Πέμπτη 24 Μαΐου 2018

«Κιβωτός του Κόσμου – Πατέρας Αντώνιος Παπανικολάου».



Ολοένα και περισσότεροι συνάνθρωποί μας έχουν σήμερα ανάγκη οικονομικής στήριξης. Για τις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τα προβλήματα γίνονται ολοένα και με πιο οδυνηρό τρόπο εμφανή… Συχνά, το οικογενειακό περιβάλλον δεν παρέχει καμία ηρεμία.

Ο πατέρας Αντώνιος Παπανικολάου έχει δημιουργήσει από το 1998 την «Κιβωτό του Κόσμου» κι όλα αυτά τα χρόνια βρίσκεται κοντά σε μονογονεϊκές οικογένειες και παιδιά που έχουν ανάγκη… «Έδωσα απέναντι στο Θεό και στα παιδιά την υπόσχεση ότι θα παραμείνω ώς το τέλος…

Είναι καθήκον και υποχρέωση να μην εγκαταλείπουμε στα δύσκολα. Είμαι ιερέας και το χρέος μου είναι να νοιαστώ, όποιος κι αν είναι ο άνθρωπος που χρειάζεται βοήθεια…».

Δευτέρα 21 Μαΐου 2018

Αξιολόγηση των ΝΠΣ Λυκείου από τους μαθητές

 Έφτασε η ώρα να αξιολογήσουν τα ΝΠΣ του Λυκείου και οι άμεσα εμπλεκόμενοι, οι μαθητές. 


Το παρακάτω ερωτηματολόγιο μοιράστηκε σε 143 μαθητές  Α' Λυκείου κ' Β' Λυκείου  στο τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς  να το συμπληρώσουν, αξιολογώντας τη νέα ύλη και το νέο τρόπο διδασκαλίας στο μάθημα των θρησκευτικών Λυκείου.

