον βοήθησε να αναθεωρήσει πολλές απόψεις του. Με την καθοδήγηση του Lewis έγινε Χριστιανός και έκτοτε κηρύσσει την Ανάσταση στα Πανεπιστήμια της Αμερικής.

Δείτε κι εδώ:
Η Γλώσσα Του Θεού

Τρίτη 27 Μαρτίου 2018

Ain't Got No, I Got Life - Nina Simone

Α' ΛΥΚΕΙΟΥ Θ.Ε. 4 ΑΞΙΕΣ - 4.1 ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ


 It has been suggested that the lyrics are in reference to the slavery and oppression of black people.
Θεωρείται ότι οι στίχοι αναφέρονται στη δουλεία και την καταπίεση των μαύρων.


Δεν έχω... έχω τη ζωή

Δεν έχω σπίτι, δεν έχω παπούτσια,
Δεν έχω λεφτά, δεν έχω φινέτσα,
Δεν έχω φούστες, δεν έχω πουλόβερ,
Δεν έχω αρώματα, δεν έχω κρεβάτι,
Δεν έχω μυαλό,
Δεν έχω μάνα, δεν έχω κουλτούρα,
Δεν έχω φίλους, δεν έχω μόρφωση,
Δεν έχω αγάπη, δεν έχω όνομα,
Δεν έχω εισιτήρια, δεν έχω κουπόνια,
Δεν έχω Θεό.
Και τι έχω;
Για ποιο λόγο να ζω;
Ναι, τι έχω;
Κανείς δεν μπορεί να μου πάρει...
Έχω τη γλώσσα μου και το πηγούνι μου,
Έχω το λαιμό μου, έχω το στήθος μου
Έχω την καρδιά μου, έχω την ψυχή μου,
Έχω την πλάτη μου, έχω το φύλο μου.
Έχω τα μπράτσα μου, έχω τα χέρια μου, τα δάχτυλά μου,
έχω τα πόδια μου, τις πατούσες μου, τα δάχτυλα των ποδιών μου,
έχω το συκώτι μου, έχω το αίμα μου...
Έχω τη ζωή,
Έχω την ελευθερία μου,
Έχω τη ζωή,
Έχω τη ζωή
Και θα την κρατήσω,
Έχω τη ζωή
Και κανείς δε θα μου την πάρει,
Έχω τη ζωή!

Κυριακή 25 Μαρτίου 2018

"Το θερμοκήπιο"

Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΗΘΙΚΗ 5.5 ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ (5ο δίωρο)


Το θερμοκήπιο
Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Σοφάδων
Σχολική μονάδα: Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Σοφάδων (Νομός Καρδίτσας)





Πέντε μαθητές και δύο μαθήτριες της Β΄ Λυκείου, του τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος, αποφασίζουν, με παρότρυνση της υπεύθυνης εκπαιδευτικού, να συμμετάσχουν στην Έκθεση Ανθοκομίας του Δήμου τους. Τα παιδιά εργάζονται με ζήλο και αφοσίωση, όταν ένα αναπάντεχο γεγονός έρχεται να ανατρέψει τα αρχικά τους σχέδια. Κανείς, όμως, δεν μπορεί να προβλέψει ποια έκπληξη τους επιφυλάσσει το μέλλον. 



Πέμπτη 22 Μαρτίου 2018

Χρ. Σταμούλης: Μεγάλοι οι κίνδυνοι από τον ομολογιακό χαρακτήρα του μαθήματος (audio)



Η περιθωριοποίηση του μαθήματος των θρησκευτικών ως επιλεγόμενου και η διαίρεση των μαθητών στο πλαίσιο του μαθήματος θα αποτελέσει πληγή για τον τόπο μας, επισημαίνει ο κ. Χρυσόστομος Σταμούλης Καθηγητής Δογματικής Θεολογίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζοντας την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τις αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών ως ατυχής. 
Ο κ. Σταμούλης μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα και στην εκπομπή «Αναμενόμενα και Μη» (11-12) με την Κωνσταντίνα Δημητρούλη , επεσήμανε ότι οι αλλαγές που επήλθαν στο μάθημα των θρησκευτικών αποτελούν προϊόν ενός εκτεταμένου δημόσιου και οργανωμένου διαλόγου ακαδημαϊκών, θεολόγων, εκπαιδευτικών αλλά και της ίδιας της Εκκλησίας. Μάλιστα ο κ. Σταμούλης σημείωσε ότι η Εκκλησία δια του εκπροσώπου της Σεβ. Μητροπολίτη Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ. Εφραίμ συμφώνησε στις τελικές αλλαγές που θα επέρχονταν στο μάθημα των θρησκευτικών. Μάλιστα η συμφωνία επήλθε σε τρία σημεία: υποχρεωτικότητα του μαθήματος εφόσον δεν έχει ομολογιακό χαρακτήρα, διατηρήσιμο των ωρών διδασκαλίας ως ανθρωπιστική επιστήμη και τη διασφάλιση του ορθόδοξου χαρακτήρα του μαθήματος.