Go down Moses

Μέσα στην ιστορία η διήγηση του βιβλίου της Εξόδου για τον Μωυσή έχει εμπνεύσει με πολλούς τρόπους διαφορετικούς ανθρώπους και πολιτισμούς. Στο ευαγγέλιο του Ματθαίου που απευθύνεται σε Ιουδαίους ο Ιησούς εμφανίζεται ως Νέος Μωυσής. Στο 5ο κεφάλαιο του Ματθαίου είναι ο νέος νομοδότης που ανεβαίνει και αυτός στο όρος όπως τότε ο Μωυσής για να πάρει το νόμο ανέβηκε στο όρος Σινά. Σε αυτή την ομιλία που έχει επικρατήσει να ονομάζεται επί του όρους ομιλία, Ο Χριστός δίνει στους ανθρώπους τον νόμο της αγάπης που εγγράφεται όχι σε πλάκες, αλλά στις καρδιές των ανθρώπων.
Σε μια πιο σύγχρονη εποχή ο Μωυσής θα γίνει εμπνευστής των καταπιεσμένων σκλάβων νέγρων της Αμερικής. Στα τραγούδια των Νέγρων ο Μωυσής είναι αυτός που εμπνέει τους καταπιεσμένους να πολεμήσουν για την ελευθερία τους. Στα τραγούδια αυτά των δούλων του αμερικανικού νότου(“Brother Moses gone to the promise Land,” “Brother guide me home,” “ “I’m going home”, “Come along, Moses, don’t get lost”, “Go down Moses”) ο Μωυσής γίνεται ένα διαρκές μοτίβο που οδηγεί κάπου. Κάποιες φορές σε ένα διαφορετικό μέλλον, κάποιες σε ένα διαφορετικό χωρίς καταπίεση κοινωνικό περιβάλλον, και άλλες πάλι φορές πίσω στην Αφρική.
Μέσα σε αυτά τα πλαίσια πολλοί Νέγροι ακτιβιστές θα πάρουν το όνομα Νέος Μωυσής ή Μαύρος Μωυσής. Τέτοια περίπτωση έιναι και ο Marcus Garvey ένας μαύρος εθνικιστής από την Τζαμάικα ηγέτης της Παγκόσμιας Οργάνωσης για την βελτίωση της ζωής των μαύρων Universal Negro Improvement Association (UNIA) η οποία ήταν η πιο διακεκριμένη σε δύναμη οργάνωση μαύρων την δεκαετία του 1920.
Ο Garvey η αλλιώς Μαύρος Μωυσής κατάφερε να εμπνεύσει ένα παγκόσμιο μαζικό κίνημα, γνωστό και ως Γκαρβεϊσμό, για την οικονομική ενδυνάμωση των μαύρων εστιάζοντας στην επιστροφή των μαύρων στην Αφρική. Πολύ γρήγορα συγκέντρωσε 2 εκατομμύρια μέλη τα οποία στη συνέχεια πολλαπλασιάστηκαν με τις εισφορές των οποίων δημιούργησε την Black Star μια εταιρία με ατμόπλοια και μια σειρά από εργοστάσια τα οποία είχαν σκοπό να ανεβάσουν το βιοτικό επίπεδο των μαύρων, αλλά και να αναπτύξουν οικονομικά την Αφρική. Ο Garvey ξεκίνησε τα φιλόδοξα σχέδια του προσπαθώντας να αναπτύξει οικονομικά την Λιβερία. Στη συνέχεια καταδικάστηκε για απάτη και αφού έκτισε την ποινή του προσπάθησε ξανά η οργάνωσή του να αποκτήσει την παλιά της αίγλη, αλλά δεν τα κατάφερε. Τελικά πέθανε το 1940 στο Λονδίνο, όπου περνούσε τα τελευταία χρόνια της ζωής του γράφοντας για τα δικαιώματα των μαύρων.
Αν και ήταν Ρωμαιοκαθολικός, ο Garvey ενθάρρυνε τους υποστηρικτές του να φανταστούν τον Ιησού σαν μαύρο και να οργανώσουν τη δική τους Εκκλησία. Δίνοντας έμφαση στο ότι η Εκκλησία δεν είναι ούτε Καθολική ούτε Προτεσταντική υιοθετήθηκε το όνομα Ορθόδοξη. Αν και ήρθε σε διαπραγματεύσεις με την Εκκλησία Russian Metropolia, οι διαπραγματεύσεις σταμάτησαν. Τελικά ο Αφρικανός Ορθόδοξος επίσκοπος χειροτονήθηκε από τους Καθολικούς της Αμερικής μια ομάδα που είχε απορρίψει την αυθεντία του Πάπα αλλά ήταν από την άλλη όμοια με την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία. Η Εκκλησία των Γκαρβεϊστών είχε χιλιάδες πιστούς σε τρεις ηπείρους και ήταν ένα αντιαποικιακό σύμβολο σε Κένυα και Ουγκάντα. Ο Garvey δεν αποδέχθηκε τον μαρξισμό. Αν και είδε κάποιες αρετές στη θεωρία, ωστόσο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι προασπίζεται τα δικαιώματα μόνο των λευκών.
Όταν ο Garvey είχε φυλακιστεί προσπαθώντας να διαψεύσει τις κατηγορίες για απάτη και ενώ το κίνημά του είχε καταρρεύσει και έμαθε ότι οι Ρασταφάροι τον είχαν ανακηρύξει Προφήτη, αυτός τους αποκάλεσε φανατικούς. Ο Γκάρβεϋ δεν ήταν θαυμαστής του Haille Selassie βλέποντας ότι η δουλεία και η φτώχεια συνεχίζουν να υπάρχουν στην Αιθιοπία. Οι Ρασταφαριανοί ωστόσο συνέχισαν να τον τιμούν παρατηρώντας ότι και ο Ιωάννης ο Βαπτιστής είχε αμφιβολίες σχετικά με τον Χριστό!
Το παρακάτω σπιρίτσουαλ τραγούδι χρονολογείται το 1853 από την περιοχή της Βιρτζίνια. Ο τίτλος Go down Moses είναι ένας ιδιωματισμός που στα πλαίσια της αμερικανικής δουλείας, το "κάτω" είχε την έννοια του "κάτω από τον ποταμό" (Μισισιπή), όπου οι συνθήκες των σκλάβων ήταν εμφανώς χειρότερες.