Διάλογος της Ορθοδοξίας με τον δυτικό Χριστιανισμό

Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Θ.Ε. 3 ΚΟΙΝΩΝΙΑ 3.4 ΔΙΑΛΟΓΟΣ (4ο δίωρο)




Προκαλεί πραγματικά μεγάλο πόνο το ότι συχνά οι αιρετικοί ξεκίνησαν με καλή διάθεση, επειδή είδαν μια μεγάλη υπερβολή στον δυτικό Χριστιανισμό, ο οποίος τους σκανδάλισε με τις υπερβολές και τις παραποιήσεις, τις οποίες είχε υποστεί. Έφυγαν από αυτήν την Εκκλησία, δυστυχώς όμως οδηγήθηκαν σε έναν κατακερματισμό ομολογιών.

Ωστόσο, στις μέρες μας υπάρχει μια θετική κίνηση στη Δύση και μια αναζήτηση των ριζών της πρώτης αποστολικής Εκκλησίας. Αρχικά, έχουν να αντιμετωπίσουν ποικίλα ερωτήματα σχετικά με την Αγία Γραφή, το Ευαγγέλιο, τις Άγιες Εικόνες. 

Οφείλουμε ως αδελφοί τους να τους οδηγήσουμε στην πληθώρα των χριστιανικών και αποστολικών πηγών και την εκκλησιαστική παράδοση. Ο ίδιος ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, στον πρόλογό του στον Συναξαριστή, επισημαίνει την ανάγκη κάθαρσης των αγιολογικών κειμένων από κάποιες υπερβολές και κάποια δόση μύθου, πράγματα τα οποία δεν οικοδομούν στην πίστη αλλά απομακρύνουν τους σκεπτόμενους ανθρώπους από την Εκκλησία.

Δευτέρα 19 Μαρτίου 2018

Νεοφανή βιοηθικά διλήμματα

Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΗΘΙΚΗ 5.1 ΒΙΟΗΘΙΚΗ (1ο δίωρο)

Νεοφανή βιοηθικά διλήμματα

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος μιλάει για τα νεοφανή βιοηθικά διλήμματα και τη θέση της Εκκλησίας.

Τρίτη 13 Μαρτίου 2018

Παιδική εργασία: Ένα σύνθετο κοινωνικό πρόβλημα

Α' ΛΥΚΕΙΟΥ Θ.Ε. 4 ΑΞΙΕΣ 4.3 ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ (3ο δίωρο)




2. Παιδική εργασία: Ένα σύνθετο κοινωνικό πρόβλημα

«Μερικά παιδιά υποχρεώνονται να δουλεύουν,
γιατί ολόκληρη η κοινωνία συνεχίζει να παίζει».
• [...] Σχεδόν κάθε φορά που ένα παιδί βρίσκεται στο δρόμο και επαιτεί, η μητέρα του βρίσκεται και αυτή στο δρόμο.
• [...] Η παιδική εργασία είναι η ζοφερή απόδειξη της ύπαρξης άλλων προβλημάτων όπως η φτώχεια, η αυξημένη ανεργία, η αποτυχία της σχολικής κοινότητας να κρατήσει τα παιδιά αυτά κοντά, ο θεσμικός και κοινωνικός αποκλεισμός που υφίστανται οι συγκεκριμένες κοινωνικές
ομάδες κ.ά.
• [...] Η κριτική και η απόρριψη δεν είναι λύση. Είμαστε εδώ για να δούμε πίσω από το πρόβλημα, να κατανοήσουμε τα αδιέξοδα των ανθρώπων αυτών, με τη στάση μας να τους αποδεχτούμε και με γνήσιο ενδιαφέρον να τους βοηθήσουμε να διεκδικήσουν τα δικαιώματα εκείνα, που όλοι οι υπόλοιποι απολαμβάνουμε απερίσπαστοι.