Πείτε σε όλους τους Φαραώ να αφήσουν τους ανθρώπους μου φύγουν! 
Τότε που το Ισραήλ ήταν στην Αίγυπτο. 
Αφήστε τους ανθρώπους μου να φύγουν! 
Ήταν καταπιεσμένοι τόσο σκληρά που δεν μπορούσαν να αντέξουν
Αφήστε τους ανθρώπους μου φύγουν! 
Έτσι ο Θεός είπε: «Πήγαινε Μωυσή στη γη της Αιγύπτου και πες σε όλους τους Φαραώ να αφήσουν τον λαό μου να Φύγει». 
Ο Μωυσής πήγε στη γη της Αιγύπτου.
Αφήστε τους ανθρώπους μου να φύγουν! 
Κάλεσε όλους τους Φαραώ να καταλάβουν! Αφήστε τους ανθρώπους μου να φύγουν! Ναι ο Κύριος είπε «Πήγαινε Μωυσή στην γη της Αιγύπτου. Πες σε όλους τους Φαραώ να αφήσουν τους ανθρώπους μου να φύγουν». Έτσι, μίλησε ο Κύριος και ο τολμηρός Μωυσής είπε: "Ας φύγει ο λαός μου! «Αν όχι, θα χτυπήσω, με θάνατο τα πρωτότοκα παιδιά σας».
Αφήστε τους ανθρώπους μου!
Ο Θεός είπε 'Πήγαινε Μωυσή στη γη της Αιγύπτου. Πες σε όλους τους Φαραώ να αφήσουν τους ανθρώπους μου να φύγουν!
Πείτε σε όλους τους Φαραώ να αφήσουν τους ανθρώπους μου να φύγουν.

http://www.worldviewpublications.org/outl…/archive/…/089.pdf
SLAVE SONGS OF THE UNITED STATES. New York, A. SIMPSON & CO., 1867.
SLAVE SONGS OF THE UNITED STATES. New York, Peter Smith 1951
https://en.wikipedia.org/wiki/Go_Down_Moses

 Αντιγραφή από το fb του Γ. Ντόκου. 
Δείτε και ΕΔΩ

Τρίτη 15 Μαΐου 2018

Δεν Είμαι ο Νέγρος σου

Ιστορική καταγραφή των φυλετικών διακρίσεων στις ΗΠΑ μέσω των εμπειριών του πολιτικού διανοητή Τζέιμς Μπόλντουιν.






Συνοδεύοντας τα αυθεντικά λόγια του Τζέιμς Μπάλντουιν, κορυφαίου συγγραφέα, λόγιου και ουσιαστικού ακτιβιστή της εικόνας και της ζωής των μαύρων στην Αμερική, με ανατριχιαστικά καίριες εικόνες αρχείου από το παρελθόν αλλά και το παρόν, το ντοκιμαντέρ του Ραούλ Πεκ αποκαλύπτει πως η ανάγκη για φυλετική και κοινωνική ισότητα παραμένει πιο επιτακτική από ποτέ. 
Yποψήφιο για Οσκαρ Ντοκιμαντέρ 2017.

Μεταβολή των τιμίων δώρων

Α' ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕ 3 KOINOTHTA 3.2 ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ (2ο δίωρο)




"Είναι η τελευταία φορά που λειτουργώ. Ακόμη κι αν χρειάζεστε έναν ιερέα, να τον βρείτε αλλού, γιατί δεν μπορώ να ξαναβιώσω αυτό που βίωσα σήμερα και να μείνω ζωντανός". 

Στη Θεία Λειτουργία συμβαίνει κάτι που θα μπορούσε να μας συγκινήσει πολύ βαθιά· κι όμως εμείς το αντιλαμβανόμαστε μόνο επιφανειακά. 

Ένα κομμάτι ψωμί και το κρασί, αγαθά καθημερινά, απλά, χωρίς τίποτε το ιερό μεταβάλλονται με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος και γίνονται απόλυτα το Σώμα και το Αίμα του.

Ολόκληρη η Δημιουργία καλείται να γίνει ο τόπος της Ενσάρκωσης, η οποία είναι ορατή, αντιληπτή και απόλυτα ολοκληρωμένη σε αυτό το Γεγονός.

Παρασκευή 11 Μαΐου 2018

Η συγχώρηση στην 7η τέχνη.

Βρίθει η 7η τέχνη από ταινίες εκδίκησης.  Βία στην βία. Οφθαλμόν αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος. Στην αντίπερα όχθη, της συγχώρησης, ελάχιστες  ταινίες αλλά πραγματικά διαμάντια, όπως οι παρακάτω:  

Philomena. 2013





Η αληθινή ιστορία μιας γυναίκας που υπέφερε την αυστηρότητα των καθολικών διδαχών και κατέληξε μέχρι και στα γηρατειά της να ψάχνει την προσωπική της λύτρωση. 

Ποιο είναι το μήνυμα που ο Φρίαρς θέλει να περάσει;  Ότι η προσωπική σωτηρία, ακόμα και αν βασίζεται σε θρησκευτικά θεμέλια, ενέχει τη δυνατότητα της συγχώρεσης.

THE SNOWS OF KILIMANDJARO (ΤΑ ΧΙΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΙΛΙΜΑΝΤΖΑΡΟ) 


Ενώ για ένα μέρος των συνανθρώπων μας η απροσδόκητη είσοδος στην ανεργία επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχολογία τους, με το αρχικό σοκ να το διαδέχεται η απόγνωση και η απελπισία, για τον μεσήλικα Μισέλ (Ζαν-Πιερ Νταρουσίν) που για 30 χρόνια εργαζόταν στις αποβάθρες των ναυπηγείων της Μασσαλίας, υπάρχει και η αισιόδοξη πλευρά. Ότι τελικά θα καταφέρει να πραγματοποιήσει το όνειρο ζωής του, να πάει για σαφάρι με τη γυναίκα του Μαρί Κλερ (Αριάν Ασκαρίντ) στο Κιλιμάντζαρο της Τανζανίας. Τα χρήματα της αποζημίωσης δεν επαρκούν, αλλά συμπληρώνονται από τα παιδιά τους, τα εγγόνια τους και στενούς τους φίλους.






Ένα δείπνο στο σπίτι του ζεύγους με καλεσμένους τον Ραούλ (Γκεράρντ Μειλά), συνάδελφο και συναγωνιστή του Μισέλ στο συνδικάτο, και τη σύζυγο του Ντενίζ (Μαρλίν Καντό), καταλήγει σε βράδυ-κόλαση, με σκηνές από το “Funny Games U.S." του Χάνεκε να έρχονται αμέσως στη μνήμη μας. Δύο μασκοφόροι με άγριες διαθέσεις εισέρχονται στο σαλόνι, χτυπούν τους θαμώνες και τους δένουν, με τον ένα εξ αυτών να κατευθύνεται στο κουτί που ο Μισέλ είχε φυλαγμένα τα χρήματα του ταξιδιού. Η ληστεία ήταν προμελετημένη, και οι κλέφτες φαίνεται να γνώριζαν σημαντικές λεπτομέρειες της ζωής του Μισέλ και της Μαρί Κλερ.
Η έρευνα της αστυνομίας και του πρωταγωνιστή θα αποκαλύψει τον ηθικό αυτουργό, έναν απολυμένο συνάδελφο του Μισέλ ο οποίος μέσα στην οικονομική του απόγνωση και την ανάγκη του να στηρίξει τα δύο του αδέρφια, θα προβεί σε αυτή την ακραία πράξη. 
Απ’ αυτό το σημείο ξεκινά για τον βασικό ήρωα και τη σύντροφο του, ένα διαδοχικό μπρα ντε φερ συναισθημάτων θυμού και έντονων αμφιταλαντεύσεων, αναγνωρίζοντας με τρόπο επώδυνο, πως σε αυτή τη ζωή δεν είναι όλα μαύρο ή άσπρο. Υπάρχουν χρώματα φωτεινότερα και ισχυρότερα, και για να τα προσδιορίσουμε στην ιστορία του έργου, είναι αυτά που οδηγούν στην επούλωση των τραυμάτων και στη συγχώρεση.

Δευτέρα 7 Μαΐου 2018

Το μυστήριο της μετάνοιας

Αναπλαισιώνοντας:
Η μετάνοια ως αντίδοτο της αμαρτίας στον Χριστιανισμό.



Η εξομολόγηση είναι συγχώρηση των αμαρτιών του ανθρώπου. Δεν πρόκειται για μια εκτονωτική διαδικασία που απαλλάσσει τον άνθρωπο από ενοχές.

Πολλές φορές μέσα στην εξομολόγηση τα πράγματα μπερδεύονται, διότι λείπει η κατήχηση του ανθρώπου. Ο άνθρωπος παλαιότερα ήξερε το θέλημα του Θεού, ήξερε σε τι είχε αμαρτήσει και επέστρεφε στο σπίτι του Πατέρα του και γύρευε από τον Χριστό συγχώρηση.

Με τον π. Θεοδόσιο Μαρτζούχο
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...