Ενημερωτικό υλικό του προγράμματος "Παιδιά Διπλανής Πόρτας" της Μ.Κ.Ο. PRAKSIS (απόσπασμα)
ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ

Δευτέρα 12 Μαρτίου 2018

Διαστάσεις της χριστιανικής αγάπης

Fishers of Men - Ψαράδες των Ανθρώπων

Α' ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕ 3 KOINOTHTA 3.1 ΕΚΚΛΗΣΙΑ (1ο δίωρο)




3. H καθολικότητα της Εκκλησίας (Κύριλλος Ιεροσολύμων)












13. Πεντηκοστή, ψηφιδωτό από το Καθολικό της Ι. Μ. Οσίου Λουκά Βοιωτίας (11ος αι.)

Ονομάζεται λοιπόν η Εκκλησία καθολική, γιατί απλώνεται σε όλη την Οικουμένη, από τη μια ως την άλλη άκρη της γης· λέγεται καθολική, γιατί διδάσκει και ορθόδοξα και ασταμάτητα όλα τα δόγματα που πρέπει να γνωρίσουν οι άνθρωποι, για τα ορατά και τα αόρατα πράγματα, για τα επουράνια και τα επίγεια· (λέγεται καθολική), επειδή επιδιώκει να οδηγήσει στην ευσέβεια ολόκληρο το γένος των ανθρώπων, δηλαδή και τους άρχοντες και τους αρχόμενους, και τους μορφωμένους και τους απλοϊκούς. επίσης (λέγεται καθολική), γιατί γιατρεύει πέρα για πέρα και θεραπεύει όλα τα είδη των αμαρτιών που γίνονται με την ψυχή και το σώμα, καθώς και γιατί μέσα σ’ αυτή αποκτάει κανείς κάθε είδος της λεγόμενης αρετής, που φαίνεται και στα έργα και στα λόγια και στα διάφορα πνευματικά χαρίσματα.
Εκκλησία ακόμη ονομάζεται σύμφωνα με την κύρια σημασία της λέξεως «εκκλησία», γιατί καλεί όλους και τους μαζεύει.

Περικοπή από τη 18η Κατήχηση του Κυρίλλου Ιεροσολύμων

Φάκελος μαθήματος Α' Λυκείου


Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018

Οι γυναίκες του Ιράν

8 Μαρτίου: Παγκόσμια ημέρα της γυναίκας

Α' ΛΥΚΕΙΟΥ Θ.Ε. 4 ΑΞΙΕΣ 4.3 ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ (4ο δίωρο)



Οι γυναίκες στο Ιράν επαναστατούν κατά του χιτζάμπ με όποιο μέσο διαθέτουν. Η 32χρονη Σαμίν, μία graphic designer από την Τεχεράνη, έφτιαξε ένα animation με το σύντροφό της, αγωνιζόμενη κι εκείνη όπως πολλές άλλες Ιρανές, για την κατάργηση της υποχρεωτικής μαντίλας – μέρος του ισλαμικού κώδικα ένδυσης που επιβλήθηκε μετά την Ιρανική επανάσταση, το 1979. 


Τετάρτη 7 Μαρτίου 2018

Brother Louie

Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΗΘΙΚΗ 5.2 ΕΡΩΤΑΣ (2ο δίωρο)

Το συγκεκριμένο τραγούδι αναφέρεται στον διαφυλετικό έρωτα μίας έγχρωμης κοπέλας και ενός λευκού αγοριού.


Ain't no diff'rence if you're black or white
Brothers, you know what I mean


She was black as the night
Louie was whiter than white
Danger, danger when you taste brown sugar
Louie fell in love overnight
Nothing bad, it was good
Louie had the best girl he could
When he took her home
To meet his mama and papa
Louie knew just where he stood
Louie Louie Louie, Louie
Louie Louie Lou-I
Louie Louie Louie
Louie Louie you're gonna cry
[Instrumental Interlude]
There he stood in the night
Knowing what's wrong from what's right
He took her home to meet his mama and papa
Man, he had a terrible fright
Louie nearly caused a scene
Wishin' it was a dream
Ain't no diff'rence if you're black or white
Brothers, you know what I mean
Louie Louie Louie, Louie
Louie Louie Lou-I
Louie Louie Louie
Louie Louie you're gonna cry
[Instrumental Interlude]
Louie Louie Louie, Louie
Louie Louie Lou-I
Louie Louie Louie
Louie Louie you're gonna cry
Louie Louie Louie, Louie
Louie Louie Louie Louie Lou-I
Louie Louie Louie
Louie Louie you're gonna cry


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...